A szöveg időállapota: 2018.V.26. -
Időállapot váltás: - 2014.X.31.
2014.XI.1. - 2015.I.30.
2015.I.31. - 2015.II.13.
2015.II.14. - 2015.XI.27.
2015.XI.28. - 2016.V.27.
2016.V.28. - 2018.V.25.
2018.V.26. -


Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2014. (X.31.) önkormányzati rendelete

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendeletével, a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.13.) önkormányzati rendeletével, a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2015. (XI.27.) önkormányzati rendeletével, a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (V.27.) önkormányzati rendeletével, valamint a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendeletével módosított szöveg

A Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében foglalt jogkörében, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva az alábbi rendeletet alkotja:

I. Fejezet

Általános rendelkezések

1. Az önkormányzat megnevezése, jelképei

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Karcag Városi Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat), székhelye: 5300 Karcag, Kossuth tér 1. sz.

(2) Az önkormányzat szakágazati besorolását, valamint alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolását és megnevezését a rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

(3) A hivatal megnevezése: Karcagi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: hivatal)

2. § (1) Karcag város címere kerek talpú, álló pajzs, melynek vörös mezeje zöld udvarán egy jobbra forduló, jobbra lépő ezüst bárány áll. A pajzsot keretként keskeny aranyszegély övezi. A pajzson ötágú leveles arany korona található, melynek három levelében rubin, a levelei között pedig két kék gyöngy van. A korona abroncsán jobbról és balról kék gyöngy, középütt pedig szintén vízszintes irányú rubin található.

(2) Az önkormányzat zászlója világos kék színű anyagon középen az önkormányzat címerét és alatta fehérrel hímezve félkörben „Karcag” feliratot tartalmazza.

(3) A címer és zászló használatának rendjét külön rendeletben szabályozza a képviselő-testület.

(4) Az önkormányzat, a polgármester, a jegyző hivatalos kör alakú bélyegzőjén Magyarország hivatalos címere van elhelyezve.

(5) „Karcag Városi Önkormányzat” elnevezésű kör alakú bélyegzőt kell használni:

a) a képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvek hitesítésére

b) a képviselő-testület által adományozott kitüntetéseken, emléklapokon, okleveleken

c) az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait rögzítő dokumentumokon

d) minden esetben, ha a közokirati forma jogszabályi vagy egyéb okok miatt szükséges

(6) A képviselő-testület üléstermében el kell helyezni Magyarország címerét.

(7) A képviselő-testület a nemzetközi kapcsolatairól külön testületi döntéssel határoz.

2. Az önkormányzat feladat- és hatásköre

3. § (1) Az önkormányzat feladat- és hatáskörét a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.), és a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény tartalmazza.

(2) A képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását külön képviselő-testületi döntéssel - a Mötv-ben meghatározott kivételekkel - átruházhatja:

a) a polgármesterre

b) a bizottságaira

c) a jegyzőre

d) a társulásra

(3) A képviselő-testület által átruházott hatáskörök jegyzékét és címzettjeit a rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

(4) A képviselő-testület által átruházott hatáskörben végzett tevékenységekről a jogosítottak évente kötelesek beszámolni a képviselő-testületi ülésen.

(5)1 A képviselő-testület az átruházott hatáskör gyakorlásához utasítást adhat, e hatáskört visszavonhatja.

(6) A képviselő-testület feladat- és hatáskörét érintő új, vagy azt módosító törvényről a megjelenést követő ülésen a jegyzőnek tájékoztatni kell a testületet. A képviselő-testület egyidejűleg dönthet a hatáskör gyakorlásának átruházásáról.

II. Fejezet

A képviselő-testület működése

3. A helyi önkormányzati képviselő

4. § (1) A helyi önkormányzati képviselők (a továbbiakban: képviselő) névsorát a rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.

(2) A képviselőt a Mötv-ben foglaltakon túl az alábbi jogok illetik meg:

a) kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület az általa megjelölt ügyet tűzze napirendjére

b) igényelheti a hivataltól a képviselői munkájához szükséges feltétel biztosítását, a megfelelő operatív segítségnyújtást

c) a közszolgálati tisztviselők munkaidőben kötelesek soron kívül fogadni

d) képviselői fórumot szervezhet

(3) A képviselőt a Mötv-ben foglaltakon túl az alábbi kötelezettségek terhelik:

a) felkérés alapján részt vesz az ülések előkészítésében, különböző vizsgálatok lefolytatásában

b) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti és magántitkokat meg kell őriznie

c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal és a lakosság önszerveződő szervezeteivel

d) személyes érintettségét bejelenti

(4) A képviselői összeférhetetlenségre, méltatlanságra, vagyonnyilatkozat tételre a Mötv. rendelkezései az irányadóak.

(5) A képviselők fogadó óráikat az általuk meghirdetett helyen és időben tartják.

(6) A képviselő-testület a képviselőnek külön rendeletben szabályozott tiszteletdíjat állapít meg.

4. A képviselő-testület ülése

5. § (1) A képviselő-testület 11 tagú.

(2) A képviselő-testület munkaterv szerint - a július, augusztus ülésezési szünet kivételével - havonta, és szükség szerint ülésezik.

(3) A munkaterv-tervezet előkészítése a polgármester feladata, azt a képviselő-testület decemberi, vagy januári ülése elé kell terjeszteni.

(4) A munkaterv-tervezet előkészítése során a polgármester javaslatot kérhet:

a) a képviselőktől

b) az országgyűlési képviselőktől

c) a bizottsági elnököktől

d) a képviselettel nem rendelkező pártoktól

e) az érdekképviseleti szervektől

f) a képviselő-testülettel vagy szerveivel együttműködési megállapodást kötött egyéb szervektől

g) az ügyészségtől

h) a bíróságtól

i) a rendőrkapitányságtól

j) a közszolgáltatást végző szervezetektől

k) az önkormányzati intézmények vezetőitől

l) a nemzetiségi önkormányzattól

(5) A munkatervet meg kell küldeni mindazoknak, akiktől az előkészítés során javaslatot kért a polgármester.

6. § (1) A képviselő-testület a nemzeti ünnepeken ünnepi ülést tarthat.

7. § (1) A képviselő-testületi üléseket (a továbbiakban: ülés) a Városháza 1. számú tanácskozó termében tartják, de szükség szerint kihelyezett ülés is tartható.

(2)2 Az üléseken az ülésrendet úgy kell biztosítani, hogy az első-második sorban a képviselők, az alpolgármesterek, az azt követő sorokban a hivatal közszolgálati tisztviselői, a további sorokban a meghívottak, és az ülés iránt érdeklődők foglalhatnak helyet.

8. § (1) Az ülést a polgármester hívja össze és vezeti.

(2) A polgármester és a képviselő-testületi tag alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén az ülést a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság elnöke hívja össze, és vezeti.

9. § (1) A meghívó és az ülés anyagának elkészíttetése és kipostáztatása a jegyző feladata, amelynek az ülés előtt legalább 5 nappal köteles eleget tenni.

(2) A meghívó tartalmazza:

a) az ülés helyét és időpontját

b) a javasolt napirendeket és az előterjesztők nevét

c) a mellékletként a napirendekre vonatkozó előterjesztéseket és a határozati javaslatokat

(3) A jegyző a lakosságot a helyben szokásos módon - a hivatal hirdetőtábláján és a vásárcsarnokban található hangos bemondón - tájékoztatja az ülés időpontjáról, helyéről és napirendjéről az ülés előtt legalább 5 nappal korábban.

(4) Az ülésre meg kell hívni:

a) a képviselőket

b) az országgyűlési képviselőket

c) a jegyzőt, az aljegyzőt

d) a napirend tárgya szerint illetékes szervet

e) a hivatal belső szervezeti egységeinek vezetőit

f) a bizottságok nem képviselő tagjait

g) akinek a jelenléte a napirend alapos megtárgyalásához szükséges, vagy akit a napirend tárgya érint

h) a Karcag Városi Cigány Nemzetiségi Önkormányzat tagjait

i) a pártok, civil szervezetek vezetőit

j) a Karcagi Járásbíróság elnökét

k) a Karcagi járási vezető ügyészt

l) a városi rendőrkapitányság kapitányság vezetőjét

(5)3 A polgármester soron kívüli ülést hívhat össze az előterjesztések benyújtására jogosultak kezdeményezésére, ha azt halaszthatatlan ügy vagy önkormányzati érdek indokolttá teszi.

