A szöveg időállapota: 2013.II.1. - 2013.VI.28.
Időállapot váltás: - 2013.I.31.
2013.II.1. - 2013.VI.28.
2013.VI.29. - 2013.IX.26.
2013.IX.27. - 2013.XII.20.
2013.XII.21. - 2014.I.31.
2014.II.1. -


Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2013. (I. 31) önkormányzati rendelete

Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetéséről

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. (továbbiakban: Áht.) 12.§, 23-24.§, a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. év CXCIV. tv. és a helyi önkormányzatokról szóló, többszörösen módosított 2011. évi CLXXXIX. tv. 42. § (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva, figyelemmel a Magyar Köztársaság 2013. évi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvényben, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet 24.-28.§-aiban, az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól szóló 353/2011. (XII.30.) Kormányrendelet 2 §-ában foglaltakra, továbbá az 2011. évi CLXXXIX. tv. 106-118. §-ainak rendelkezéseire és a Karcag Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többszörösen módosított 6/1991. (III.19.) önkormányzati rendelet 26. § (1) b) pontjára tekintettel, Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

I. fejezet

A rendelet hatálya, címrend

1. § A rendelet hatálya Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületére és annak szerveire, az Önkormányzat irányítása alá tartozó gazdálkodási besorolása szerint önállóan működő és gazdálkodó, valamint önállóan működő költségvetési szerveire.

2. § (1) A Képviselő-testület a címrendet a (2)-(4) bekezdésekben foglaltak szerint határozza meg.

(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek külön-külön címeket alkotnak.

(3) A rendelet 2.1.2. sz. mellékletében szereplő feladatok külön-külön alkotnak egy-egy címet.

(4)A Városi Önkormányzat - költségvetési szervek működtetési feladatain kívüli - az Önkormányzat feladatainak kiadásai a rendelet 2.2. sz. melléklete szerinti felsorolásban külön-külön címet alkotnak.

3. § A rendelet a 2. § (2)-(4) bekezdésében meghatározott címrend engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat csoportonként, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok és önként vállalt feladatok szerinti bontásban tartalmazza.

A költségvetés bevételei és kiadásai

4. § (1) A Képviselő Testület Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetése - a (2) bekezdésben meghatározott finanszírozási műveletek nélküli - bevételi főösszegét 2.485.259 ezer Ft-ban, a kiadási főösszegét pedig 2.617.197 ezer Ft-ban határozza meg a hiány összege 131.938 ezer Ft.

(2) A 2013. évi költségvetés egyensúlya az alábbi finanszírozási műveletekkel:

a) a költségvetés bevételi oldalán 2013. évre vonatkozóan a hiány működési belső finanszírozására szolgáló bevétel 403.817 ezer Ft, a fejlesztés belső finanszírozására szolgáló bevétel 33.536 ezer Ft.

b) kiadási oldalon pedig összesen 305.415 ezer Ft ( fejlesztési célú hitelek és kötvény tőketörlesztésével)

a költségvetési éven belül biztosított.

(3) Az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását a rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.

(4) Az (1) bekezdésben megállapított főösszegen belül az önkormányzat bevétele kiemelt előirányzatonkénti bontásban a rendelet 1.1. sz. melléklete tartalmazza.

(5) A (3) bekezdésben megállapított bevételek közül az önállóan működő és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek 2013. évi bevételeit költségvetési szervenkénti (címenkénti) és kiemelt előirányzatonkénti bontásban a rendelet 1.2. sz. melléklete tartalmazza.

(6) Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal működési bevételeit feladatonként (forrásonként) a rendelet 1.3. sz. melléklete tartalmazza.

