A szöveg időállapota: | 2011.VII.2. - 2013.II.28. |
Időállapot váltás: | 2011.VII.2. - 2013.II.28. |
Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2011. (VII.01.) önkormányzati rendelete
Karcag Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 29/2009. (XI.13.) rendelet módosításáról
Karcag Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló többszörösen módosított 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésének, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 292/2009. (XII.19.) Korm. rendelet 20. § (1)-(2) bekezdésének felhatalmazása alapján Karcag Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 29/2009. (XI.13.) rendelete (továbbiakban: R.) módosításáról az alábbi rendeletet alkotja:
1. § A R. 1. § 7. pontja az alábbiak szerint módosul:
„A Polgármesteri Hivatal illetékessége és hatásköre az a)-g) pontokban foglalt kivétellel Karcag város közigazgatási területének egészére terjed ki.
a) okmányirodai ügyekben: Berekfürdő, Kunmadaras
b) gyámhivatali ügyekben: Berekfürdő, Kunmadaras
c) védelmi igazgatási feladatokban: a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás települései
d) építéshatósági ügyben Kenderes, Kunmadaras Berekfürdő
e) zajvédelmi és telepengedélyezési ügyekben a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás települései
f) településfejlesztési feladatok ügyeiben a a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás települései
g) belső ellenőrzési feladatokban a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás települései”
2. § A R. 1. § 9. pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„A költségvetési szerv gazdálkodási besorolása:
Önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv”
3. § A R. 1. § 10. pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„A költségvetési szerv tevékenységi körei:
A Polgármesteri Hivatal tevékenységi köreit a helyi önkormányzatokról szóló többszörösen módosított 1990. évi LXV. törvény alapján, valamint az államháztartás rendjéről szóló többszörösen módosított 292/2009. (XII. 19.) Korm. rendelet 12. § (1)-(9) bekezdésében foglaltakra tekintettel az alábbiak szerint határozza meg:
a) Alaptevékenységei (szakfeladat számmal és megnevezéssel):
360000 Víztermelés, -kezelés, -ellátás
370000 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése
412000 Lakó- és nem lakó épület építése
421100 Út, autópálya építése
522110 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása
522130 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása
581100 Könyvkiadás
581400 Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása
681000 Saját tulajdonú ingatlan adásvétele
711100 Építészmérnöki tevékenység
811000 Építményüzemeltetés
813000 Zöldterület-kezelés
841112 Önkormányzati jogalkotás
841114 Országgyűlési képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841115 Önkormányzati képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841116 Országos, települési és területi kisebbségi önkormányzati választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
841117 Európai parlamenti képviselőválasztáshoz kapcsolódó tevékenységek
841118 Országos és helyi népszavazáshoz kapcsolódó tevékenységek
841126 Önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
841127 Települési kisebbségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
841133 Adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés
841191 Nemzeti ünnepek programjai
841192 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények
841401 Önkormányzatok közbeszerzési eljárásainak lebonyolításával összefüggő szolgáltatások
841402 Közvilágítás
841403 Város-, községgazdálkodási máshová nem sorolt szolgáltatások
841901 Önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások elszámolásai
841902 Központi költségvetési befizetések
841906 Finanszírozási műveletek
841907 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel
842155 Önkormányzatok máshová nem sorolt nemzetközi kapcsolatai
842421 Közterület rendjének fenntartása
856099 Egyéb oktatást kiegészítő tevékenység
869039 Egyéb, máshová nem sorolt kiegészítő egészségügyi szolgáltatás