(6)4 A soron kívüli ülés összehívását kezdeményező indítványt a napirendi pontonként javasolt előterjesztéssel együtt a polgármesternél kell előterjeszteni. Az indítványban meg kell jelölni a rendkívüli ülés összehívásának indokát.

(7)5 A soron kívüli ülés meghívóját a napirendi pontként javasolt előterjesztéssel együtt legkésőbb a képviselő-testület ülését megelőző napon kell kézbesíteni, ami történhet elektronikusan e-mailben is.

(8)6 Sürgősségi összehívásra - pl. vis maior esemény, egyéb katasztrófahelyzet esetén - telefonon is sor kerülhet.

10. § (1) Az ülés a Mötv. rendelkezései alapján nyílt, vagy zárt ülés.

(2) Az ülés nyilvánossága az állampolgárnak az ülésen történő részvételi lehetőségét biztosítja, de a polgármester dönt arról, hogy az állampolgárnak hozzászólási jogot ad-e, amely az 5 percet nem haladhatja meg.

(3) A képviselő-testület ülésén tanácskozási jog illeti meg a helyi civil szervezetek képviselőit, a tevékenységi körüket érintő ügyek tárgyalása során, továbbá akikről a Mötv. rendelkezik.

11. § (1) A napirend előterjesztésének elnevezése lehet:

a) jelentés

b) beszámoló

c) tájékoztató

d) javaslat

(2) A napirend előterjesztésének első része tartalmazza:

a) a tárgy pontos meghatározását

b) annak áttekintését, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is napirenden, ha igen milyen döntés született

c) a meghozandó döntés indokainak bemutatását

d) az előkészítésben részt vevők megnevezését

e) az előkészítés során felmerült ellenérveket

f) a különböző döntések várható hatásait, ahhoz milyen anyagi eszközök szükségesek, azok hogyan teremthetők elő

g) a döntés alapjául szolgáló jogszabályi helyek pontos meghatározását

(3) A napirend előterjesztésének második része a határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll, mely tartalmazza:

a) a döntés alapjául szolgáló felhatalmazó jogszabályi hivatkozást

b) a döntés pontos meghatározását

c) a végrehajtásért felelős személy megnevezését

d) a végrehajtás határidejét

(4) Az esetleges alternatív döntésre előterjesztett javaslatokat egymástól világosan el kell különíteni az alábbi módon: „A” javaslat, „B” javaslat, „ …” javaslat

(5) Egyszerűbb döntést igénylő, vagy közismert ügyben elegendő a határozati javaslat kiküldése, amely kiküldéséről a polgármester dönt.

(6) Az előterjesztéseket törvényességi ellenőrzés céljából a jegyzőhöz kell leadni.

(7) Indokolt esetben, a polgármester döntése alapján az előterjesztés szóban is megtehető.

(8) A polgármester esetenként engedélyt adhat - a (2)-(6) bekezdésben foglalt - követelményektől való eltérésre.

(9) A munkaterv szerinti előterjesztés előadója az ülés előtt 15 nappal köteles bejelenteni a polgármesternek, ha az előterjesztést valamilyen okból nem tudja elkészíteni. A bejelentés tárgyában a polgármester dönt.

(10) A polgármester - különleges szakértelmet igénylő ügyekben - szakértőt is felkérhet a napirend előterjesztésének szakmai megalapozása, a lehető legoptimálisabb képviselő-testületi döntéshozatal érdekében.

12. § (1) Az ülés megnyitásakor a polgármester megállapítja a jelenlévő képviselők számát, a határozatképességet, ezt követően tájékoztatást ad az előző ülést követően bekövetkezett fontosabb eseményekről, majd javaslatot tesz az ülés napirendjére.

(2) A polgármester minden napirend előterjesztése felett külön-külön nyit vitát. A képviselő az adott napirend tárgyalása előtt köteles bejelenteni a Mötv. által meghatározott személyes érintettségét, ha azt az ülést megelőzően nem tette meg.

(3) A napirend előadója a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést, pontosítást, módosító indítványt tehet. A napirend előadójához a képviselő-testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, melyre a vita előtt kell választ adni.

(4) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a képviselő-testület bármely tagja javaslatot tehet, amely javaslatról a képviselő-testület vita nélkül határoz. A napirend előadója részt vehet a vitában.

(5) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.

(6) A szavazás megkezdéséig a napirend előadója, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a téma napirendről történő levételét, amely javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.

(7) A polgármester a napirend előterjesztésében szereplő és a vitában elhangzott javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előtte a vitában elhangzó módosító, kiegészítő indítványokról, majd a napirend előterjesztésében szereplő javaslatról dönt a képviselő-testület.

(8) A szavazás eredményét a polgármester számszerűen állapítja meg, és kihirdeti a döntését.

(9) A képviselő-testület utolsó napirendként tárgyalja a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentéseket. A jelentések címeinek ismertetését követően kerül sor a vitára. A jelentésekről a képviselő-testület a vita lezárása után dönt.

13. § (1) A polgármester feladata a tanácskozás rendjének fenntartása.

(2) A polgármester figyelmeztetheti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, ha a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása.

(3) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárokat felszólíthatja, hogy a részükre kijelölt helyet foglalják el.

(4) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja, ismétlődő rendzavarásnál kötelezheti az érintetteket a terem elhagyására.

5. A képviselő-testület döntése

14. § (1) A Mötv rendelkezései alapján a képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit, vagy akinek a hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. Kizárási ok áll fenn különösen:

a) az olyan ügyben, amelynek eldöntése az általa is képviselt természetes vagy jogi személyt előnyösen vagy hátrányosan érintené

b) azzal szemben, aki az ügyben szakértői véleményt adott

c) azzal szemben, aki tagja annak a szervezetnek, amelyet az ügy eldöntése előnyösen vagy hátrányosan érintene

(2) A személyes érintettséget az érdekelt képviselő - az ülést megelőzően a polgármesternek, az ülésen a napirend tárgyalását megelőzően a képviselő-testületnek - köteles bejelenteni.

(3)7 A személyes érintettség bejelentési kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására ügyrendi vizsgálatot kell lefolytatni. A vizsgálat lefolytatása az Ügyrendi és Jogi Bizottság hatáskörébe tartozik. Az Ügyrendi és Jogi Bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményéről a képviselő-testület következő rendes ülésén beszámol. A képviselő-testület dönt arról, hogy a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozatot fenntartja-e, vagy az előterjesztést újratárgyalja-e.

15. § (1) A Mötv. rendelkezése alapján a javaslat elfogadásához egyszerű többség, vagy minősített többség szükséges.

(2) A Mötv-ben meghatározott eseteken túlmenően minősített többség szükséges:

a) a képviselő-testület éves munkatervének elfogadásához

b) a képviselő-testület hatáskörének átruházásához és visszavonásához

c) a kitüntetések, díjak adományozásához

d) a név szerinti szavazás esetében

e) a gazdasági program elfogadásához

16. § (1) A képviselő-testület a döntéseit a Mötv. rendelkezései alapján nyílt szavazással, titkos szavazással, név szerinti szavazással hozza.

(2) A szavazást követően a képviselő kérelmére különvéleményét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell a „különvélemény” szó feltüntetésével.

(3) A nyílt szavazás kézfeltartással történik.

(4)8 Titkos szavazást tarthat a képviselő-testület

a) önkormányzati hatósági, összeférhetetlenségi, méltatlansági, kitüntetési ügy tárgyalásakor, fegyelmi büntetés kiszabása, valamint vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás esetén,

b) választás kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, annak visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor,

c) a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdeket sértené.

(5) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazófülke és urna igénybevételével történik, melyet az Ügyrendi és Jogi Bizottság bonyolít le. A szavazás eredményét tartalmazó jegyzőkönyv adatait az Ügyrendi és Jogi Bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.

