A szöveg időállapota: 1995.V.31. - 2004.XII.21.
Időállapot váltás: - 1995.V.30.
1995.V.31. - 2004.XII.21.
2004.XII.22. - 2005.VII.5.
2005.VII.6. - 2008.VI.26.
2008.VI.27. - 2009.XI.26.
2009.XI.27. -


Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testületének 21/1995. (V. 31.) rendelete

a Polgármesteri Hivatalról

a 24/1997. (V. 28.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel, a 33/1997. (XI. 26.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel, a 34/1999. (XII. 23.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel, a 20/2001. (IX.12)Karcag Városi Önkormányzati rendelettel és a 29/2004. (X.27.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel módosított szöveg

A Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testülete a helyi önkormányzatokról szóló módosított 1990.évi LXV. törvény 16. §-ának felhatalmazása alapján, figyelemmel a 35.§ (2) bekezdés c) pontjára, valamint a 38.§ (1) bekezdésére a Polgármesteri Hivatalról (továbbiakban:hivatal) az alábbi rendeletet alkotja:

I. Fejezet

A hivatal jogállása

1. § (1) A hivatal a Képviselő Testület által létrehozott egységes szerv. A polgármester a Képviselő Testület döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében irányítja a hivatalt, a hivatalt a jegyző vezeti.

A hivatal saját költségvetési előirányzata körében önálló költségvetési szerv.

(2) A hivatal megnevezése, székhelye:

- Karcag Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

- Székhelye: Karcag, Kossuth tér 1. szám

2. § (1) A hivatal irodákra és csoportokra tagozódik. Az irodákat irodavezető, a csoportokat csoportvezetők vezetik.

A hivatal belső tagozódása1:

1. Tanácsosi Iroda

2. Jogi és Szervezési Iroda

a) Jogi és Szervezési Csoport

b) Ügyviteli Csoport

c) Technikai Csoport

3. Humán Szolgáltatási Iroda

4. Gazdálkodási Iroda

a) Költségvetési Csoport

b) Adócsoport

c) Vállalkozási Csoport

5. Építési és Műszaki Iroda

6. Igazgatási és Szociális Iroda

a) Igazgatási Csoport

b) Szociális Csoport

7. A Városi Gyámhivatal2 amely önálló feladat-és hatáskörrel rendelkezik.

(2)3

(3)4

(4) A hivatal részletes feladatait a belső szervezeti egységek, valamint a köztisztviselők közötti munkamegosztást a jegyző által elkészített ügyrend tartalmazza.

(5) Az ügyrend mellékletét képezi:

a) a polgármester, a jegyző feladat-és hatásköri jegyzéke

b) a köztisztviselők fontosabb adatait tartalmazó kimutatás

c) személyre szóló munkaköri leírások

d) kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés rendje.

3. § (1) A hivatal köztisztviselői kötelesek a Cigány Kisebbségi Önkormányzat tevékenységét a SZMSZ szabályai szerint segíteni.

(2) A hivatal gazdálkodásának belső ellenőrzését a jogszabályban meghatározott képesítéssel rendelkező köztisztviselő (revizor) által kell megvalósítani.

II. Fejezet

A hivatal irányítása, vezetése, működése

4. § (1) A hivatalt a polgármester az 1. § (1) bekezdésében foglaltak szerint irányítja. A Képviselő Testület által kijelölt- általános helyettes- alpolgármestert a polgármester távollétében annak (SZMSZ szerinti) irányítási jogosítvánnyal illetik meg.

(2) A jegyzőt távollétében vagy akadályoztatása esetén az aljegyző helyettesíti.

(3) A polgármester a jegyző és az irodavezetők részvételével hetente vezetői értekezletet tart, meghatározza a munkavégzés fő irányait.

(4) A polgármester és a jegyző a hivatal dolgozói részére szükség szerint, de legalább évenként munkaértekezletet tartanak.

(5) Az irodák vezetői az ügyintézők, illetőleg az ügyviteli dolgozók részére szükség szerint tartanak munkamegbeszélést.

5. § (1) A polgármester és a jegyző ellátja a jogszabályokban és az SZMSZ-ben meghatározott feladatokat.

(2) A jegyző gondoskodik a dolgozók rendszeres továbbképzéséről.

(3) A jegyző rendszeres tájékoztatást ad a hivatal működéséről a polgármesternek.

6. § (1) Az irodavezetők feladatait a jegyző által meghatározott munkaköri leírás tartalmazza.

