A szöveg időállapota: | 2014.II.1. - |
Időállapot váltás: |
- 2013.I.31. 2013.II.1. - 2013.VI.28. 2013.VI.29. - 2013.IX.26. 2013.IX.27. - 2013.XII.20. 2013.XII.21. - 2014.I.31. 2014.II.1. - |
Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2013. (I.31) önkormányzati rendelete
Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetéséről
a Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2013. (VI.28) önkormányzati rendelettel, a Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 26/2013. (IX.26.) önkormányzati rendelettel, Karcag Város Önkormányzata Képviselő-testületének 31/2013. (XII.20.) önkormányzati rendelettel és az 1/2014. (I.31.) rendelettel módosított szöveg
Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. (továbbiakban: Áht.) 12.§, 23-24.§, a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. év CXCIV. tv. és a helyi önkormányzatokról szóló, többszörösen módosított 2011. évi CLXXXIX. tv. 42. § (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva, figyelemmel a Magyar Köztársaság 2013. évi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvényben, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet 24.-28.§-aiban, az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól szóló 353/2011. (XII.30.) Kormányrendelet 2 §-ában foglaltakra, továbbá a 2011. évi CLXXXIX. tv. 106-118. §-ainak rendelkezéseire és a Karcag Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 3/2013. (I.31.) önkormányzati rendelet 26. § (1) b) pontjára tekintettel, Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
I. fejezet
A rendelet hatálya, címrend
1. § A rendelet hatálya Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületére és annak szerveire, az Önkormányzat irányítása alá tartozó gazdálkodási besorolása szerint önállóan működő és gazdálkodó, valamint önállóan működő költségvetési szerveire.
2. § (1) A Képviselő-testület a címrendet a (2)-(4) bekezdésekben foglaltak szerint határozza meg.
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek külön-külön címeket alkotnak.
(3)1 E rendelet 2.1.2. sz. mellékletében szereplő feladatok külön-külön alkotnak egy-egy címet.
(4)2A Karcag Városi Önkormányzat - költségvetési szervek működtetési feladatain kívüli - az Önkormányzat feladatainak kiadásai e rendelet 2.2. sz. melléklete szerinti felsorolásban külön-külön címet alkotnak.
3. § A rendelet a 2. § (2)-(4) bekezdésében meghatározott címrend engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat csoportonként, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok és önként vállalt feladatok szerinti bontásban tartalmazza.
A költségvetés bevételei és kiadásai
4. § (1)3 A Képviselő Testület Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetése - a (2) bekezdésben meghatározott finanszírozási műveletek nélküli - bevételi főösszegét 3.493.118 ezer Ft-ban, a kiadási főösszegét pedig 3.798.764 ezer Ft-ban határozza meg a hiány összege 305.646 ezer Ft.
(2)4 A 2013. évi költségvetés egyensúlya az alábbi finanszírozási műveletekkel:
a) a költségvetés bevételi oldalán 2013. évre vonatkozóan a hiány működési belső finanszírozására szolgáló bevétel 620.765 ezer Ft, a fejlesztés belső finanszírozására szolgáló bevétel 51.464 ezer Ft
b) a költségvetés kiadási oldalon pedig 366.583 ezer Ft (fejlesztési célú hitelek és kötvény
tőketörlesztésével) a költségvetési éven belül biztosított.
(3)5Az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását e rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.
(4)6 Az (1) bekezdésben megállapított főösszegen belül az önkormányzat bevétele kiemelt előirányzatonkénti bontásban e rendelet 1.1. sz. melléklete tartalmazza.
(5)7 A (3) bekezdésben megállapított bevételek közül az önállóan működő és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek 2013. évi bevételeit költségvetési szervenkénti (címenkénti) és kiemelt előirányzatonkénti bontásban e rendelet 1.2. sz. melléklete tartalmazza.
(6)8 Az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal működési bevételeit feladatonként (forrásonként) e rendelet 1.3 sz. melléklete tartalmazza.
5. §9 (1)10A Karcag Városi Önkormányzat 2013. évi költségvetése - 4. § (1) bekezdése és a 4.§ (2) bekezdés b) pontjában meghatározott finanszírozási műveleteket együttesen tartalmazó - kiadási főösszege feladatonként elkülönített összegének előirányzat-csoportonként kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonkénti bontását e rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.
(2)11 Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból az önállóan működő valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek (címek) kiadásainak előirányzatait - címen belül előirányzat-csoportonként kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonként részletezve - e rendelet 2.1. sz. melléklete tartalmazza.
(3)12 A rendelet 2.1 sz. mellékletében meghatározott költségvetési szervenként kiadásokon belül a címeket megillető, felhasználási kötöttséggel járó kiadási előirányzatokat célonként, feladatonkénti csoportosításban, valamint előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonkénti bontásban e rendelet 2.1.1. sz. melléklete tartalmazza.
(4)13 A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal 2013. évi feladatonkénti kiadásait előirányzat-csoportonként kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonként e rendelet 2.1.2. sz. melléklete szerint állapítja meg.
(5)14 A Képviselő-testület által alapított költségvetési szervek 2013. évi költségvetési létszámkeretét e rendelet 2.1.3. sz. melléklete tartalmazza.