(6) Név szerinti szavazást kell elrendelni - a Mötv-ben foglalt eseteken túl -:

a) az önkormányzat vagyona feletti rendelkezés esetén, ha a vagyon értéke meghaladja a 20 millió forintot

b) hitelfelvételnél, ha az a 20 millió forintot meghaladja

c) egyéb jogszabályi kötelezés esetében

(7) Név szerinti szavazás esetenként is elrendelhető bármely képviselő javaslatára, amelyről a képviselő-testület vita nélkül dönt.

(8) A név szerinti szavazásnál a polgármester egyenként olvassa a képviselők nevét, akik nevük felolvasásakor szavaznak. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

(9) Ha a név szerinti szavazás összeszámlálásának eredményével kapcsolatban kétség merül fel, vagy ha azt bármelyik képviselő kéri, a név szerinti szavazást egy alkalommal meg kell ismételni.

17. § (1) Az önkormányzati rendeletalkotást kezdeményezheti:

a) a képviselő

b) a bizottság

c) a jegyző

d) azok a központi szervek, amelyeknek jogszabályból adódóan az önkormányzattal kapcsolatos feladatai és hatáskörei vannak

e) a polgármester, az alpolgármester

f) a Karcag Városi Cigány Nemzetiségi Önkormányzat

(2) A rendeletalkotásra irányuló kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani.

(3) A képviselő-testület előzetes hatásvizsgálatot végez.

(4) A rendelet-tervezetet a hivatal tárgy szerint érintett irodavezetője készíti el a jegyző közreműködésével. A képviselő-testület megbízhatja a rendelet-tervezet előkészítésével a tárgy szerint illetékes bizottságot is. A jegyző akkor is köteles a rendelet-tervezet előkészítésben részt venni, ha azt a bizottság készíti elő.

(5) A rendelet-tervezet elkészítéséhez szükség esetén szakértő közreműködése igényelhető.

(6) A rendelet-tervezetet meg kell vitatnia a tárgy szerint érintett bizottságnak, valamint az Ügyrendi és Jogi Bizottságnak.

(7) A rendelet-tervezetet a jegyző terjeszti a képviselő-testület elé.

(8) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik, a hivatal hirdetőtábláján való elhelyezésével.

(9) A jegyző gondoskodik a megalkotott rendeletnek a kihirdetését követően a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül - külön jogszabály rendelkezései alapján - a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal (a továbbiakban: kormányhivatal) részére történő megküldéséről.

(10) Az Ügyrendi és Jogi Bizottság feladata a rendeletek hatályosságának folyamatos ellenőrzése. A hatályos rendeleteket szükség szerint, de legalább ciklusonként egyszer felül kell vizsgálni.

18. § (1) A képviselő-testület döntéseit a következők szerint kell jelölni:

a) a rendeletet a naptári év elejétől folyamatos sorszámmal, évszámmal és a kihirdetésének napjával kell jelölni, melynek megnevezése: Karcag Városi Önkormányzat Képviselő- testületének .../...(...) önkormányzati rendelete

b) a határozatot a naptári év elejétől folyamatos sorszámmal, évszámmal, az ülés napjával, valamint „kt.” elnevezéssel kell jelölni: …/…(…) „kt.” sz. határozat a ….-ról, ről

19. § (1) A képviselő-testület által meghozott döntésekről nyilvántartást kell vezetni, amelynek alapján figyelemmel kell kísérni a végrehajtást.

(2) A határozat végrehajtásáról a határidő lejártát követő ülésen kell beszámolni.

(3) A határozatban megjelölt felelős a végrehajtásról szóló jelentést az ülés előtt 10 nappal köteles leadni a polgármesternek. A jelentés tartalmazza a határozat hatályban tartására, vagy hatályon kívül helyezésére vonatkozó javaslatot.

6. Jegyzőkönyv

20. § (1) Az üléséről a Mötv-ben meghatározott tartalommal jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) Az ülésről hangfelvétel készül, képfelvétel készülhet. A hangfelvétel alapján kell elkészíteni az írásbeli jegyzőkönyveket.

(3) Nyilvános ülésről a jegyzőkönyvet egy példányban kell elkészíteni, a zárt üléséről egy példányban külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

(4) A nyilvános és zárt ülésről készült jegyzőkönyv eredeti példányához csatolni kell:

a) a jelenléti ívet

b) a meghívót

c) a napirendek előterjesztéseit

d) a név szerinti szavazásról készült iratot

(5)9 A nyilvános és zárt ülésről készült jegyzőkönyvek eredeti példányát a hivatal Aljegyzői Irodája külön kezeli, melyeket év végén külön-külön könyvkötészeti technológiával be kell köttetni.

(6) A jegyző gondoskodik a nyilvános és zárt ülésről készült eredeti jegyzőkönyveknek és mellékleteinek a Nemzeti Jogszabálytáron keresztül - külön jogszabály rendelkezései alapján - a kormányhivatal részére történő megküldéséről.

(7)10 A képviselő-testület nyilvános üléséről készült jegyzőkönyvekbe - az Mötv. alapján - a hivatal Aljegyzői Irodáján hivatali munkaidőben, valamint Karcag város hivatalos honlapján lehet betekinteni.

7. Kérdés - interpelláció

21. § (1) A képviselő az ülésen a polgármestertől, alpolgármesterektől, a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, interpellálhat.

(2) A kérdést, az interpellációt szóban, vagy írásban lehet megtenni.

(3) A polgármester az ülés kezdetén ismerteti a képviselők által benyújtott kérdések, interpellációk tárgyát, amelyekre a napirendek megtárgyalását követően kell választ adni.

(4) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a képviselő-testület - vita nélkül - akkor határoz, ha a kérdező a választ nem fogadta el.

(5) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik, és külön dönt erről a képviselő-testület is.

(6) Az interpellációra akkor kell az ülésen érdemi választ adni, ha a képviselő az ülés előtt 5 nappal interpellált.

(7) A képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz is, hogy az interpellációra írásban adjanak választ az ülést követő 15 napon belül, melyet minden képviselőnek meg kell küldeni és ennek elfogadása tárgyában a következő ülésen születik döntés.

(8) A képviselő-testület az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet, amellyel megbízhatja a polgármestert, vagy bizottságot, de eseti bizottságot is létrehozhat. A vizsgálat időpontjáról értesíteni kell az interpelláló képviselőt és biztosítani számára a vizsgálatban való részvétel lehetőségét.

(9) Az interpellációkról a jegyző nyilvántartást vezet.

8. A képviselő-testület programja

22. § (1) A polgármester a képviselő-testületnek olyan programot készít és nyújt be, amely a településfejlesztés, a helyi közszolgáltatások szervezésének főbb céljait, feladatait tartalmazza a képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy annak meghatározott részére.

(2) A képviselő-testület a polgármestert, a bizottságokat és a jegyzőt beszámoltatja tevékenységéről. A beszámolók gyakoriságát, a tartalmi és formai követelményeket a képviselő-testület alkalmanként, vagy a munkatervében határozza meg.

9. Sürgősségi indítvány

23. § (1) Sürgősségi indítványt írásban a polgármester, a bizottság, a jegyző, legalább 3 képviselő fontos városérdekből terjeszthet elő.

(2) A sürgősségi indítvány a sürgősség tényének rövid indokolásával legkésőbb az ülés napján 12 óráig nyújtható be a polgármesternél.

(3) A sürgősség tárgyában a képviselő-testület dönt. Ha a polgármester vagy valamely képviselő ellenzi az azonnali megtárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani.

10. Közmeghallgatás, lakossági fórumok

24. § (1) A képviselő-testület közmeghallgatást tart:

a) napirend nélkül, évente legalább egyszer

b) előre összeállított anyag alapján, a lakosság széles körét érintő döntés meghozatala előtt egy hónappal

c) a képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetéséről szóló rendelet-tervezetével kapcsolatos napirendje során

(2) A közmeghallgatáson az érintettek 5 perces időkorlátozással kifejthetik álláspontjukat a napirendről.

