A szöveg időállapota: 2011.I.1. - 2011.II.16.
Időállapot váltás: 2011.I.1. - 2011.II.16.
2011.II.17. -


Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2010. (XII.16.) önkormányzati renda 2011. évi átmeneti gazdálkodásról

Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2010. (XII.16.) önkormányzati rendelete

a 2011. évi átmeneti gazdálkodásról

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló, többszörösen módosított 1992. évi XXXVIII. tv. 76. §-ában biztosított jogkörében eljárva a Városi Önkormányzat 2010. évi átmeneti gazdálkodására vonatkozóan az alábbi rendeletet alkotja:

I. fejezet

Bevételek és kiadások teljesítése

1. § (1) Karcag Város Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2011. január 1-től a 2011. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig terjedő időszakban (továbbiakban: átmeneti időszakban) az Önkormányzat bevételeit folytatólagosan beszedje.

(2) A Polgármester az (1) bekezdésben meghatározott időtartamban köteles feltárni az eseti bevételi lehetőségeket is és gondoskodni azok beszedéséről.

2. § (1) A Polgármester - a (2) bekezdésben foglalt eltéréssel - a havi, rendszeres járandóságok utalására a tárgyhónapot követő 3. napon köteles intézkedni. Amennyiben ez a nap a hét utolsó munkanapja, akkor a járandóság folyósításának napja, az ezt megelőző munkanap, illetve ha ez a nap nem munkanap, akkor az ezt követő első munkanap, a járandóság folyósításának napja.

(2) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az átmeneti időszakban az esetleges likviditási gondok megoldása érdekében az Önkormányzatnak a Raiffeisen Bank Zrt.-vel kötött bankszámlaszerződése alapján, a költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó 300 000 ezer Ft folyószámlahitel, valamint a 100 000 ezer Ft munkabérhitel keret lehetőséget igénybe vegye.

3. §(1) Karcag Város Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az 1. § (1) bekezdésében megjelölt átmeneti időszakban az Önkormányzat által finanszírozott intézmények működési kiadásaihoz szükséges fedezetet - a (2)-(4) bekezdésekben foglalt eltérésekkel, valamint a központi nettó finanszírozás és a vonatkozó felsőbb szintű jogszabályok változásának figyelembevételével - az Önkormányzat 2010. évi költségvetéséről szóló, többszörösen módosított 1/2010. (II.26.) rendeletében meghatározott önkormányzati támogatás összegén belül, időarányosan, a takarékos gazdálkodásra való tekintettel teljesítse.

(2) Az (1) bekezdés szerinti időarányos támogatáson belül, a dologi kiadások tekintetében - a (3) és (4) bekezdésben meghatározottak kivételével - maximálisan az időarányos támogatási összeg 90 %-a teljesíthető.

(3) Az e rendelettel meghatározott átmeneti gazdálkodási időszakban a Polgármester köteles gondoskodni az Önkormányzat folyamatban lévő, valamint kiemelt jelentőségű feladatainak pénzügyi teljesítéséről, a szükséges fedezet biztosításáról.

(4) Az (1) és (2) bekezdésekben meghatározott korlátozás nem terjed ki, az intézmények élelmezéssel, illetve közüzemi szolgáltatással kapcsolatos kiadásaira, és a Karcag Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala, valamint a Városi Önkormányzat Városgondnoksága feladatai között szereplő hó- és síkosság mentesítéssel kapcsolatos teendők ellátásával összefüggő kiadásokra. Ezen feladatok költségét - a rendelkezésre álló bevétel függvényében - a Polgármester köteles biztosítani.

II. fejezet

Beszámolási kötelezettség

4. § Az átmeneti gazdálkodási időszak alatt beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az Önkormányzat 2011. évi költségvetési rendeletébe eredeti előirányzatként be kell építeni.

III. fejezet

Záró rendelkezések

5. § (1) E rendelet 2011. január 1-jén lép hatályba, és az Önkormányzat 2011. évi költségvetéséről szóló rendelete hatályba lépésével egyidejűleg hatályát veszti.

K a r c a g, 2010. november 30.
(: Dobos László :) (: Rózsa Sándor :)
polgármester jegyző