A szöveg időállapota: 2002.XI.13. - 2004.IV.30.
Időállapot váltás: - 1996.II.13.
1996.II.14. - 2002.XI.12.
2002.XI.13. - 2004.IV.30.
2004.V.1. -


4/1996. (II. 14.) Karcag Városi Önkormányzati rendelet

a közbeszerzési eljárás részletes szabályairól

a 19/1996. (V. 01.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel, 34/1997. (XI. 26.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel, 1/2002. (II. 28.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel, 16/2002. (IX. 25.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel és a 23/2002. (XI. 13.) Karcag Városi Önkormányzati rendelettel módosított szöveg

Karcag Város Önkormányzata a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. tv. 96. § (2) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva a közbeszerzési eljárás részletes szabályairól az alábbi rendeletet alkotja.

I. fejezet

A rendelet hatálya

1. § E rendelet hatálya a következő szervezetekre terjed ki:

a) Karcag Város Önkormányzatára;

b) Karcag Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatalára;

c) Karcag Város Önkormányzata által alapított intézményekre.

II. fejezet

Közbeszerzési eljárásban résztvevő szervek

Ajánlatkérők

2. § E rendelet alkalmazásában ajánlatkérő:

a) Karcag Város Önkormányzata nevében a polgármester;

b) Karcag Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala nevében a jegyző;

c) Karcag Város Önkormányzata által alapított intézmény nevében az érintett intézmény vezetője.

Közbeszerzési Előkészítő Munkacsoport

3. § (1) Az e rendeletben meghatározott feladatok teljesítésének érdekében az ajánlati felhívás, a részvételi felhívás, a dokumentáció, illetve az előminősítési eljárás, véleményező előkészítésére, valamint a beérkező ajánlatok bírálatra való előkészítésére a Városi Önkormányzatnál, a Polgármesteri Hivatalnál és az önkormányzat intézményeinél Közbeszerzési Előkészítő Munkacsoport (továbbiakban: Munkacsoport) működik.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott Munkacsoport önkormányzati hatáskör esetén 5 tagból áll, melynek tagjait a Képviselő Testület bízza meg a települési képviselők közül.

(3) Az (1) bekezdésben meghatározott, a Hivatalnál működő Munkacsoport legalább 3 tagból áll, melynek tagjait a jegyző jelöli ki a Polgármesteri Hivatal köztisztviselői közül.

(4) Az (1) bekezdésben meghatározott, a Városi Önkormányzat intézményeinél működő Munkacsoport legalább 3 tagból áll, melynek tagjait a költségvetési szerv vezetője az intézmény dolgozói közül jelöli ki. A Munkacsoportba az intézmény vezetőjének felkérésére az önkormányzat jegyzője a Városi Önkormányzat hivatalának köztisztviselőit is delegálhatja.

(5) A Munkacsoportok tagjai maguk közül egyszerű szótöbbséggel elnököt választanak.

(6) A Munkacsoport üléseiről emlékeztető készül, melyet a Munkacsoport elnöke a 4. § (1) bekezdésében meghatározott Közbeszerzési Bíráló Bizottság elnökének megküld.

Városi Közbeszerzési Bíráló Bizottság

4. § (1) A beérkezett és a Munkacsoport által véleményezett ajánlatok elbírálására maximum 7 tagból álló Közbeszerzési Bíráló Bizottság (továbbiakban: Bizottság) működik.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott Bizottság 4 fő állandó és maximum 3 fő eseti tagból áll.

a)1 A Bizottság állandó tagjai:

- Önkormányzati hatáskörbe tartozó eljárások esetén - a közbeszerzések előkészítésével nem érintett - alpolgármester, minden más esetben Karcag Város Önkormányzatának polgármestere,

- az Egészségügyi és Sport Bizottság Képviselő Testületi tagja,

- a Pénzügyi Bizottság Képviselő Testületi tagja, valamint

- a Városfejlesztési és Városszépítési Bizottság Képviselő Testületi tagja.

b) A Bizottság eseti tagjai:

- a polgármester által esetenként felkért, megbízott szakértő,

- a jegyző által esetenként megbízott, a Polgármesteri Hivatal - közbeszerzés tárgyában érintett - ágazati irodájának köztisztviselője

- a közbeszerzéssel érintett intézmény gazdasági vezetője.

(3) A (2) bekezdés szerinti - önkormányzati képviselő - tagokat a Városi Önkormányzat adott Bizottsága tagjai közül egyszerű szótöbbséggel választja meg.

(4) A Bizottság elnöke a Városi Önkormányzat Pénzügyi Bizottsága által választott tag.

(5) A Bizottság tagjai a Bizottság önkormányzati képviselő tagjai közül egyszerű szótöbbséggel alelnököt választanak.

(6) A Bizottság szakvéleményét, az ajánlatok általa felállított rangsorát egyszerű szótöbbséggel hozza. Határozatképes a Bizottság, ha az ülésen a tagjainak több, mint a fele jelen van.

(7) A Bizottság - üléséről az elhangzottak lényegét, valamint a szakvéleményt és a rangsort szó szerint tartalmazó - jegyzőkönyv készül. A jegyzőkönyvet az elnök, távollétében az alelnök, valamint a jegyzőkönyvvezető írja alá.

(8) A Bizottság működésével kapcsolatos titkári teendőket a Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Jogi és Szervezési Irodájának köztisztviselője látja el.

(9) A Bizottság ülésén a települési képviselők tanácskozási joggal részt vehetnek.