5. § (1) A Karcag Városi Önkormányzat 2013. évi költségvetése - 4. § (1) bekezdése és a 4.§ (2) bekezdés b) pontjában meghatározott finanszírozási műveleteket együttesen tartalmazó - kiadási főösszege feladatonként elkülönített összegének előirányzat-csoportonként, kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonkénti bontását a rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból az önállóan működő valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek (címek) kiadásainak előirányzatait - címen belül előirányzat-csoportonként, kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonként részletezve - a rendelet 2.1. sz. melléklete tartalmazza.

(3) A rendelet 2.1. sz. mellékletében meghatározott költségvetési szervenkénti kiadásokon belül a címeket megillető, felhasználási kötöttséggel járó kiadási előirányzatokat célonkénti, feladatonkénti csoportosításban, valamint előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonkénti bontásban a rendelet 2.1.1. sz. melléklete tartalmazza.

(4) A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal 2013. évi feladatonkénti kiadásait előirányzat-csoportonként kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonként a rendelet 2.1.2. sz. melléklete szerint állapítja meg.

(5) A Képviselő-testület által alapított költségvetési szervek 2013. évi költségvetési létszámkeretét a rendelet 2.1.3. sz. melléklete tartalmazza.

(6) Az (5) bekezdésben meghatározott létszámkereten belül - a (7) bekezdésben foglalt kivétellel - a teljes- és részmunkaidőben foglalkoztatottakra megállapított létszámkerettől eltérni kizárólag a központilag támogatott, valamint a megbízásos jogviszonyú foglalkoztatás keretében ideiglenesen (éven belül) az adott költségvetési szerv részére meghatározott létszámkerethez tartozó személyi juttatás és járulékaira biztosított kiadási előirányzat felhasználásával történő foglalkoztatás esetén lehet.

(7) A Karcag Város Önkormányzata 2013. évi Startmunka-Program keretében a közfoglalkoztatás tervében szereplő foglalkoztatást a Városi Önkormányzat Városgondnoksága látja el, a foglalkoztatás keretében az Intézmény maximálisan havonta 290 fős létszámot foglalkoztathat. A Nemzeti Közfoglalkoztatási Program keretében, ha Önkormányzatunknak lehetősége lesz közfoglalkoztatásra, a Karcag Város Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a Polgármesterhez történt előzetes bejelentésük alapján engedéllyel foglalkoztathatnak. Az esetleges sajáterőt (max.: 30 %-ot) a tartalék terhére 90 fő részére biztosított.

(8) Karcag Városi Önkormányzat 2013. évi költségvetésén belül az önkormányzat kiadásai feladatonkénti (címenkénti), előirányzat-csoportonként, kötelező és önként vállat feladatonkénti és kiemelt előirányzatonkénti bontásban a rendelet 2.2. sz. melléklete tartalmazza.

(9) Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetésében a tartalék (céltartalék) összegét a rendelet 2.3. sz. mellékletében foglaltak szerint határozza meg.

5. § (1) Karcag Város Önkormányzat 2013. évi költségvetés költségvetési szervenkénti, valamint Önkormányzat feladatainak bevételi- és kiadási előirányzatait, kötelező és önként vállalt feladatonként - tájékoztató jelleggel - mérlegszerűen, közgazdasági tagolásban összevontan a rendelet 3. sz. melléklete tartalmazza.

(2) Karcag Város Önkormányzata felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2013. évben a hatályban lévő folyószámla-hitelkeret szerződés értelmében a 300.000 ezer Ft összegben, a rendelet alapján, átruházott hatáskörben eljárva folyószámlahitelt vegyen igénybe.

(3) Karcag Város Önkormányzata felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2013. évben maximálisan 50.000 ezer Ft összegben a rendelet alapján, átruházott hatáskörben eljárva munkabérhitelt vegyen igénybe, az erre vonatkozó hatályban lévő bankszámlahitel szerződésben foglaltak alapján.

(4) Karcag Város Önkormányzata kötelezettséget vállal a (2) bekezdésben meghatározott folyószámlahitel igénybevétele esetén, a hitel és járulékainak az igénybevételét éven belül történő visszafizetésére.