(3) A közmeghallgatás napirendjét a polgármester közhírelteti és biztosítja, hogy a döntési javaslatot megismerhessék.

25. § (1) Az egyéni választókerületben megválasztott képviselők évente legalább egyszer beszámolnak tevékenységükről a választókerület lakosságának.

11. Tanácsnok

26. § (1) A képviselő-testület tanácsnokokat választ, akiknek előkészítő, véleményező szerepük van.

(2) A tanácsnokok névsorát és tevékenységi körét a rendelet 3. számú függeléke tartalmazza.

(3) A tanácsnokok a képviselő-testület, a polgármester, az alpolgármesterek, a bizottságok felkérése alapján, illetve saját kezdeményezésre járnak el.

(4) A tanácsnokok folyamatosan informálják a képviselő-testületet tevékenységükről.

(5)11 A tanácsnokok tevékenysége az alábbi önkormányzati feladatkörök felügyeletére terjed ki:

a) egészségügyi

b) oktatási, idegenforgalmi

c) kulturális, sport

d) szolgáltatási, kommunális

e) környezetvédelmi, mezőgazdasági, közfoglalkoztatási

f) gazdasági, városfejlesztési és népjóléti, szociális

(6) A képviselő-testület a tanácsnokok részére - külön rendeletében - tiszteletdíjat állapít meg.

III. Fejezet

A képviselő-testület szervei

12. Polgármester, alpolgármester

27. § (1) A megválasztott polgármester főállásban látja el feladatát.

(2) A polgármester képviseli a képviselő-testületet, aki a képviseleti jog esetenkénti ellátásával megbízhatja az alpolgármestereket, vagy a tárgy szerinti tanácsnokot.

(3) A polgármester feladatai a Mötv-ben foglaltakon túl a képviselő-testülettel és annak szerveivel kapcsolatosan elsődlegesen:

a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát

b) képviselő-testületi üléseken biztosítja a tanácskozás rendjének fenntartását

c) tájékoztatja a képviselő-testületet a két ülés között tett intézkedéseiről

d) fogadja az önkormányzat külföldi testvérvárosainak képviselőit

e) irányítja az önkormányzat külügyi tevékenységét, ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait

f) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat

g) segíti a képviselők munkáját

h) biztosítja a bizottságok jogainak és kötelezettségeinek érvényesülését

i) kapcsolatot tart a település társadalmi és lakossági önszerveződő szerveivel

(4) A polgármester foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos szabályokat, valamint az összeférhetetlenségre, méltatlanságra, vagyonnyilatkozatra vonatkozó rendelkezéseket a Mötv. szabályozza.

28. § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére saját tagjai közül legalább egy főállású, vagy társadalmi megbízatású, és egy fő, nem a képviselő-testület tagjai közül választott alpolgármestert választ, aki a polgármestert a képviselő-testület elnökeként nem helyettesítheti, de a képviselő-testület ülésein tanácskozási joggal részt vehet.

(2) A polgármester önálló feladatkört adhat az alpolgármestereknek.

(3) Az alpolgármesterek ügyfélfogadási rendjét a polgármester állapítja meg.

(4) Az alpolgármester foglalkoztatási jogviszonyával kapcsolatos szabályokat, valamint az összeférhetetlenségre, méltatlanságra, vagyonnyilatkozatra vonatkozó rendelkezéseket a Mötv. szabályozza.

13. A képviselő-testület bizottságai

29. § (1) A képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A bizottság előkészíti a képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

(3) A bizottságok feladat- és hatáskörét a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.

(4) A Mötv-ben meghatározott vagyonnyilatkozatokat az Ügyrendi és Jogi Bizottság tartja nyilván, vizsgálja és ellenőrzi.

(5) A Mötv-ben meghatározott lemondó nyilatkozatokat az Ügyrendi és Jogi Bizottság részére kell átadni

30. § (1)12 A képviselő-testület állandó bizottságai és tagjainak száma:
a) Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati Bizottság 9 fő
b) Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság 9 fő
c) Ügyrendi és Jogi Bizottság 7 fő
d) Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság 7 fő
e)13 Szociális és Egészségügyi Bizottság 9 fő

(2) Az esetenként felmerülő feladatok ellátására ideiglenes bizottság alakítható.

(3) A bizottságok létszámát és összetételét a rendelet 2. számú függeléke tartalmazza.

31. § (1) A bizottságok munkaterv szerint - a júliusi, augusztusi ülésezési szünet kivételével - havonta, és szükség szerint üléseznek.

(2) A bizottsági munkaterv-tervezet előkészítése a bizottság elnökének a feladata, azt a bizottság decemberi, vagy januári ülése elé kell terjeszteni.

(3) A bizottságok tagjaik sorából alelnököt választanak, aki akadályoztatása esetén helyettesíti az elnököt.

(4) A bizottság ülését az elnök hívja össze, úgy, hogy az érdekeltek a meghívót és az írásbeli napirend előterjesztését az ülés előtt legalább 3 nappal korábban megkapják.

(5) A bizottságok munkáját a bizottság elnöke vezeti, összefoglalja és szavazásra bocsátja a tagok javaslatait és kimondja a bizottság határozatát.

(6) A bizottsági ülésről egy példányban jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság elnöke, a bizottság egy tagja, és a jegyzőkönyvvezető ír alá.

(7) A bizottság üléséről készült jegyzőkönyvre a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvre vonatkozó szabályok az irányadóak.

(8) A bizottságok tevékenységük részletes szabályait az ügyrendi szabályzatukban meghatározott keretek között maguk dolgozzák ki.

(9) A bizottságok ügyviteli teendőit a hivatal látja el.

(10) A képviselő-testület a bizottságok elnökeinek és tagjainak - külön rendeletében - tiszteletdíjat állapít meg.

14. Jegyző, aljegyző

32. § (1) A jegyzőt a polgármester a Mötv-ben foglaltak alapján nevezi ki határozatlan időre. A kinevezést megelőző pályázati eljárásban a pályázati kiírásról és annak tartalmáról a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvény alapján a humánpolitikáért felelős személy gondoskodik.

(2) A jegyző a Mötv-ben foglaltakon túl az alábbi feladatokat látja el:

a) a polgármester útmutatásának megfelelően gondoskodik a képviselő-testület és a bizottság elé kerülő napirendek előterjesztéseinek elkészítéséről, vagy az ágazatilag illetékes közszolgálati tisztviselő által történő elkészítéséről

b) állást foglal a napirend előterjesztésének jogszerűségéről

c) gondoskodik arról, hogy a jegyzőkönyvek és döntések a kormányhivatal részére határidőben megküldésre kerüljenek.

d) állást foglal a polgármester, az alpolgármesterek által feltett jogértelmezési kérdésekben

e) javaslatot tesz a képviselő-testület döntéseinek esetleges felülvizsgálatára

f) igény szerint tájékoztatja a képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézés helyzetéről

g) szervezi a képviselő-testület, a bizottságok működésével kapcsolatos ügyviteli feladatok végrehajtását, az ülésekről a jegyzőkönyvek elkészítését

h) koordinálja a közigazgatás egyszerűsítésével, korszerűsítésével kapcsolatos feladatokat

i) gondoskodik a rendelet függelékeinek folyamatos aktualizálásáról

(3) A polgármester a Mötv-ben szabályozott feltételek fennállása esetén a jegyző helyettesítésére határozatlan időre aljegyzőt nevez ki.

(4)14 A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, vagy tartós akadályoztatása esetén - legfeljebb 6 hónap időtartamra - a jegyzői feladatok ellátását a helyettes jegyző, vagy az Igazgatási és Szociális Iroda vezetője látja el.

15. A polgármesteri hivatal

33. § (1) A képviselő- testület a Mötv. szabályozása alapján hivatalt hoz létre. A hivatal helyi költségvetési szerv. A képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésében határozza meg a hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési, fenntartási költségeket.

