A szöveg időállapota: 2005.I.1. -
Időállapot váltás: 2005.I.1. -


Karcag Város Önkormányzata Képviselő Testületének 33/2004. (XII.15.) rendelete

a 2005. évi átmeneti gazdálkodásról

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testülete az államháztartásról szóló, többszörösen módosított 1992. évi XXXVIII. tv. 76. §-ában biztosított jogkörében eljárva a Városi Önkormányzat 2005. évi átmeneti gazdálkodására vonatkozóan az alábbi rendeletet alkotja:

I. fejezet

Bevételek és kiadások teljesítése

1. § (1) Karcag Város Önkormányzata felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2005. január 1-től a 2005. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig terjedő időszakban az Önkormányzat bevételeit folytatólagosan beszedje.

(2) A Polgármester az (1) bekezdésben meghatározott időtartamban köteles feltárni az eseti bevételi lehetőségeket is és gondoskodni azok beszedéséről.

2. § (1) Karcag Város Önkormányzata felhatalmazza a Polgármestert, hogy az 1. §. (1) bekezdésében megjelölt időszakban az Önkormányzat által finanszírozott intézmények működési kiadásaihoz szükséges fedezetet - az (5) bekezdésben foglalt kivétellel, valamint a központi nettó finanszírozás és a vonatkozó felsőbb szintű jogszabályok változásának figyelembevételével - a többszörösen módosított 2004. évi költségvetési rendeletben meghatározott támogatás összegén belül, időarányosan, a takarékos gazdálkodásra való tekintettel teljesítse.

(2) Az (1) bekezdés szerinti időarányos támogatáson belül, a dologi kiadások tekintetében - az (5) bekezdésben meghatározottak kivételével - maximálisan az időarányos támogatási összeg 90 %-a teljesíthető.

(3) A Polgármester a Ktv. 40. § (6) bekezdése alapján 2005. január 15-ig a köztisztviselők részére a 2004. évben megállapított és ki nem adott szabadidő átalány pénzbeli megváltásáról, valamint 2005. január 17-én az Önkormányzat finanszírozási körébe tartozó intézmények alkalmazottai részére a hatályos jogszabályban meghatározott külön juttatásként egy havi illetmény kifizetéséről köteles rendelkezni.

(4) Az e rendelettel meghatározott átmeneti gazdálkodási időszakban a Polgármester köteles gondoskodni az Önkormányzat folyamatban lévő kiemelt feladatainak pénzügyi teljesítéséről, a szükséges fedezet biztosításáról.

(5) Az (1) és (2) bekezdésekben meghatározott korlátozás nem terjed ki, az intézmények élelmezési- és közüzemi kiadásainak és a Polgármesteri Hivatal, valamint a Városgondnokság feladatai között szereplő hó- és síkosság mentesítéssel kapcsolatos teendők ellátásának, továbbá a Családsegítő és Gondozási Központ tekintetében 4 fő álláshely növekedéssel járó többletköltség finanszírozására. Ezen feladatok költségét - a rendelkezésre álló bevétel függvényében - a Polgármester köteles biztosítani.

II. fejezet

Beszámolási kötelezettség

3. §. (1) A Városi Önkormányzat Polgármestere e rendelet 1. §. és 2. §-ai alapján folytatott gazdálkodásról a Képviselő Testület előtt köteles elszámolni.

(2) Az átmeneti gazdálkodási időszak alatt beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az Önkormányzat 2005. évi költségvetési rendeletébe eredeti előirányzatként kell be építeni.

III. fejezet

Záró rendelkezések

4. §. E rendelet 2005. január 1-jén lép hatályba.

K a r c a g, 2004. december 07.
Dr. Fazekas Sándor s. k. Rózsa Sándor s. k.
polgármester jegyző