A szöveg időállapota: 2015.I.31. - 2017.X.27.
Időállapot váltás: 2011.VIII.1. - 2015.I.30.
2015.I.31. - 2017.X.27.


Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 19/2011. (VII. 29.) önkormányzati rendelete

A házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat hivatali munkaidőn és - helyiségen kívüli engedélyezésének szabályairól és díjairól

a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015. (I.30.) önkormányzati rendeletével módosított szöveg

Karcag Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. tvr. 42/A § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1.§ E rendelet hatálya Karcag Város Anyakönyvvezetőjének illetékességi területén, hivatali helyiségen kívül és a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésekre és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére terjed ki.

Értelmező rendelkezések

2.§1 E rendelet alkalmazásában

Hivatali helyiség: Karcag Város Önkormányzata által térítésmentesen biztosított, az anyakönyvi esemény lebonyolítására alkalmas arra kijelölt helyiség.

Hivatali munkaidő: Karcag Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározott munkarendje.

Anyakönyvi esemény: házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése.

Külső helyszín: a hivatali helyiségen kívüli, arra alkalmas egyéb helyiség és helyszín

Rendkívüli körülmény: valamelyik házasulónak közeli halállal fenyegető egészségi állapota.

Különös méltánylást érdemlő eset: valamely házasulónak a vallási meggyőződése

A hivatali helyiségen kívüli, valamint a hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötés és bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése engedélyezésének szabályai

3.§ (1)2 Anyakönyvi esemény a Munka Törvénykönyvében meghatározott munkaszüneti nap kivételével hivatali munkaidőn kívül pénteken 13.30 órától 18.00 óráig, szombaton - és kivételes méltánylást érdemlő esetben vasárnap - 9.00 órától 19.00 óráig terjedő időszakban engedélyezhető.

(2)3 A hivatali helyiségen kívül anyakönyvi esemény, - az anyakönyvi eljárásról szóló törvényben megfogalmazott feltételeken túl - akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető meggyőződött a helyiség alkalmasságáról. Külső helyszínnek kizárólag olyan hely fogadható el, ahol az esemény méltósága, tekintélye nem csorbul, és a személyi adatok és az anyakönyv megfelelő védelme biztosított.

(3) Egyházi szertartás helyszínén anyakönyvi esemény nem tartható. Vendéglátóhelyen egyedi elbírálás alapján, megfelelő körülmények biztosítása esetén engedélyezhető az anyakönyvi esemény.

(4) Anyakönyvi esemény az Önkormányzat tulajdonában lévő a Városházán található I. sz. Tanácsterem igénybevételével is engedélyezhető, akkor, ha az Önkormányzatnak nincs az adott napra a teremben rendezvénye.

(5) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény engedélyezése során figyelemmel kell lenni a hivatali helyiségbe előjegyzett és felvett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(6) Hivatali munkaidőben az anyakönyvvezető hivatalos helyiségén kívül, - kivéve a rendkívüli körülményt- anyakönyvi esemény nem engedélyezhető.

Díjfizetési kötelezettség

4.§ (1) A hivatali helyiségben a hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi eseményekért a megrendelők 5.000.-Ft +Áfa díjat kötelesek fizetni.

(2) A hivatali helyiségen és a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény díja 50.000.-Ft +Áfa, kivéve a Városháza I. sz. Tanácstermének a díja mely 25.000.-Ft +Áfa

(3) Hivatali munkaidőben hivatali helyiségen kívül, anyakönyvi esemény csak rendkívüli körülmény esetén engedélyezhető, mely díjmentes.

Az anyakönyvvezető díjazása

5.§ (1) A hivatali munkaidőn kívül történő házasságkötésben, a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésében közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a köztisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő egésze vagy egy része helyett e rendeletben meghatározott mértékű díjazás illeti meg, melyről az anyakönyvvezetőnek minden év december 31-éig a következő évre vonatkozóan nyilatkoznia kell.

(2) A hivatali helyiségben hivatali munkaidőn túl közreműködő anyakönyvvezetőt anyakönyvi eseményenként bruttó 10.000.- Ft illeti meg, havonta elszámolva.

(3) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény után az anyakönyvvezetőt bruttó 25.000.- Ft illeti meg, havonta elszámolva.

(4) Az I. Tanácsteremben tartott anyakönyvi esemény után az anyakönyvvezetőt bruttó 15.000.-Ft illeti meg havonta elszámolva.

(5) Az anyakönyvi eseményekért járó díjak mértékét évente, az Önkormányzat költségvetési rendeletének elfogadásával egyidejűleg felül kell vizsgálni.

Záró rendelkezések

6.§ Ez a rendelet 2011. augusztus 1-jén lép hatályba.

Karcag, 2011. július 28.
Dobos László s. k. Rózsa Sándor
polgármester jegyző helyett:
Dr. Bukács Annamária s. k.
aljegyző


1
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 1. §-a Hatályos 2015. január 31-től
2
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos 2015. január 31-től
3
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2015.(I.30.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos 2015. január 31-től