(2) A hivatal közszolgálati tisztviselői - a Karcag Városi Cigány Nemzetiségi Önkormányzatnak az önkormányzásból eredő feladatai megvalósítása érdekében - az alábbiak szerint kötelesek közreműködni:

a) jogértelmezési és jogalkalmazási kérdések eldöntéséhez a jegyző, vagy az általa kijelölt közszolgálati tisztviselő tájékoztatást nyújt

b) az előterjesztések - tájékoztatások, beszámolók - elkészítésében a tárgykör szerinti iroda vezetője, vagy az általa esetenként kijelölt közszolgálati tisztviselő közreműködik

c)15 a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülésére az előterjesztések, a meghívók, levelek, kiadványok legépelését, fénymásolatok készítését az Aljegyzői Iroda végzi

d)16 a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülés meghívójának - mellékleteivel együtt történő postázásához - az ülés forgatókönyvének elkészítéséhez az Aljegyzői Iroda segítséget nyújt

e)17 a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi ülésről az Aljegyzői Iroda készíti a jegyzőkönyvet

34. § (1) A képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján külön szervezeti és működési szabályzatot alkot a hivatal részére, amelyben megállapítja különös tekintettel a hivatal belső szervezeti tagozódásának részletes szabályait, a munka- és ügyfélfogadás rendjét.

35. § (1) A kiadmányozás rendjét a polgármester és a jegyző a hatáskörükbe tartozó ügyekben külön-külön szabályozzák.

(2) A jegyző döntése szerint a belső szervezeti egységvezetők, valamint az érdemi ügyintézők kiadmányozási jogot kaphatnak.

36. §18 (1) A képviselő-testület egy önkormányzati főtanácsadói és egy önkormányzati tanácsadói munkakört hoz létre a hivatalban a polgármester tevékenységéhez közvetlenül kapcsolódó feladatok ellátására.

(2) Az önkormányzati főtanácsadó és az önkormányzati tanácsadó közszolgálati jogviszonyára a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényt kell alkalmazni.

16. Társulás

37. § (1) A képviselő-testület a feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vehet részt.

(2) A képviselő-testület társulási megállapodások megkötése során a Mötv-ben foglalt rendelkezések szerint jár el.

IV. Fejezet

Az önkormányzat költségvetése, vagyona, ellenőrzés

17. Az önkormányzat költségvetése, vagyona

38. § (1) A képviselő-testület a költségvetését rendeletben állapítja meg.

(2) A költségvetési évet követően a képviselő-testület zárszámadási rendeletet alkot.

39. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat vagyonát külön rendeletben határozza meg (a továbbiakban: vagyonrendelet).

(2) A vagyonrendelet rögzíti a forgalomképtelen vagyontárgyakat, valamint a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, illetve azokat a feltételeket, amelyek szerint a vagyontárgyakról rendelkezni lehet.

(3) Az önkormányzat törzsvagyonát a vagyonrendelet mellékletében feltüntetett vagyontárgyak képezik.

(4) Az önkormányzat forgalomképes vagyontárgyait a hivatal Költségvetési, Gazdálkodási és Kistérségi Irodája által vezetett külön nyilvántartás tartalmazza.

18. Az önkormányzat gazdálkodásának ellenőrzése

40. § (1) A képviselő-testület a gazdálkodásának belső ellenőrzését jogszabályban meghatározott képesítéssel rendelkező revizor útján biztosítja.

(2) Az önkormányzat intézményeinek pénzügyi ellenőrzését a Mötv. által szabályozottakon túlmenően a revizorok útján is végzi.

(3) A képviselő-testület az általa nyújtott pénzügyi támogatás felhasználását a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság, valamint a hivatal útján ellenőrzi.

V. Fejezet

Záró rendelkezések

41. § (1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a Karcag Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (I. 31.) önkormányzati rendelete.

(3) Hatályát veszti az önkormányzati hatáskörök átruházásáról szóló Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2013. (III. 29.) önkormányzati rendelete.

K a r c a g, 2014. október 28.

K. m. f.
Dobos László s. k. Rózsa Sándor s. k.
polgármester jegyző

Egységes szerkezetbe foglalás hiteléül:

Karcag, 2018. május 28.

(: Rózsa Sándor :)

jegyző

1. számú melléklet a 12/2014. (X.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének

önkormányzati rendeletéhez19

Az önkormányzat szakágazati besorolása, valamint alaptevékenységének kormányzati funkció szerinti besorolása és megnevezése

A költségvetési szerv megnevezése: Karcag Városi Önkormányzat

Székhelye: 5300 Karcag, Kossuth tér 1.

Azonosító adatai:

Törzskönyvi azonosítószám: 732682

Adószám: 15732688-2-16

KSH statisztikai számjel: 15732688-8411-321-16

Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2010.01.01.

ÁHTI azonosító: 742267

Alaptevékenysége: Ellátja a jogszabályban, különösen a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egye centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvényben meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladat- és hatásköröket.

Államháztartási szakágazati besorolása: 841105 Helyi önkormányzatok, és társulások igazgatási tevékenysége

Az alaptevékenységek kormányzati funkció szerinti besorolása:

011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége

013320 Köztemető-fenntartás és - működtetés

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok

013360 Más szerv részére végzett pénzügyi-gazdálkodási, üzemeltetési, egyéb szolgáltatások

016080 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

031030 Közterület rendjének fenntartása

041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

045120 Út, autópálya építése

045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

062020 Településfejlesztési projektek és támogatásuk

063020 Víztermelés, - kezelés, - ellátás

064010 Közvilágítás

066010 Zöldterület-kezelés

066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

072112 Háziorvosi ügyeleti ellátás

074040 Fertőző megbetegedések megelőzése, járványügyi ellátás

081041 Versenysport- és utánpótlás nevelési tevékenység és támogatása

081043 Iskolai, diáksport-tevékenység és támogatása

081045 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

081061 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

086030 Nemzetközi kulturális együttműködés

106010 Lakóingatlan szociális célú bérbeadása, üzemeltetése

106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

Alakulással kapcsolatos adatok:

Alapítás módja: jogelőd nélküli alakulás

Alapítás dátuma: 1990.09.30.

Alapító okirat: 2014.10.20. alakuló ülés jegyzőkönyve

2. számú melléklet a 12/2014. (X.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

Az önkormányzati hatáskörök átruházásáról

1. Polgármesterre átruházott hatáskörök

1.1.20 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester a Karcag Városi Önkormányzat (a továbbiakban: önkormányzat) tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával kapcsolatos bérbeadói jogok esetén az alábbiakról dönt:

a) a bérleti jogviszonnyal kapcsolatos szerződés módosításáról a bérbeadó, valamint a bérlő adatainak kiegészítésével, vagy annak módosításával kapcsolatosan, vagy elírás esetén

b) háromszázezer forint értéket meghaladó költség esetén megállapodhat a bérlővel a bérlemény rendeltetésszerű használatra alkalmassá tételéről; a bérlet fennállása alatt a bérlőnek a bérbeadó helyett elvégzendő munkája egy összegű bérleti díj befizetésként való elismeréséről, vagy egy összegű megtérítéséről; a bérlemény átalakításáról, korszerűsítéséről; továbbá ezekhez kapcsolódóan a költségek viseléséről

c) a bérlemények bérbeadásával kapcsolatos pályázati kiírások elkészítéséről, közhíreléséről

d) a bérlőtársi szerződésre vonatkozó ügyekben

e) a hozzájárulásra irányuló ügyekben, így különösen a bérlő bejelentési kötelezettségei körébe tartozó, esetenként a bérleti szerződés módosítására is kiható hozzájárulások ügyében; a lakásba és helyiségbe történő befogadásról; a bérlő szervezet nevének, szervezeti formájának megváltozása esetén a bérleti szerződés módosításáról

f) a bérlemények szerződésének felmondásáról, megállapodást köthet a cserelakásra jogosulttal, hogy cserelakás helyett pénzbeli térítést biztosít

g) az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanok székhelyként, telephelyként, fióktelepként való bejegyzéséhez tulajdonosi hozzájárulásról

h) a bérleti jogviszonyról való lemondás elfogadásáról, díjtérítés megállapításáról

i) az elemi károsult lakásban lakók, vagy lakhatásukban veszélyeztetettek ideiglenes elhelyezéséről

j) az életvédelmi célt szolgáló helyiség eltérő célú ideiglenes hasznosítása esetén az eredeti állapot visszaállításáról

k) bérlemények ellenőrzéséről a használat módjára, a bérlemény állapotára vonatkozóan

l) bérlő felszólításáról kötelezettségei teljesítésére, magatartása megváltoztatására

m) bérlemény felújítása esetén a bérlő átmeneti elhelyezéséről, a költözéssel, az ingóságok elhelyezésével kapcsolatos költségek viseléséről

n) a bérleti szerződések bérbeadó általi felmondásáról

o) a bérleti szerződések bérlő általi felmondásának elfogadásáról

1.2. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester megadja az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokon, nem a tulajdonos által kezdeményezett értéknövelő beruházás elvégzéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulást - kivéve a lelakási jog biztosítását - 200.000.-Ft értékhatárig.