879017 Helyettes szülőnél elhelyezettek ellátása
882111 Rendszeres szociális segély
882112 Időskorúak járadéka
882113 Lakásfenntartási támogatás normatív alapon
882114 Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás
882115 Ápolási díj alanyi jogon
882116 Ápolási díj méltányossági alapon
882117 Rendszeres gyermekvédelmi pénzbeli ellátás
882118 Kiegészítő gyermekvédelmi támogatás
882119 Óvodáztatási támogatás
882121 Helyi eseti lakásfenntartási támogatás
882122 Átmeneti segély
882123 Temetési segély
882124 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás
882125 Mozgáskorlátozottak közlekedési támogatása
882129 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások
882201 Adósságkezelési szolgáltatás
882202 Közgyógyellátás
882203 Köztemetés
889942 Önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás
889943 Munkáltatók által nyújtott lakástámogatások
890115 Speciális tehetséggondozó programok hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok részére
890216 Önkormányzati ifjúsági kezdeményezések és programok, valamint
támogatásuk
890301 Civil szervezetek működési támogatása
890302 Civil szervezetek program- és egyéb támogatása
890441 Közcélú foglalkoztatás
890442 Közhasznú foglalkoztatás
890443 Közmunka
890506 Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása
890603 Szakszervezeti tevékenység támogatása
900400 Kulturális műsorok, rendezvények, kiállítások szervezése
910302 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság megóvása
931201 Versenysport-tevékenység és támogatása
931204 Iskolai diáksport-tevékenység és támogatása
931301 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása
931903 Máshová nem sorolható egyéb sporttámogatás
932911 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás
960302 Köztemető-fenntartás és működtetés
4. § A R. 1. § 14. pontjának d.) bekezdése az alábbiakkal egészül ki:
Családtámogatási számla 12053005-01000953-02700007
5. § A R. 4. § (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(1) A jegyző a polgármesteri hivatalt vezeti, akit a Képviselő-testület nevez ki külön jogszabályban meghatározott feltételek és eljárási rend mellett.
6. § A R. 6. § első mondata az alábbiak szerint módosul:
„(1) A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítése:”
7. § A R 6. § az alábbi (2) bekezdéssel egészül ki:
„(2) A Polgármesteri Hivatal szervezeti felépítésének ábráját a szervezeti és működési szabályzat 6. számú melléklete tartalmazza.”
8. § A R. 7. § (2) bekezdésének 1.1 pontjának első mondata az alábbiak szerint módosul:
„Ellátja az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal képviseletét, elkészíti a különféle jogügyletekre vonatkozó szerződéseket, közbeszerzésekkel kapcsolatos szakmai tanácsadást lát el.”
9. § A R. 7. § (2) bekezdésének 1.1 pontjának 3. francia bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„- ellátja az Önkormányzat és szervei képviseletét bíróságok és más hatóságok előtt”
10. § A R. 7. § (2) 1.2 pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
„1.2 Belső ellenőrzési tevékenység
A hivatal vezetője a hivatal működésének folyamatára és sajátosságaira tekintettel kialakítja, működteti és fejleszti a szervezet belső kontrollrendszerét, valamint az annak részét képező belső ellenőrzést.
A belső kontrollok kialakítása során a hivatal vezetője figyelembe veszi az államháztartásért felelős miniszter által közzétett, az államháztartási belső kontroll standardokra vonatkozó irányelvet.
A belső kontrollrendszer tartalmazza mindazon elveket, eljárásokat és belső szabályzatokat, melyek alapján a hivatal érvényesíti a feladatai ellátására szolgáló előirányzatokkal, létszámmal és a vagyonnal való szabályszerű, gazdaságos, hatékony és eredményes gazdálkodás követelményeit.
A hivatal vezetője gondoskodik a hivatal belső kontrollrendszeréről, - aki a szervezet minden szintjén érvényesülő - megfelelő
- kontrollkörnyezetet,
- kockázatkezelési rendszert,
- kontrolltevékenységeket,
- információs és kommunikációs rendszert,
- monitoring rendszer működtet.