(5) Karcag Város Önkormányzata kötelezettséget vállal a (3) bekezdésben meghatározott munkabérhitel igénybevétele esetén, a hitel és járulékainak az igénybevételt követő egy hónapon belül történő visszafizetésére.

III. fejezet

Többéves kihatással járó feladatok

6. § (1) A Képviselő Testület a többéves kihatással járó feladatok (kötelezettségek) kiadási előirányzatait éves bontásban - járulékok és inflációkövetés nélkül - a rendelet 4. sz. melléklete szerint határozza meg.

(2) Karcag Város Önkormányzata az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatok közül a 2012. évi CCIV. tv. 72.§ értelmében az átvállalás után fennmaradó későbbi évekre már vállalt, valamint azok járulékainak fedezetét biztosító kiadási előirányzatait - a vonatkozó hitelszerződésekben foglaltaknak megfelelően - véglegesen az adott évi költségvetésébe minden évben betervezi és jóváhagyja.

IV. fejezet

Előirányzatok átcsoportosítása és felhasználása

7. § (1) Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetésében szereplő bevételi- és kiadási előirányzatainak várható előirányzat-felhasználási ütemtervét, forrásonkénti és kiemelt előirányzatonkénti bontásban, havi részletezettséggel a rendelet 5. sz. melléklete tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek vezetői a dologi kiadásaik körében megtervezett részelőirányzatok között átcsoportosítást hajthatnak végre, kivéve a kommunikációs rendszer működtetése, karbantartása tételen tervezett távközlési díjak, hatósági díjak, adók altétel, az intézmény üzemeltetés szolgáltatási díjai tétel, valamint a különféle kiadások, befizetések alrovat előirányzatait.

(3) Az (2) bekezdésben szereplő jogcímeken megtervezett előirányzatok az egyéb dologi kiadások terhére növelhetők, de azokat más célra átcsoportosítani, illetőleg előirányzat-módosítást végrehajtani vagy anélkül felhasználni csak akkor szabad, ha a költségvetési szerv az ezen jogcímeken jelentkező éves fizetési kötelezettségének eleget tud tenni.

(4) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek tekintetében, a címek részére a rendelettel meghatározott működési bevételeket meghaladó többletbevételek felhasználásáról (azok köréről és mértékéről) a Képviselő-testület dönt. A céllal kapott támogatásértékű bevételek, valamint a véglegesen átvett pénzeszközök felhasználásáról, lebontásáról a költségvetési szerv tájékoztatása alapján a rendelet alapján, átruházott hatáskörében eljárva a Polgármester dönt.

(5) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó intézményi árubeszerzéseknél, szolgáltatások igénybevételénél, felújításoknál, karbantartási kiadásoknál stb. (együttesen: beszerzéseknél) azonos egységár, alapár, illetve vállalkozási díj esetén előnyben kell részesíteni a kedvezőbb (30, 60 napos) fizetési határidőt biztosító vállalkozót (beszállítót, szolgáltatót).

(6) A (5) bekezdésben meghatározott beszerzések megrendeléséhez, a vonatkozó szerződések megkötéséhez előzetes Polgármesteri engedély (ellenjegyzés) szükséges.

(7) Az év közben felhasználási kötöttséggel engedélyezett központi pótelőirányzatok költségvetési szervek és feladatok lebontásáról a rendelet alapján átruházott hatáskörében eljárva a Polgármester dönt.

V. fejezet

8. § A Képviselő Testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke (érintettek száma), illetőleg összege szerinti részletezettséggel a rendelet 6. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

VI. fejezet

Adatszolgáltatás a költségvetésről és annak végrehajtásáról

9. § (1) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője a saját és a hozzá tartozó önállóan működő költségvetési szerv(ek) költségvetésének végrehajtásához - a rendelet alapján - részletes, éves pénzforgalmi tervet köteles készíteni, melynek havi bontásban tartalmaznia kell a tárgyévben várható kiadásokat és bevételeket forrásonként és kiemelt előirányzatonként részletezve.