1.3.21 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt a jelzálogjog, valamint az elidegenítési és terhelési tilalom töröltetéséről, ha az alapjául szolgáló tartozás teljes mértékben, igazoltan kielégítésre került, vagy az annak alapjául szolgáló jogviszony igazoltan megszűnt.

1.4.22

1.5. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester az önkormányzat tulajdonát képező bel- és külterületi földterületek haszonbérbe, ingyenes használatba, haszonkölcsönbe adására vonatkozó tulajdonosi jog gyakorlásával kapcsolatosan dönt:

a) belterületen a művelés alól kivett területek esetében 5 ha területnagyságig

b) „Nagyvénkerti” városrészen 5 ha területnagyságig

c) külterületen gátoldalak, útszéli, valamint csatornaparti kaszálók esetében területnagyságtól függetlenül

d) zártkertek esetében 5 ha területnagyságig

1.6. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármestert illeti az önkormányzat tulajdonát képező közterületek eltérő használatához szükséges tulajdonosi hozzájárulás gyakorlásának joga.

1.7. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester hatásköre a mezőőri járulék megfizetésének kötelezettségét tartalmazó határozatok kiadása.

1.8. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester hatásköre a Karcag város közigazgatási területén működő vállalkozások pályázataihoz szükséges önkormányzati elvi-, vagy kötelezettség vállalás nélküli támogató nyilatkozat kiadása.

1.9. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármestert illeti az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokon, nem a tulajdonos által kezdeményezett építési munkákhoz, a hatósági engedélyezési eljárásban szükséges tulajdonosi hozzájárulások gyakorlásának joga, a 4.2. pontban foglalt kivételekkel.

1.10. A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt az egészségügyi alapellátásból, az egyéb egészségügyi alapellátásból eredő szerződéskötésekről.

1.11.23 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt az önkormányzat által nyújtott szociális ellátásokon belül a rendszeres- és rendkívüli települési támogatásokról, valamint a közköltséges temetésről.

1.12.24 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt a gazdasági szervezettel nem rendelkező, valamint a gazdálkodási tevékenységei ellátására kijelölt költségvetési szerv közötti munkamegosztás és felelősségvállalás rendjét tartalmazó megállapodás (munkamegosztási megállapodás) jóváhagyásáról.

1.13.25 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt a közterületeken történő út, valamint közművek építésével, vagy felújításával kapcsolatos - nem önkormányzati finanszírozású - beruházások engedélyezéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulásról.

1.14.26A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a polgármester dönt a vagyonkezelési tevékenység körében felmerülő bármely hatósági engedélyhez kötött tevékenységhez történő hozzájárulás megadásáról.

1.15.27 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben az önkormányzat tulajdonát képező termőföldek vonatkozásában a haszonbérlet időtartamát nem érintő rövid- vagy hosszú távú kötelezettségvállalással járó támogatás igénybevételének engedélyezése ügyében a polgármester dönt.

2. Szociális és Egészségügyi Bizottságra átruházott hatáskörök

2.1. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a Szociális és Egészségügyi Bizottság (a továbbiakban: SZEB) az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásával kapcsolatos bérbeadói jogok esetén dönt a bérleti jogviszony - lejárat miatti - időtartamának meghosszabbításáról.

2.2. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a SZEB az első lakáshoz jutók támogatásával kapcsolatosan dönt:

a) a visszafizetésének elrendeléséről

b) a visszafizetésének elengedéséről

c) a visszavonásáról

d) a részletfizetési kedvezmény megadásáról

3. Oktatási, Kulturális és Sport Bizottságra átruházott hatáskörök

3.1. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság (a továbbiakban: OKSB) a közoktatásról szóló törvényben meghatározott fenntartói hatáskörök körül:

a) meghatározza az óvoda működési körzetét

b) meghatározza az óvoda nyitvatartási rendjét

c) meghatározza az indítható óvodai csoportok számát

d) gondoskodik az a)-b) pontban foglaltaknak, a helyben szokásos módon történő közzétételéről

e) dönt az óvodába történő jelentkezés módjáról, és a nagyobb létszámú gyermekek - egy időszakon belüli - felvételének időpontjáról

3.2. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben az OKSB az ösztöndíjakkal kapcsolatos hatáskörök közül:

a) minden évben kiírja az ösztöndíj-rendszerek pályázatát

b) személyenként dönt az ösztöndíjak odaítéléséről

3.3. 28 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben az OKSB a kulturális törvény hatálya alá tartozó kulturális intézmény vezetője által, a kulturális szakemberek szervezett képzésére vonatkozó továbbképzési és beiskolázási terveinek jóváhagyására vonatkozó fenntartói hatáskört gyakorolja.

3.4.29 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben az OKSB elfogadja az Értéktár Bizottság beszámolóját.

3.5.30 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben az OKSB a nemzeti köznevelési törvény hatálya alá tartozó köznevelési intézményvezető által, a köznevelésben dolgozó pedagógusok szervezett képzésére vonatkozó továbbképzési és beiskolázási terveinek jóváhagyására vonatkozó fenntartói hatáskört gyakorolja.

4. Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottságra átruházott hatáskörök

4.1. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság (a továbbiakban: PFMB) hatásköre az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokon, nem a tulajdonos által kezdeményezett értéknövelő beruházás elvégzéséhez szükséges tulajdonosi hozzájárulás megadása 200.001.- Ft-tól 1.000.000.- Ft értékhatárig.

4.2. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a PFMB-t illeti az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokon, nem a tulajdonos által kezdeményezett építési munkákhoz, a hatósági engedélyezési eljárásban szükséges tulajdonosi hozzájárulások gyakorlásának joga, ha:

a) az építési munka városképi jelentőségű

b) az építési munkával érintett épület műemlék, műemlék jellegű vagy helyi védelem alatt áll

4.3. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a PFMB-t illeti az állandó karcagi lakóhellyel rendelkező - középiskolában, vagy felsőoktatási intézményben tanuló - fiatal, külföldi tanulmányi útjának támogatásáról szóló döntési jog.

4.4. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a PFMB-t illeti a helyi közösségek egyedi, eseti jelleggel szervezett, közösségi programjának támogatásáról szóló döntés jog.

4.5. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a PFMB hatásköre a nemzetközi ifjúsági csereprogramokhoz való csatlakozásról, önkormányzati elvi szándéknyilatkozatok kiadása.

4.6. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a PFMB-t illeti az önkormányzat nemzetközi ifjúsági csereprogramjainak támogatásáról szóló döntési jog.

4.7. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a PFMB-t illeti a kiadványok megjelentetésének támogatásáról szóló döntési jog.

4.8. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a PFMB-t illeti a kiemelkedő sportolói tevékenység egyedi támogatásáról szóló döntési jog.

4.9. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a PFMB-t illeti a nemzetközi sportkapcsolatok támogatásáról szóló döntési jog.

5. Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati Bizottságra átruházott hatáskörök

5.1. 31

6. Jegyzőre átruházott hatáskörök

6.1. A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a jegyző engedélyezi az önkormányzat felügyelete alá tartozó költségvetési szervek számára az alszámlanyitást.

6.2.32 A képviselő-testület által átruházott hatáskörben a jegyző dönt az önkormányzati tulajdonú ingatlanok vonatkozásában a lakcímbejelentéshez szükséges szállásadói hozzájárulás megadásáról.