A hivatal belső kontrollrendszerének keretében, a kontrolltevékenység részeként biztosítja a folyamatba épített, előzetes, utólagos és vezetői ellenőrzést (FEUVE) az alábbiak vonatkozásában:
a) a pénzügyi döntések dokumentumainak elkészítése (ideértve a költségvetési tervezés, a kötelezettségvállalások, a szerződések, a kifizetések, a támogatásokkal való elszámolás, a szabálytalanság miatti visszafizettetések dokumentumait is),
b) a pénzügyi kihatású döntések célszerűségi, gazdaságossági, hatékonysági és eredményességi szempontú megalapozottsága,
c) a költségvetési gazdálkodás során az előzetes és utólagos pénzügyi ellenőrzés, a pénzügyi döntések szabályszerűségi és szabályozottsági szempontból történő jóváhagyása, illetve ellenjegyzése,
d) a gazdasági események elszámolása (a hatályos jogszabályoknak megfelelő könyvvezetés és beszámolás) kontrollja.
A hivatal vezetője olyan monitoring rendszert működtet, mely lehetővé teszi a szervezet tevékenységének, a célok megvalósításának nyomon követését.
A hivatal monitoring rendszere az operatív tevékenységek keretében megvalósuló folyamatos és eseti nyomon követésből, valamint az operatív tevékenységektől függetlenül működő belső ellenőrzésből áll.
A belső kontrollrendszer keretén belül működő belső ellenőrzés független, tárgyilagos bizonyosságot adó és tanácsadó tevékenység, amelynek célja, hogy az ellenőrzött szervezet működését fejlessze, és eredményességét növelje.
A belső ellenőrzés az ellenőrzött szervezet céljai elérése érdekében rendszerszemléletű megközelítéssel és módszeresen értékeli, illetve fejleszti az ellenőrzött szervezet irányítási, belső kontroll és ellenőrzési eljárásainak hatékonyságát.
A hivatal vezetője gondoskodik a belső ellenőrzés kialakításáról és megfelelő működtetéséről.
A hivatal 2 fő belső ellenőrt foglalkoztat, akik tevékenységüket a hivatal vezetőjének közvetlenül alárendelve végzik.
- Elvégzik az önkormányzat által alapított és fenntartott költségvetési szervek pénzügyi, gazdasági ellenőrzését, valamint az önkormányzat saját gazdálkodásának belső ellenőrzését.
- Ellenőrzést végeznek a Képviselő-testület hivatalánál, valamint a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás karcagi intézményeinél.
- Kiemelt szakmai feladatuk az ellenőrzések tervezése, előkészítése, végrehajtása, írásba foglalása, az ellenőrzések nyilvántartása, realizálások bonyolítása.
A belső ellenőrzés feladata:
a) vizsgálni és értékelni a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési rendszerek kiépítésének, működésének jogszabályoknak és szabályzatoknak való megfelelését
b) vizsgálni és értékelni a pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszerek működésének gazdaságosságát, hatékonyságát és eredményességét;
c) vizsgálni a rendelkezésére álló erőforrásokkal való gazdálkodást, a vagyon megóvását és gyarapítását, valamint az elszámolások, beszámolók megbízhatóságát;
d) a vizsgált folyamatokkal kapcsolatban megállapításokat és ajánlásokat tenni, valamint elemzéseket, értékeléseket készíteni a hivatal vezetője számára a hivatal működése eredményességének növelése, valamint a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzési, és a belső ellenőrzési rendszerek, a belső kontrollok javítása, továbbfejlesztése érdekében
e) ajánlásokat és javaslatokat megfogalmazni a kockázati tényezők, hiányosságok megszüntetése, kiküszöbölése vagy csökkentése, valamint a szabálytalanságok megelőzése, illetve feltárása érdekében;
f) nyomon követni az ellenőrzési jelentések alapján megtett intézkedéseket
g) elvégezni a belső ellenőrzési tevékenység minőségértékelését
h) a hivatalon belül a nemzetközi belső ellenőrzési standardok és a belső ellenőrzési kézikönyvben rögzítettek szerint tanácsadási tevékenységet ellátni
A költségvetési bevételek és kiadások tervezésének, felhasználásának és elszámolásának, valamint az eszközökkel és forrásokkal való gazdálkodásnak a vizsgálata a belső ellenőrzés tárgyát képezik.”
