A szöveg időállapota: 2009.I.1. - 2009.II.12.
Időállapot váltás: - 2008.XII.18.
2008.XII.19. - 2008.XII.31.
2009.I.1. - 2009.II.12.
2009.II.13. -


Karcag Város Önkormányzata Képviselő Testületének 26/2008. (XII.19.) rendelete

a 2009. évi átmeneti gazdálkodásról

a Karcag Város Önkormányzata Képviselő Testületének 1/2009. (I. 16.) rendeletével módosított szöveg

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testülete az államháztartásról szóló, többszörösen módosított 1992. évi XXXVIII. tv. 76. §-ában biztosított jogkörében eljárva a Városi Önkormányzat 2009. évi átmeneti gazdálkodására vonatkozóan az alábbi rendeletet alkotja:

I. fejezet

Bevételek és kiadások teljesítése

1. § (1) Karcag Város Önkormányzat Képviselő Testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2009. január 1-től a 2009. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig terjedő időszakban (továbbiakban: átmeneti időszakban) az Önkormányzat bevételeit folytatólagosan beszedje.

(2) A Polgármester az (1) bekezdésben meghatározott időtartamban köteles feltárni az eseti bevételi lehetőségeket is és gondoskodni azok beszedéséről.

2. § (1) A Polgármester - a (2) bekezdésben foglalt eltéréssel - a havi, rendszeres járandóságok utalására a tárgyhónapot követő 3. napon köteles intézkedni. Amennyiben ez a nap a hét utolsó munkanapja, akkor a járandóság folyósításának napja, az ezt megelőző munkanap, illetve ha ez a nap nem munkanap, akkor az ezt követő első munkanap, a járandóság folyósításának napja.

(2)1 Az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az Önkormányzat finanszírozási körébe tartozó intézményekben dolgozók 2008. december hónapra járó rendszeres járandóságának folyósítását és a megállapított rendszeres szociális támogatások utalását, valamint az egyéb rendszeres járandóságok kifizetését 2008. december 29-én, illetve 2008. december 23-án engedélyezze azzal, hogy a postai úton teljesítendő rendszeres szociális támogatások postai kifizetését is legkésőbb 2008. december 31-ig biztosítani kell.

(3) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő Testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az átmeneti időszakban az esetleges likviditási gondok megoldása érdekében az Önkormányzatnak a Raiffeisen Bank Zrt.-vel kötött bankszámlaszerződése alapján, a költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó 300 000 ezer Ft folyószámlahitel, valamint a 100 000 ezer Ft munkabérhitel keret lehetőséget igénybe vegye.

3. § (1) Karcag Város Önkormányzat Képviselő Testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az 1. §. (1) bekezdésében megjelölt átmeneti időszakban az Önkormányzat által finanszírozott intézmények működési kiadásaihoz szükséges fedezetet - a (2)-(5) bekezdésekben foglalt eltérésekkel, valamint a központi nettó finanszírozás és a vonatkozó felsőbb szintű jogszabályok változásának figyelembevételével - az Önkormányzat 2008. évi költségvetéséről szóló, többszörösen módosított 4/2008. (II.15.) rendeletében meghatározott önkormányzati támogatás összegén belül, időarányosan, a takarékos gazdálkodásra való tekintettel teljesítse.

(2) Az (1) bekezdés szerinti időarányos támogatáson belül, a dologi kiadások tekintetében - a (4) és (5) bekezdésben meghatározottak kivételével - maximálisan az időarányos támogatási összeg 90 %-a teljesíthető.

(3) A Polgármester intézkedjen a Ktv. 49 § (7) bekezdés aa) pontja, a Kjt. 68 § (7) bekezdés aa) pontja, az Mtv.193/V. § (7) bekezdés aa) pontja, valamint a Hszt. 109 § (7) bekezdés aa) pontja alapján 2009. január 16-án, az Önkormányzat finanszírozási körébe tartozó intézmények alkalmazottai részére, a hatályos jogszabályokban meghatározott tizenharmadik havi illetmény (munkabér) különbözet kifizetéséről.

(4) Az e rendelettel meghatározott átmeneti gazdálkodási időszakban a Polgármester köteles gondoskodni az Önkormányzat folyamatban lévő, valamint kiemelt jelentőségű feladatainak pénzügyi teljesítéséről, a szükséges fedezet biztosításáról.

(5)2 Az (1) és (2) bekezdésekben meghatározott korlátozás nem terjed ki, az intézmények élelmezéssel, illetve közüzemi szolgáltatással kapcsolatos kiadásaira, és a Karcag Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala továbbképzéssel, valamint hó- és síkosság mentesítéssel kapcsolatos feladataira, továbbá Városi Önkormányzat Városgondnoksága feladatai között szereplő hó- és síkosság mentesítéssel kapcsolatos teendők ellátásával összefüggő kiadásokra. Ezen feladatok költségét - a rendelkezésre álló bevétel függvényében - a Polgármester köteles biztosítani.

II. fejezet

Beszámolási kötelezettség

4. §. Az átmeneti gazdálkodási időszak alatt beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az Önkormányzat 2009. évi költségvetési rendeletébe eredeti előirányzatként be kell építeni.

III. fejezet

Záró rendelkezések

5. §. (1) E rendelet - a 2.§ (2) bekezdésben foglalt rendelkezés kivételével - 2009. január 1-jén lép hatályba, és az Önkormányzat 2009. évi költségvetéséről szóló rendelete hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti.

(2) E rendelet 2.§ (2) bekezdése a rendelet kihirdetésekor lép hatályba.

K a r c a g, 2008. december 03.
Dr. Fazekas Sándor s. k. Rózsa Sándor s. k.
polgármester jegyző


1
Módosította a Karcag Város Önkormányzata Képviselő Testületének 1/2009. (I. 16.) rendelete 1. §-a
2
Módosította a Karcag Város Önkormányzata Képviselő Testületének 1/2009. (I. 16.) rendelete 2. §-a