(6) Az (5) bekezdésben meghatározott létszámkereten belül - a (7) bekezdésben foglalt kivétellel - a teljes- és részmunkaidőben foglalkoztatottakra megállapított létszámkerettől eltérni kizárólag a központilag támogatott, valamint a megbízásos jogviszonyú foglalkoztatás keretében ideiglenesen (éven belül) az adott költségvetési szerv részére meghatározott létszámkerethez tartozó személyi juttatás és járulékaira biztosított kiadási előirányzat felhasználásával történő foglalkoztatás esetén lehet.
(7) A Karcag Város Önkormányzata 2013. évi Startmunka-Program keretében a közfoglalkoztatás tervében szereplőfoglalkoztatást a Városi Önkormányzat Városgondnoksága látja el, a foglalkoztatás keretében az Intézmény maximálisan havonta 290 fős létszámot foglalkoztathat. A Nemzeti Közfoglalkoztatási Program keretében, ha Önkormányzatunknak lehetősége lesz közfoglalkoztatásra, a Karcag Város Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a Polgármesterhez történt előzetes bejelentésük alapján engedéllyel foglalkoztathatnak. Az esetleges sajáterőt (max.: 30 %-ot) a tartalék terhére 90 fő részére biztosított.
(8)15 Karcag Városi Önkormányzat 2013. évi költségvetésén belül az önkormányzat kiadásai feladatonkénti (címenkénti), előirányzat-csoportonként, kötelező és önként vállalt feladatonkénti és kiemelt előirányzatonkénti bontásban e rendelet 2.2. sz. melléklete tartalmazza.
(9)16 Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetésében a tartalék (céltartalék) összegét e rendelet 2.3. sz. mellékletében foglaltak szerint határozza meg.
5/A. §17 (1)18 Karcag Város Önkormányzat 2013. évi költségvetés költségvetési szervenkénti, valamint Önkormányzat feladatainak bevételi-és kiadási előirányzatait kötelező és önként vállalt feladatonként - tájékoztató jelleggel- mérlegszerű, közgazdasági tagolásban összevontan e rendelet 3. sz. melléklete tartalmazza.
(2)19 Karcag Város Önkormányzata felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2013. évben a hatályban lévő folyószámla-hitelkeret szerződés értelmében a maximális 400.835.182 Ft összegben, e rendelet alapján, átruházott hatáskörben eljárva folyószámlahitelt vegyen igénybe.
(3) Karcag Város Önkormányzata kötelezettséget vállal a (2) bekezdésben meghatározott folyószámlahitel igénybevétele esetén, a hitel és járulékainak az igénybevételét éven belül történő visszafizetésére.
III. fejezet
Többéves kihatással járó feladatok
6. § (1)20 A Képviselő Testület a többéves kihatással járó feladatok (kötelezettségek) kiadási előirányzatait éves bontásban- járulékok és inflációkövetés nélkül - e rendelet 4. sz. melléklete szerint határozza meg.
(2) Karcag Város Önkormányzata az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatok közül a 2012. évi CCIV. tv. 72.§ értelmében az átvállalás után fennmaradó későbbi évekre már vállalt, valamint azok járulékainak fedezetét biztosító kiadási előirányzatait - a vonatkozó hitelszerződésekben foglaltaknak megfelelően - véglegesen az adott évi költségvetésébe minden évben betervezi és jóváhagyja.
IV. fejezet
Előirányzatok átcsoportosítása és felhasználása
7. § (1) Karcag Város Önkormányzata 2013. évi költségvetésében szereplő bevételi- és kiadási előirányzatainak várható előirányzat-felhasználási ütemtervét, forrásonkénti és kiemelt előirányzatonkénti bontásban, havi részletezettséggel a rendelet 5. sz. melléklete tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek vezetői a dologi kiadásaik körében megtervezett részelőirányzatok között átcsoportosítást hajthatnak végre, kivéve a kommunikációs rendszer működtetése, karbantartása tételen tervezett távközlési díjak, hatósági díjak, adók altétel, az intézmény üzemeltetés szolgáltatási díjai tétel, valamint a különféle kiadások, befizetések alrovat előirányzatait.
(3) Az (2) bekezdésben szereplő jogcímeken megtervezett előirányzatok az egyéb dologi kiadások terhére növelhetők, de azokat más célra átcsoportosítani, illetőleg előirányzat-módosítást végrehajtani vagy anélkül felhasználni csak akkor szabad, ha a költségvetési szerv az ezen jogcímeken jelentkező éves fizetési kötelezettségének eleget tud tenni.
(4) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek tekintetében, a címek részére a rendelettel meghatározott működési bevételeket meghaladó többletbevételek felhasználásáról (azok köréről és mértékéről) a Képviselő-testület dönt. A céllal kapott támogatásértékű bevételek, valamint a véglegesen átvett pénzeszközök felhasználásáról, lebontásáról a költségvetési szerv tájékoztatása alapján a rendelet alapján, átruházott hatáskörében eljárva a Polgármester dönt.