11. § A R. 7. § (2) bekezdése 3. a) pontjának 3. francia bekezdése hatályát veszti.
12. § A R. 7. § (2) bekezdése 3. c) pontjának 8. francia bekezdése hatályát veszti.
13. § A R. 7. § (2) bekezdése 3. e) pontjának 3. francia bekezdése hatályát veszti.
14. § A R. 7. § (2) bekezdése 5.1 pontjának a) pontja hatályát veszti.
15. § A R. 7. § 6. pontjának b) pontja az alábbi francia bekezdéssel egészül ki:
„- ár- és belvízvédelemmel kapcsolatos koordináció”
16. § A R. 7. § 6. pontjának e) pontja az alábbi francia bekezdéssekkel egészül ki:
„- Ellátja a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 210/2009. (IX.29.) Korm. rendelet alapján a települési önkormányzat jegyzőjének hatáskörébe utalt bejelentés- és üzletköteles kereskedelmi tevékenységek engedélyezésével kapcsolatos feladatokat
- elkészíti a közterületek elnevezésével kapcsolatos előterjesztéseket”
17. § A R. 7. § 6. pontjának g) pontja helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„g) Főépítészi feladatok:
- területfejlesztési, városépítési-, rendezési stratégiai programok, tervek kidolgozása, képviselő-testület elé terjesztése
- rendezési tervek készíttetése, módosításáról, karbantartásáról való gondoskodás, az ezekkel összefüggő nyilvántartás naprakész vezetése
- szakmailag véleményezi az önkormányzati és külső beruházásokat az előkészítés szakaszában
- a műemlékvédelem helyi érdekeinek képviselete
- az épített és természeti környezet védelme, a helyi értékvédelem elősegítése
- egyedi építéshatósági engedélyezési eljárásokban szakvélemény készítése
- egyedi közterület-használati eljárásokban szakvélemény készítése
- egyéb hatósági egyeztetési feladatok
- városfejlesztési ügyekben szakvélemény készítése
- városfejlesztéssel foglalkozó, vagy azt érintő civil szervezetekkel való kapcsolattartás
- közreműködik a közlekedési koncepció kidolgozásában
- emléktáblák elhelyezésével, emlékművek, illetve szobrok állításával kapcsolatos felvetések kidolgozása, előterjesztések előkészítése
- a helyi építészeti értékek nyilvántartásba vétele.
18. § A R 7. § (2) bekezdésének 7.1 a) bekezdése az alábbi francia bekezdéssel egészül ki:
„- igazolást ad ki a védett fogyasztóvá nyilvánítás feltételeinek fennállásáról”
19. § A R. 7. § (2) bekezdés 7.2 a) bekezdésének 3. francia bekezdése helyébe az alábbi francia bekezdés lép:
„- bérpótló juttatást”
20. § A R. 7. § (2) bekezdés 7.2 b) bekezdése az alábbi francia bekezdésekkel egészül ki:
„- ellátja az iskoláztatási támogatás felfüggesztésével kapcsolatos feladatokat
- óvodáztatási támogatást állapít meg”
21. § A R. 12. § (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:
„(2) A polgármester a főállású alpolgármester, a jegyző, az aljegyző, a jogi előadó, az irodavezetők, valamint szükség szerint a személyügyi szervező részvételével hetente egy alkalommal vezetői értekezletet tart, meghatározza a munkavégzés fő irányait, melyről a feladatokat és határidőket tartalmazó feljegyzés készül.”
22. § A R. melléklete e rendelet mellékletével egészül ki.
23. A R. többi pontja változatlan marad.
24. § E rendelet a kihirdetést követő nap lép hatályba.
Karcag, 2011. június 22.
Dobos László s. k. | Rózsa Sándor s. k. |
polgármester | jegyző |
1. számú melléklet Karcag Város Képviselő-testületének 16/2011. (VII.01.) önkormányzati rendeletéhez
Karcag Város Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 29/2009. (XI.13.) rendelet 6. számú melléklete