A szöveg időállapota: 2013.II.1. - 2013.XI.28.
Időállapot váltás: 2013.II.1. - 2013.XI.28.
2013.XI.29. - 2014.X.31.


Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (I. 31.) önkormányzati rendelete

Karcag Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról

Karcag Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének a) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1)-(3) bekezdéseiben foglaltakra tekintettel az alábbi rendeletet alkotja:

I. fejezet

Általános rendelkezések

1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Karcag Városi Önkormányzat. Székhelye: Karcag, Kossuth tér 1.

(2) Az önkormányzat szakágazati besorolását, valamint alaptevékenységének szakfeladat számát és megnevezését a rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.

(3) A hivatal elnevezése: Karcagi Polgármesteri Hivatal

2. § A képviselők névsorát e rendelet 1. sz. függeléke tartalmazza.

3. § (1) „Karcag város címere kerek talpú, álló pajzs, melynek vörös mezeje zöld udvarán egy jobbra forduló, jobbra lépő ezüst bárány áll. A pajzsot keretként keskeny aranyszegély övezi. A pajzson ötágú leveles arany korona található, melynek három levelében rubin, a levelei között pedig két kék gyöngy van. A korona abroncsán jobbról és balról kék gyöngy, középütt pedig szintén vízszintes irányú rubin található.”

(2) Az önkormányzat zászlója világos kék színű anyagon középen az önkormányzat címerét és alatta fehérrel hímezve félkörben „Karcag” feliratot tartalmazza.

(3) A címer és zászló használatának rendjét külön rendeletben szabályozza a képviselő-testület.

(4) Az önkormányzat, a polgármester, a jegyző hivatalos kör alakú bélyegzőjén a Magyar Köztársaság hivatalos címere van elhelyezve.

(5) Karcag Város Önkormányzata elnevezésű kör alakú bélyegzőt kell használnia:

a) a Képviselő-testület üléséről készített jegyzőkönyvek hitesítésére

b) a Képviselő-testület által adományozott kitüntetéseken, emléklapokon, okleveleken

c) az önkormányzat nemzetközi kapcsolatait rögzítő dokumentumokon

d) minden esetben, ha a közokirati forma jogszabályi vagy egyéb okok miatt szükséges

(6) A Képviselő-testület üléstermében el kell helyezni a Magyar Köztársaság címerét.

(7) A Képviselő-testület a nemzetközi kapcsolatairól külön testületi döntéssel határoz.

II. fejezet

Az Önkormányzat feladat- és hatásköre

4. § (1) Az Önkormányzat feladat- és hatáskörét Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.), a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény és egyéb jogszabályok tartalmazzák.

(2) A Képviselő-testület egyes hatásköreinek gyakorlását külön testületi döntéssel- (továbbiakban: Mötv.) 42. §-ában meghatározott kivételekkel - átruházhatja:

a) polgármesterre

b) bizottságaira

c) jegyzőre

d) társulásra

(3) A Képviselő-testület átruházott hatásköreiről külön rendeletben - az egyes önkormányzati hatósági hatáskörök átruházásáról szóló 28/2005. (X.26.) rendeletében - rendelkezik.

(4) A Képviselő-testület által átruházott hatáskörben végzett tevékenységéről a jogosítottak félévenként kötelesek beszámolni a testületi ülésen.

(5) A képviselő-testület feladat- és hatáskörét érintő új, vagy azt módosító törvényről a megjelenést követő ülésen a jegyzőnek tájékoztatni kell a testületet. A képviselő-testület egyidejűleg dönthet a hatáskör gyakorlásának esetleges átruházásáról.

III. fejezet

A Képviselő-testület szervezete és működése

A Képviselő-testület

5. § (1) Az alakuló ülést a választást követő 15 napon belül össze kell hívni, erről a megválasztott polgármester gondoskodik. Az ülést a korelnök nyitja meg, és a polgármester eskütételéig a korelnök vezeti. Az alakuló ülésen a polgármester és a települési képviselők esküt tesznek, döntenek a polgármester illetményéről, tiszteletdíjáról.