(2) Az egyes egységek köztisztviselői munkaköri leírásának elkészítéséért és az abban meghatározott feladatok ellátásáért az iroda vezetője felelős.

Vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó munkakörök

7. § (1) A munkakörök megnevezése:

a) jegyző

b) aljegyző

c) irodavezetők

d) gyámhivatal vezetője

e) az 1957. évi IV. törvény 3. §-ának (3) bekezdésében meghatározott államigazgatási ügyben döntés meghozatalára jogosult alábbi hatásköröket ellátók:

- Humán Szolgáltatási Irodavezető kiadmányozási joggal felruházott helyettese

- Igazgatási és Szociális Irodavezető kiadmányozási joggal felruházott helyettese

- Igazgatási és Szociális Irodavezető kiadmányozási joggal felruházott ügyintézője

- 5gyámhivatal ügyintézői

- anyakönyvvezetők és helyettes anyakönyvvezetők

- nyilvántartási és okmányügyintézők

- adóigazgatási ügyintézők

- marhalevél-kezelő és helyettese

- az üzletek működési engedély szerinti működését és a kereskedelmi tevékenység folytatása feltételeinek ellenőrzését végző ügyintéző

- 6építési-műszaki faladatokat ellátó ügyintézők

f) a közbeszerzési eljárásban közreműködők:

- főépítész

- jogász

g) a költségvetési és egyéb pénzeszközökkel, az állami és önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás tekintetében döntési jogosultsággal rendelkezők, valamint a pénzeszközök felhasználására jogosultak:

- ellenjegyző

- utalványozó

- gondnok

h) a gazdálkodás ellenőrzésére jogosultak:

- revizorok

A hivatal ügyfélfogadási rendje

8. § (1) A Karcag Városi Önkormányzat tisztségviselőinek ügyfélfogadása:

a) polgármester minden hétfőn 9 órától 15 óráig fogadja az ügyfeleket

b) alpolgármesterek ügyfélfogadási rendjét a polgármester külön döntéssel állapítja meg

c) a jegyző minden héten szerdán 9 órától 16 óráig tart ügyfélfogadást.

(2) A Polgármesteri Hivatal ügyfélfogadása:

- hétfőn, szerdán, csütörtökön 8-16 óráig.

(3) Kedden, pénteken és szombaton ügyfélfogadás nincs.

(4) A Tájékoztatási Csoport és az anyakönyvi ügyintéző kedden és pénteken is fogadja az ügyfeleket a hivatali munkaidőben.

9. § (1) Az ügyfélfogadási időben gondoskodni kell betegség, szabadság vagy egyéb nyomós ok miatt távollevő ügyintéző helyettesítéséről és arról, hogy az ügyfél ügyének intézéséhez teljes körű tájékoztatást, felvilágosítást kapjon, az azonnal intézhető ügye elintézést nyerjen.

10.§ (1) A Polgármesteri Hivatalt munkaideje alatt ügyfélfogadási időn kívül is felkeresheti a lakosság minden olyan ügyben, amelyben azonnali intézkedés szükséges és késedelme elháríthatatlan kárral, vagy veszéllyel járna.

11.§ (1) Egyes államigazgatási szolgáltatásokat (házasságkötés, egyéb családi ünnepségek rendezése) szombaton és ünnepnapokon is, az igényeknek megfelelően el kell látni.

12.§ (1) Az országgyűlési képviselőket, a települési képviselőket és a helyi kisebbségi önkormányzat képviselőit soron kívül a hivatali munkaidőben bármikor fogadni kell.

III. Fejezet

A hivatal működésével kapcsolatos egyéb feladatok

A munkáltatói jogok gyakorlása

13.§ (1) A hivatali dolgozók tekintetében a munkáltatói jogokat - a (3) bekezdésben foglalt eltérésekkel - a jegyző az alábbiak szerint gyakorolja:

a) engedélyezi a dolgozók éves rendes szabadságának - a szabadságolási ütemterv szerinti kiadását,

b) engedélyezi fizetés nélküli szabadság igénybevételét,

c) dönt köztisztviselői kinevezésről, leteteti a köztisztviselői esküt,

d) dönt vezetői megbízásról, felmentésről, annak visszavonásáról

e) megállapítja a végkielégítés összegét,

f) megállapítja a köztisztviselők illetményét,

g) dönt a jutalmazásokról, anyagi és fegyelmi felelősségre vonásról.

(2) A jegyző gyakorolja a Ktv. által meghatározott, az (1) bekezdés által nem szabályozott egyéb munkáltatói jogokat.