(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv vezetője 2013. évre vonatkozóan köteles éves létszám-gazdálkodási tervet készíteni, melynek feladatonkénti bontásban tartalmaznia kell a szükséges létszám előirányzatot.

(3) Az (1)-(2) bekezdésekben meghatározott éves pénzforgalmi tervet, valamint létszám-gazdálkodási tervet 2013. évre vonatkozóan, 2013. február 28-ig kell elkészíteni és Karcag Városi Önkormányzat Polgármestere részére megküldeni.

(4) A Városi Önkormányzat irányítása alá tartozó önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője:

a.) a tárgyhónapot követő hó 10. napjáig köteles a költségvetési szerv költségvetésének végrehajtásáról önállóan működő és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervenként havi költségvetési jelentést készíteni, valamint

b.) a negyedévet követő hónap 20. napjáig időközi mérlegjelentést készíteni,

és ezen adatszolgáltatásokat a Karcag Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Pénzügyi és Költségvetési Irodája részére a jelzett határidőkig megküldeni.

(5) A (4) bekezdésben meghatározott jelentéseket a mindenkori jogszabályi előírásoknak megfelelő adattartalommal és formában kell elkészíteni.

Követelések leírásának engedélyezésére vonatkozó hatáskör

10. § (1) Az államháztartásról szóló többszörösen módosított 2011. évi CXCV. törvény 97. § (2) bekezdése, valamint a Magyar Köztársaság 2013. évi költségvetéséről szóló 2011. évi CCIV. törvény 65. § alapján a kisösszegű követelés értékhatára 100.000,-Ft, melynek figyelembevételével a követelések leírásának engedélyezése - a (2) bekezdésben foglaltakra is tekintettel - a következők szerint történik:

a) 200.000.-Ft alatt a Polgármester hatásköre;

b) 200.000.-Ft-tól - 800.000 Ft-ig a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság hatásköre;

c) 800.000 Ft felett az Önkormányzat Képviselő Testületének hatásköre.

(2) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott hatáskör, ugyanazon hátralékos (adós) tekintetében 5 éven belül csak egy alkalommal gyakorolható.

VII. fejezet

Vegyes és záró rendelkezések

11. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati költségvetési szervek által vezetett „Lakásépítési Alap” számlákra érkező bevételeknek (törlesztéseknek) a lakásépítésre, lakásfelújításokra vonatkozó szabályzatok szerinti felhasználását 2013. évre a kialakult gazdasági helyzet miatt nem engedélyezi.

(2) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat irányítási körébe tartozó költségvetési szerveknél dolgozók havi, rendszeres járandóságának fizetésére a tárgyhónapot követő hónap 3. naptári napját határozza meg. Amennyiben ez a nap nem munkanap, akkor az ezt követő első munkanap a járandóság folyósításának napja, melytől kivételes esetben a Polgármester előzetes írásbeli engedélyével el lehet térni.

(3) Karcag Város Önkormányzata a köztisztviselői illetményalap összegét 2013. évre vonatkozóan 38.650.-Ft összegben határozza meg.

(4) Karcag Város Önkormányzata EU alapból is finanszírozott 2013. évi működési- és felhalmozási jellegű fejlesztéseinek bevételi- és kiadási előirányzatait feladatonkénti bontásban a rendelet 7. sz. melléklete tartalmazza.

(5) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban az előirányzatok vonatkozásában 2013. január 1. napjától kell alkalmazni. A rendelet kihirdetéséről és annak módjáról a többször módosított 6/1991. (III.19.) önkormányzati rendelet 20. § (2) bekezdése alapján a jegyző gondoskodik.

K a r c a g, 2013. január 28.

K.m.f.
Dobos László s. k. Rózsa Sándor s. k.
polgármester jegyző