Összeférhetetlenségi okok

5. § (1) A 3 - 4. § által meghatározott Munkacsoportok, illetve a Bizottság tagjai az eljárásban nem lehetnek ajánlattevők, illetve nem állhatnak a közbeszerzés tárgyával kapcsolatos gazdasági tevékenységet végző gazdálkodó szervezettel jogviszonyban, vagy munkavégzésre vonatkozó egyéb jogviszonyban, nem lehetnek annak vezető tisztségviselői, illetve abban tulajdoni részesedéssel rendelkezők, továbbá ezen személyek hozzátartozói.

(2) A Bizottság tagjaként nem vehet részt az ajánlatok elbírálásában az, aki bármely ajánlattevővel, illetőleg hozzátartozójával rendszeres üzleti kapcsolatban áll.

(3) A Bizottság tagja az elnöknek haladéktalanul köteles bejelenteni, ha személyére nézve összeférhetetlenségi ok áll fenn, vagy az keletkezett. Egyúttal köteles a folyamatban lévő eljárásban való részvételét azonnal megszüntetni.

III. fejezet

A közbeszerzési eljárás

6. § (1) Az 1. § szerinti szervezet vezetője (továbbiakban: ajánlatkérő) a közbeszerzési eljárás megindítására vonatkozó ajánlati - , részvételi felhívás tervezetét írásban köteles megküldeni a Munkacsoport elnökének. Az ajánlatkérő a felhíváshoz - a (10) bekezdésben foglalt kivétellel - köteles csatolni a Kbt. 31. § (6) bekezdése alapján az adott eljárásra vonatkozóan általa meghatározott belső felelősségi rendet.

(2) A Munkacsoport az (1) bekezdés szerinti közbeszerzésekre vonatkozó ajánlati - , részvételi felhívásokkal, valamint a dokumentáció előkészítésével, illetve az előminősítési eljárással kapcsolatban, az igénylés átvételétől számított 15 napon belül meghozott javaslatát a további intézkedések megtétele érdekében haladéktalanul megküldi az ajánlatkérőnek.

(3) Az ajánlati -, részvételi felhívások, valamint egyéb hirdetmények és a dokumentáció, továbbá a tájékoztatás elkészítéséről (elkészíttetéséről) a hirdetmények közzétételéről az ajánlatkérő gondoskodik.

(4) A beérkezett zárt ajánlatokat az ajánlatkérő az ajánlattételi határidő lejárta időpontjában a Munkacsoport tagjainak jelenlétében köteles felbontani.

(5) A Munkacsoport az ajánlatokhoz írásban értékelést készít, majd azokat a bontástól számított 10 napon - építési beruházás esetén 15 napon - belül elbírálásra a Bizottság elé terjeszti.

(6) A Bizottság az értékelés kézhezvételétől számított 10 napon belül kialakítja szakvéleményét, felállítja az ajánlatok rangsorát és azt az ajánlatkérő részére haladéktalanul megküldi. Az ajánlatok elbírálása során az értékelemzés szerint hasonló ajánlatok közül előnyben kell részesíteni azt, amelyik a térség foglalkoztatáspolitikai célkitűzéseit, a környezet védelmét leginkább biztosítja.

(7) A Bizottság szakvéleményére, javaslatára alapozva, a közbeszerzési eljárást lezáró határozatot az ajánlatkérő hozza meg.

(8) Az ajánlatkérő a döntését, a közbeszerzési eljárás eredményét a Bíráló Bizottság javaslatának, szakvéleményének kézhezvételét követő 10 napon belül, az ajánlatok felbontásától számított 30 napon belül nyilvánosan kihirdeti.

(9)2

(10) Karcag Város Önkormányzata az (1) bekezdésben szereplő belső felelősségi rendet az Önkormányzat, mint ajánlatkérő által kezdeményezett közbeszerzési eljárások tekintetében az alábbiak szerint határozza meg:

a) Amennyiben az Önkormányzat az adott közbeszerzési eljárásban a lebonyolításra vonatkozóan vállalkozási szerződést köt, úgy az Önkormányzat nevében a lebonyolító szervezet (személy) eljárhat, és felelőssége - az általa javasolt értékelés, sorrend elfogadása esetén - teljes körű.

b) Amennyiben az Önkormányzat Közbeszerzési Előkészítő Munkacsoportja és/vagy Közbeszerzési Bíráló Bizottsága az a) pont szerinti esetben a lebonyolító által javasolt értékelést, sorrendet nem fogadja el, az adott közbeszerzési eljárásban a felelősséget teljes körűen az Önkormányzat, mint (ajánlatkérő) szervezet vállalja át.

c) Amennyiben az Önkormányzat az adott közbeszerzési eljárásban a lebonyolításra vonatkozóan vállalkozási szerződést nem köt, akkor az Önkormányzat nevében eljáró személy kizárólag a Polgármester, és az eljárásban Karcag Város Önkormányzata, mint (ajánlatkérő) szervezet vállalja a teljes körű felelősséget.

IV. fejezet

Záró rendelkezések

7. § (1) E rendelet kihirdetésének napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépés után megkezdett beszerzésekre kell alkalmazni.

(2) E rendelettel nem szabályozott kérdésekben a közbeszerzésekről szóló hatályos törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.

(3) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti a Karcag Város Önkormányzatának az önkormányzati beruházások és felújítások szabályozásáról szóló 3/1993. (II. 3.) Karcag Város Önkormányzati rendelete, valamint az ezt módosító 23/1994. (V. 25.) Karcag Város Önkormányzati rendelete.

Karcag, 1996. január 31.
Dr. Fazekas Sándor sk. Földvári Imréné dr. sk.
polgármester jegyző


1
Módosította a 23/2002. (XI. 13.) Karcag Városi Önkormányzati rendelet
2
Hatályon kívül helyezve a 19/1996. (V. 1.) Karcag Város Önkormányzati rendelettel