(3) A jegyző az (1) bekezdéssel szabályozott egyes hatásköreinek gyakorlása során köteles beszerezni a polgármester egyetértését, az általa meghatározott körben.

14.§ (1) A kiküldetéssel és az évi rendes szabadság kiadásával kapcsolatos munkáltatói jogot a jegyző gyakorolja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hatáskört a jegyző, az ügyintéző, ügyviteli, fizikai besorolású köztisztviselők esetében az ágazati iroda vezetőjére átruházhatja.

A helyettesítés szabályozása

15.§ (1) a) Az irodavezetők tesznek javaslatot a helyettesük személyére.

A helyettesítő dolgozó személyét a jegyző állapítja meg.

b) Az ügyintézők, ügyviteli dolgozók munkaköri leírásukban foglaltak szerint helyettesítik egymást. Technikai dolgozók helyettesítését a gondnok szervezi.

Ügyiratkezelés, ügyintézés

16.§ (1) a) A hivatal ügyiratkezelése központosított. Az ügyiratok iktatását és kezelésük legfontosabb teendőit az egész szervezetre nézve számítógépes nyilvántartással az Ügyviteli Csoport végzi.

b) A titkos iratok kezelését és megőrzését a személyi ügyeket intéző köztisztviselő végzi a titkos iratokra vonatkozó szabályok szerint.

(2) A hivatal ügyiratkezelésének részletes feladatait a jegyző külön intézkedéssel szabályozza.

(3) A köztisztviselők az ügyet az ügyintézési határidőn belül, az anyagi és eljárási jog szabályai szerint kötelesek elintézni.

(4) Az ügyintézési határidő - indokolt esetben - a jegyző engedélyével egy alkalommal meghosszabbítható.

(5) A hivatali bélyegző használatának rendjét a SZMSZ és az ügyrend szabályozza.

17.§ A hivatalban a kiadmányozás rendjét a polgármester és a jegyző a hatáskörüknek megfelelően külön-külön utasítással szabályozza.

18.§ A hivatal egészére vonatkozóan a jegyző felügyeli az ügyiratkezelés és a kiadmányozás rendjét, indokolt esetben megteszi a szükséges intézkedést.

19.§ A kötelezettségvállalás és utalványozás rendjét a polgármester szabályozza.

20.§ (1) A hivatali gépjármű hivatali célú használatára vonatkozó igényt a Jogi és Szervezési Csoport e feladattal megbízott köztisztviselőjéhez kell bejelenteni, aki összehangolja, koordinálja a gépjármű üzemelését, és rangsorolja az igényeket.

21.§ (1) A polgármester, a jegyző feladat és hatáskörét tartalmazó jegyzék az SZMSZ. mellékletét is képezi.

22.§ (1) E rendelettel szabályozott ügyrend és mellékleteinek folyamatos karbantartásáról - irodavezetők bevonásával - a jegyző gondoskodik.

IV. Fejezet

Záró rendelkezések

23.§ (1) A rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit ettől az időponttól kell alkalmazni.

(2) A rendelet hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti a „Polgármesteri Hivatal munkarendjéről és ügyfélfogadásáról” szóló 22/1991. (VI. 25.) Karcag Városi Önkormányzati rendelet.

K a r c a g, 1995. május 31.
Dr. Fazekas Sándor s. k. Földvári Imréné dr. s. k.
polgármester jegyző


1
a 24/1997. (V. 28.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel, a 33/1997. (XI. 26.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel, a 34/1999. (XII. 23.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel, valamint a 20/2001. (IX. 12.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel módosított szöveg
2
a 24/1997. (V. 28.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel, a 33/1997. (XI. 26.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel, a 34/1999. (XII. 23.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel, valamint a 20/2001. (IX. 12.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel módosított szöveg
3
Hatályon kívül helyezte a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testületének 29/2004. (X.27.) sz. rendelet 1. §-a, melynek rendelkezéseit 2005. január 1-jétől kell alkalmazni.
4
Hatályon kívül helyezte a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testületének 29/2004. (X.27.) sz. rendelet 1. §-a, melynek rendelkezéseit 2005. január 1-jétől kell alkalmazni.
5
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testületének 29/2004. (X.27.) sz. rendelet 2. §-a, melynek rendelkezéseit 2005. január 1-jétől kell alkalmazni.
6
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testületének 29/2004. (X.27.) sz. rendelet 2. §-a, melynek rendelkezéseit 2005. január 1-jétől kell alkalmazni.