6.3.33 A képviselő-testület által átruházott határsörben a jegyző dönt a közösségi együttélés alapvető szabályait megsértő magatartásokkal és az alkalmazandó jogkövetkezményekkel összefüggő ügyekben.

3. számú melléklet a 12/2014. (X.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

A bizottságok feladat- és hatásköre

I. Ügyrendi és Jogi Bizottság

A Képviselő-testület döntése előtt megtárgyalja és véleményezi a helyi rendelet-tervezeteket

A rendeletek hatályosságát folyamatosan ellenőrzi

Véleményezi a hatályos helyi rendeletek felülvizsgálatáról szóló ütemtervet

Véleményezi a helyi népszavazás és népi kezdeményezés elrendeléséről és időpontjának kitűzéséről szóló előterjesztéseket

Véleményezi a Karcag Városi Önkormányzatnál végzett törvényességi ellenőrzésekről szóló előterjesztéseket

34Nyilvántartja és ellenőrzi a helyi önkormányzati képviselők és a képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja vagyonnyilatkozatait.

Minden egyéb, Kévpviselő-tesület által az Ügyrendi és Jogi Bizottság feladat- és hatáskörébe utalt ügy.

35 Ellátja a helyi önkormányzati képviselők és a képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagja összeférhetetlenségével és méltatlanságával kapcsolatos feladatokat.

9.36 Lefolytatja a helyi önkormányzati képviselők és a képviselő-testület bizottságának nem képviselő tagjával szembeni személyes érintettség bejelentési kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására vonatkozó ügyrendi vizsgálatot.

II. Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság

A Képviselő-testület elé terjesztendő napirendek közül előzetesen véleményezi:

a) a költségvetési rendelet-tervezetet (javaslatokat tesz a költségvetés egyensúlyának megteremtésére, biztosítására)

b) a zárszámadási rendelet-tervezetet

c) a féléves és háromnegyed éves beszámolókat

d) az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet-tervezetet

e) év közben a tárgyévi költségvetés módosításáról szóló rendelet-tervezeteket,

f) a pénzmaradvány és vállalkozási eredmény felhasználásáról szóló rendelet-tervezetet

g) az éves ellenőrzési ütemtervet és annak végrehajtásáról szóló beszámolót

h) az egyszemélyi önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok éves beszámolóit, ügyvezetőik, a felügyelő bizottságok tagjainak, a könyvvizsgálók díjazásáról szóló előterjesztéseket

i) a vagyonrendelet alapján az önkormányzati tulajdonú ingatlanok és ingók elidegenítésével, megterhelésével kapcsolatos előterjesztéseket

j) az önkormányzat hatáskörébe tartozó adók, díjak, díjtételek mértékéről, azok módosításáról (pl.: iparűzési adó, idegenforgalmi adó, helyi autóbusz-közlekedés, vízdíj, intézményi térítési díj, stb.) szóló rendelet-tervezeteket, előterjesztéseket

k) az önkormányzat által alapított intézmények pénzügyi helyzetét bemutató napirendeket

l) a hitelek, kölcsönök (fejlesztési-és működési célú idegen források) igénybevételéről szóló előterjesztéseket

m) továbbá minden egyéb (pl.: pályázatok, adósságot keletkeztető kötelezettségvállalások, stb.) pénzügyi tárgyú előterjesztést

Javaslatot tesz:

a) Polgármester munkájának elismeréseként jutalmazására

b) a 100 %-ban önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok ügyvezetői részére adott évben meghatározott prémiumfeladatok végrehajtása alapján a kifizetendő prémium, illetve prémiumelőleg összegére

Folyamatosan figyelemmel kíséri a Költségvetési, Gazdálkodási és Kistérségi Irodán keresztül:

a) az önkormányzat és az általa alapított intézmények pénzügyi, likviditási helyzetét

b) az önkormányzat által benyújtott sikeres pályázatok megvalósításához szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állását

Szükség esetén ellenőrzési feladatokat lát el, illetve rendel el az önkormányzat által alapított intézményeknél, valamint ilyet kezdeményez az önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társaságoknál

Véleményezi az állattartással, állatvédelemmel, környezetvédelemmel hulladékgazdálkodással kapcsolatos helyi rendeleteket

A Képviselő-testület döntése előtt véleményezi a mezőgazdasággal, az állattartással, környezetvédelemmel, vadászattal, halászattal kapcsolatos anyagokat

Véleményezi az önkormányzat tulajdonában álló külterületi ingatlanok haszonbérbe adásának feltételeit, a haszonbérleti díj mértékét

Figyelemmel kíséri a helyi mezőgazdasági termelők munkáját, tevékenységét

Figyelemmel kíséri a helyi környezetvédelemben tevékenykedő szervezetek munkáját

Véleményezi a mezőgazdasággal és környezetvédelemmel kapcsolatos pályázatok előkészítését

Véleményezi a táji-természeti védelem alá helyezésről vagy védelem megszüntetéséről értékvizsgálat alapján alkotott helyi rendelet-tervezetet

Véleményezi a jelentősebb, önkormányzat által kezdeményezett út, közmű és építési (felújítás, bővítés, új építés) beruházások, illetve a városfejlesztés és városszépítés terén elképzelt beruházásokat

Véleményezi a víz-, szennyvíz- és szemétszállítási díjak, VOLÁN tarifák, a strandfürdő és kemping szolgáltatási díjak megállapítására vonatkozó előterjesztéseket

Karcag Város Településrendezési Tervét és Építési Szabályzatát, valamint annak módosításait véleményezi

Minden egyéb, a Képviselő-testület által a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság feladat-és hatáskörébe utalt ügy

III. Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság

Testületi döntés előtt véleményezi az óvodai nevelést, közművelődést érintő napirendeket

Áttekinti az igazgatói pályázati kiírásokat

Helyszíni látogatást tesz az óvodai, kulturális, sport intézményekben és tájékozódik a szakmai munkáról

Véleményezi a különböző kitüntetési javaslatokat

Javaslatot tesz a Karcag Városi Önkormányzat által alapított kitüntetések, díjak adományozására, véleményezi a kitüntetésre felterjesztett javaslatokat

Tájékoztatást kér a városban működő sportegyesületek, sport-alapítványok tevékenységéről, a város sportlétesítményei állapotáról, a városi, illetve a várost érintő sportrendezvények előkészületeiről, azok eredményeiről

Köszönti a városban eredményesen szereplő versenyzőket, felkészítő nevelőket

A Képviselő-testület döntése előtt véleményezi a sportot érintő napirendeket

Megtárgyalja a város verseny-, diák- és szabadidő sportjának témakörében felmerülő előterjesztéseket

Minden egyéb, a Képviselő-testület által az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság feladat-és hatáskörébe utalt ügy

IV. Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati Bizottság

Véleményezi az idegenforgalommal és a külkapcsolatokkal foglalkozó koncepciókat, terveket

Jóváhagyja a városi rendezvénynaptárt

Véleményezi a Karcag Városi Önkormányzat idegenforgalomhoz kötődő előterjesztéseit

Véleményezi a testvérvárosi megállapodás tervezeteit

Állást foglal a turisztikát érintő ügyekben (pl. logo, film, embléma készítése)

Évenként tájékoztatást kér a turizmus szereplőitől

Helyszíni szemléket tart

Ellenőrzi a város idegenforgalmi objektumainak működését

Kapcsolatot épít ki és tart fenn más települések turisztikai szerveivel

Véleményezi a közbiztonsági díjak adományozására vonatkozó kitüntetési javaslatokat

Megtárgyalja a közrend, közbiztonság témakörökben készült előterjesztéseket

Tájékoztatást kér a városban működő - nem önkormányzat által alapított - alapítványok, az egyesületek és a szövetségek tevékenységéről

Véleményezi az önkormányzat által alapított alapítványok, közalapítványok éves tájékoztatóit

Véleményezi a bűnmegelőzéssel kapcsolatos koncepciót

Javaslatot fogad el a városban működő civil szervezetek és az önkormányzat együttműködéséről