(5) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó intézményi árubeszerzéseknél, szolgáltatások igénybevételénél, felújításoknál, karbantartási kiadásoknál stb. (együttesen: beszerzéseknél) azonos egységár, alapár, illetve vállalkozási díj esetén előnyben kell részesíteni a kedvezőbb (30, 60 napos) fizetési határidőt biztosító vállalkozót (beszállítót, szolgáltatót).
(6) A (5) bekezdésben meghatározott beszerzések megrendeléséhez, a vonatkozó szerződések megkötéséhez előzetes Polgármesteri engedély (ellenjegyzés) szükséges.
(7) Az év közben felhasználási kötöttséggel engedélyezett központi pótelőirányzatok költségvetési szervek és feladatok lebontásáról a rendelet alapján átruházott hatáskörében eljárva a Polgármester dönt.
V. fejezet
8. § A Képviselő Testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke (érintettek száma), illetőleg összege szerinti részletezettséggel a rendelet 6. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
VI. fejezet
Adatszolgáltatás a költségvetésről és annak végrehajtásáról
9. § (1) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője a saját és a hozzá tartozó önállóan működő költségvetési szerv(ek) költségvetésének végrehajtásához - a rendelet alapján - részletes, éves pénzforgalmi tervet köteles készíteni, melynek havi bontásban tartalmaznia kell a tárgyévben várható kiadásokat és bevételeket forrásonként és kiemelt előirányzatonként részletezve.
(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv vezetője 2013. évre vonatkozóan köteles éves létszám-gazdálkodási tervet készíteni, melynek feladatonkénti bontásban tartalmaznia kell a szükséges létszám előirányzatot.
(3) Az (1)-(2) bekezdésekben meghatározott éves pénzforgalmi tervet, valamint létszám-gazdálkodási tervet 2013. évre vonatkozóan, 2013. február 28-ig kell elkészíteni és Karcag Városi Önkormányzat Polgármestere részére megküldeni.
(4) A Városi Önkormányzat irányítása alá tartozó önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője:
a.) a tárgyhónapot követő hó 10. napjáig köteles a költségvetési szerv költségvetésének végrehajtásáról önállóan működő és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervenként havi költségvetési jelentést készíteni, valamint
b.) a negyedévet követő hónap 20. napjáig időközi mérlegjelentést készíteni,
és ezen adatszolgáltatásokat a Karcag Városi Önkormányzat Polgármesteri Hivatala Pénzügyi és Költségvetési Irodája részére a jelzett határidőkig megküldeni.
(5) A (4) bekezdésben meghatározott jelentéseket a mindenkori jogszabályi előírásoknak megfelelő adattartalommal és formában kell elkészíteni.
Követelések leírásának engedélyezésére vonatkozó hatáskör
10. § (1) Az államháztartásról szóló többszörösen módosított 2011. évi CXCV. törvény 97. § (2) bekezdése, valamint a Magyar Köztársaság 2013. évi költségvetéséről szóló 2011. évi CCIV. törvény 65. § alapján a kisösszegű követelés értékhatára 100.000,-Ft, melynek figyelembevételével a követelések leírásának engedélyezése - a (2) bekezdésben foglaltakra is tekintettel - a következők szerint történik:
a) 200.000.-Ft alatt a Polgármester hatásköre;
b) 200.000 Ft-tól - 800.000 Ft-ig a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság hatásköre;
c) 800.000 Ft felett az Önkormányzat Képviselő Testületének hatásköre.
(2) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott hatáskör, ugyanazon hátralékos (adós) tekintetében 5 éven belül csak egy alkalommal gyakorolható.
VII. fejezet
Vegyes és záró rendelkezések
11. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati költségvetési szervek által vezetett „Lakásépítési Alap” számlákra érkező bevételeknek (törlesztéseknek) a lakásépítésre, lakásfelújításokra vonatkozó szabályzatok szerinti felhasználását 2013. évre a kialakult gazdasági helyzet miatt nem engedélyezi.
(2) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat irányítási körébe tartozó költségvetési szerveknél dolgozók havi, rendszeres járandóságának fizetésére a tárgyhónapot követő hónap 3. naptári napját határozza meg. Amennyiben ez a nap nem munkanap, akkor az ezt követő első munkanap a járandóság folyósításának napja, melytől kivételes esetben a Polgármester előzetes írásbeli engedélyével el lehet térni.
(3) Karcag Város Önkormányzata a köztisztviselői illetményalap összegét 2013. évre vonatkozóan 38.650.-Ft összegben határozza meg.
(4)21 Karcag Város Önkormányzata EU alapból is finanszírozott 2013. évi működési -és felhalmozási jellegű fejlesztéseinek bevételi-és előirányzatait feladatonkénti bontásban e rendelet 7. sz. melléklete tartalmazza.
(5) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban az előirányzatok vonatkozásában 2013. január 1. napjától kell alkalmazni. A rendelet kihirdetéséről és annak módjáról a többször módosított 3/2013. (I.31.) önkormányzati rendelet 20 § (1) bekezdése alapján a jegyző gondoskodik.
K a r c a g, 2013. január 28.
K. m. f.
Dobos László s. k. | Rózsa Sándor s. k. |
polgármester | jegyző |