Minden egyéb, a Képviselő-testület által az Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati Bizottság feladat-és hatáskörébe utalt ügy

V. Szociális és Egészségügyi Bizottság

A Képviselő-testület döntése előtt véleményezi a személyes gondoskodást nyújtó intézményeket érintő napirendeket

Áttekinti és javaslatot tesz az intézményvezetői pályázatok kiírására

Kihelyezett ülés keretében tájékozódik a személyes gondoskodást nyújtó intézmények szakmai tevékenységéről, az intézmények beszámolóit véleményezi

Véleményezi a lakások bérletére irányuló kérelmeket

Véleményezi a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 96. § (6) bekezdése alapján kötelező gyermekjóléti és gyermekvédelmi tevékenységről szóló jelentést

Véleményezi a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (3) bekezdése alapján készített szolgáltatás-tervezési koncepciót

Véleményezi a KTKT Szociális Szolgáltató Központ szakmai beszámolóját

Tájékoztatást kér a városban működő egészségügyi civil szervezetek tevékenységéről

Véleményezi az egészségügyi intézmény szakmai, pénzügyi beszámolóját

A képviselő-testület döntése előtt véleményezi az egészségügyet érintő napirendeket

Helyszíni látogatást tesz, kihelyezett ülést tart az egészségügyi intézményekben

Javaslatot tesz az egészségügyi intézményvezetői álláshelyek pályázati meghirdetésére

Megtárgyalja a város egészségügyi témakörében felmerülő előterjesztéseket

Minden egyéb, a Képviselő-testület által a Szociális és Egészségügyi Bizottság feladat-és hatáskörébe utalt ügy

1. számú függelék a 12/2014. (X.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

Helyi önkormányzati képviselők
(a 2014. október 12-ei önkormányzati képviselő választás és a 2015. március 01-jei időközi önkormányzati képviselő választás alapján)

I. Egyéni választókerületi képviselők
Evk.
száma
Képviselő neve Lakcíme:
(Karcag)
01 Molnár Pál
Szegfű utca 8.
02 Dr. Kanász- Nagy László
Kertész J. u. 4.
03 Nagyné László Erzsébet
Széchenyi István sugárút 19.
04 Gyurcsek János
Ady Endre utca 64/B.
05 Dobos László
Kuthen utca 2.
06 Karcagi-Nagy Zoltán Imre Kuthen utca 7.
07 Szepesi Tibor
Móricz Zsigmond utca 19.
08 Pánti Ildikó Anna
Erkel Ferenc utca 3/a.

II. Kompenzációs listán mandátumot szerzett képviselők
Sorszám Képviselő neve Lakcíme
(Karcag)
1
Nagy János
Kátai Gábor utca 59.
2
Andrási András Pál
Széchenyi István sugárút 60.
3
Dr. Kovács László
Nap utca 4/A.

2. számú függelék a 12/2014. (X.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

A bizottságok létszámáról és összetételéről

1. Az Ügyrendi és Jogi Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Molnár Pál Szegfű utca 8.
tagjai: Szepesi Tibor Móricz Zs. u. 19.
Dr. Kovács László Nap utca 4/A.
Nagyné László Erzsébet Széchenyi István sugárút 19.
Nagy János Kátai Gábor utca 59.
Ézsiás Antal Szenntannai Sámuel utca 5.
Pekár Éva Kertész J. u. 1. 1. lh. 1/3.
Csányi Sándor Kisújszállási utca 137/C.

2. A Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Karcagi-Nagy Zoltán Imre Kuthen utca 7.
tagjai: Molnár Pál Szegfű utca 8.
Andrási András Pál Széchenyi István sugárút 60.
Nagyné László Erzsébet Széchenyi István sugárút 19.
Dr. Molnár Sándor Madarász Imre utca 35.
Szentesi Lajos Kossuth tér 11-13. I/1.
Domján Sándor Szondi utca 11.

3. Az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Szepesi Tibor Móricz Zsigmond utca 19.
tagjai: Karcagi-Nagy Zoltán Imre Kuthen utca 7.
Dr. Kovács László Nap utca 4/A.

Dr. Kanász-Nagy László

Kertész J. u. 4.
Pánti Ildikó Anna Erkel Ferenc utca 3/a.
Kurucz István Pap Béla utca 6/B.
Gyökeres Sándor Sarkantyús utca 4.
Perge Tiborné Sport utca 25.
Kovácsné Kerekes Katalin Kazinczy utca 10/A.

4. Az Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Pánti Ildikó Anna Erkel Ferenc utca 3/a.
tagjai: Karcagi-Nagy Zoltán Imre Kuthen utca 7.

Dr. Kanász-Nagy László

Kertész J. u. 4.
Nagyné László Erzsébet Széchenyi István sugárút 19.
Szepesi Tibor Móricz Zsigmond utca 19.
Spisák Dezső Fürdő utca 4.
Gulyás Ferencné Liliom utca 22.
Walter Jánosné Tompa utca 4.
Somogyi Gabriella Kígyó utca 15.

5. A Szociális és Egészségügyi Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Nagyné László Erzsébet Széchenyi István sugárút 19.
tagjai: Karcagi-Nagy Zoltán Imre Kuthen utca 7.
Molnár Pál Szegfű utca 8.
Pánti Ildikó Anna Erkel Ferenc utca 3/a.
Dr. Kanász-Nagy László Kertész J. u. 4.
Fazekas Lajosné Kerekes I. u. 28.
Szilágyi Lajosné Kórház utca 8/D. II. em. 9.
Szabóné Péter Éva Kórház utca 8/A. fsz. 1.
Biró Ágnes Pacsirta utca 21.

3. számú függelék a 12/2014. (X.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

Tanácsnokok névsora és tevékenységi köre

Név
Tevékenységi kör
Dr. Kanász-Nagy László egészségügyi
Pánti Ildikó Anna oktatási, idegenforgalmi
Szepesi Tibor kulturális, sport
Karcagi-Nagy Zoltán Imre szolgáltatási, kommunális
Molnár Pál környezetvédelmi, mezőgazdasági, közfoglalkoztatási
Nagyné László Erzsébet gazdasági, városfejlesztési és népjóléti, szociális


1
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
2
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 1. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
3
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
4
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
5
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
6
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
7
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 3. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
8
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 4. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
9
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 2. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
10
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 3. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
11
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 4. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
12
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 5. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
13
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2016. május 28. napjától
14
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 6. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
15
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 7. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
16
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 8. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
17
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelete 9. §-a. Hatályos: 2015. 01. 31. napjától
18
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 6. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
19
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos: 2016. május 28. napjától
20
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet 3. §-a. Hatályos: 2016. május 28. napjától
21
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelet 15. §-a. Hatályos: 2015.01.31. napjától.
22
Hatályon kívül helyezte a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 5/2015. (II.13.) önkormányzati rendelet 17. §-a. Hatályos: 2015.02.14. napjától.
23
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (V.27.) önkornmányzati rendelet 4. §-a. Hatályos: 2016. május 28. napjától.
24
Beiktatta a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelet 17. §-a. Hatályos: 2015.01.31. napjától.
25
Beiktata a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelet 18. §-a. Hatályos: 2015.01.31. napjától.
26
Beiktatta a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 1/2015. (I.30.) önkormányzati rendelet 19. §-a. Hatályos: 2015.01.31. napjától.
27
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. b(V.27.) önkormányzati rendelet 5. §-a. Hatályos: 2016. május 28. napjától.
28
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 7. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
29
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet 6. §-a. Hatályos: 2016. május 28. napjától.
30
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 8. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
31
Hatályon kívül helyezte a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 22/2015. (XI.27.) önkormányzti rendelete 1. §-a.
32
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet 7. §-a. Hatályos: 2016. május 28. napjától.
33
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 9. §-a. Hatályos 2018. május 26. napjától
34
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 10. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától
35
Kiegészítette: a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2016. (V.27.) önkormányzati rendelet 8. §-a. Hatályos: 2016. május 28. napjától.
36
Kiegészítette a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2018. (V.25.) önkormányzati rendelete 11. §-a. Hatályos: 2018. május 26. napjától