(2) A Képviselő-testület ünnepi önkormányzati ülést tarthat:

a) március 15-én

b) augusztus 20-án

c) október 23-án

(3) A képviselő-testület üléseit általában a Városháza 1. sz. tanácskozó termében tartja, de szükség szerint kihelyezett ülést is tarthat.

(4) A képviselő-testületi üléseken az ülésrendet az a)-c) pont szerint kell biztosítani. A tanácskozó terem:

a) első-második soraiban a települési képviselők, azt követő sorokban a

b) hivatal köztisztviselői, a további sorokban a

c) meghívottak, és az ülés iránt érdeklődők foglalhatnak helyet.

(5) A Képviselő-testület ülését össze kell hívni a képviselők egynegyedének vagy valamely bizottságnak az indítványára, valamint a Jász- Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal vezetőjének a testületi ülés összehívásának indokát tartalmazó indítványára.

(6) A Képviselő-testület összehívható népi kezdeményezésre vagy a jegyző indítványára.

(7) Az ülés összehívásának kezdeményezésekor meg kell jelölni a megtárgyalandó napirendet, ki kell dolgozni a határozati javaslatot, jelezni, hogy kinek a meghívását javasolják a testületi ülésre.

(8) A kezdeményezők tesznek javaslatot az ülés időpontjára.

(9) A polgármester a kezdeményezést követő 15 napon belüli időpontra köteles összehívni a testületi ülést.

A munkaterv

6. § (1) A Képviselő-testület munkaterv szerint - a nyári ülésezési szünet kivételével - általában havonta, és szükség szerint ülésezik.

(2) A munkaterv tervezet előkészítése a polgármester feladata, azt a testület decemberi vagy januári ülése elé kell terjeszteni. A tervezet előkészítése során javaslatot kérhet:

a) képviselőktől

b) országgyűlési képviselőktől

c) a bizottsági elnököktől

d) képviselettel nem rendelkező pártoktól

e) érdekképviseleti szervektől

f) képviselő-testülettel vagy szerveivel együttműködési megállapodást kötött egyéb szervektől

g) ügyészségtől

h) bíróságtól

i) rendőrkapitányságtól

j) közszolgáltatást végző szervezetektől

k) önkormányzati intézmények vezetőitől

l) Cigány Nemzetiségi Önkormányzattól

(3) A munkatervet meg kell küldeni mindazoknak, akiktől az előkészítés során javaslatot kért a polgármester.

A Képviselő-testület programja

7. § (1) A polgármester a Képviselő-testületnek olyan programot készít és nyújt be, amely a településfejlesztés, a helyi közszolgáltatások szervezésének főbb céljait, feladatait tartalmazza a testület megbízatásának időtartamára, vagy annak meghatározott részére.

(2) A Képviselő-testület a polgármestert, a bizottságokat és a jegyzőt beszámoltatja tevékenységéről. A beszámolók gyakoriságát, a tartalmi és formai követelményeket a testület alkalmanként, vagy a munkatervében határozza meg.

Előterjesztések

8. § (1) Az előterjesztés elnevezése lehet:

a) jelentés

b) beszámoló

c) tájékoztató

d) javaslat

(2) Az előterjesztés első része tartalmazza a tárgy pontos meghatározását, annak áttekintését, hogy a témakör szerepelt-e már korábban is napirenden, ha igen milyen döntés született, a meghozandó döntés indokainak bemutatását, az előkészítésben részt vevők megnevezését, az előkészítés során felmerült ellenérveket, a különböző döntések várható hatásait, ahhoz milyen anyagi eszközök szükségesek, azok hogyan teremthetők elő.

(3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat, amely egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből áll, mely tartalmazza a végrehajtásért felelős megnevezését és a végrehajtás határidejét. Az esetleges alternatív döntésre előterjesztett javaslatokat egymástól világosan el kell különíteni.

(4) Egyszerűbb döntést igénylő vagy közismert ügyben elegendő a határozati javaslat kiküldése. Ennek kiküldéséről a polgármester dönt.

(5) Az előterjesztéseket törvényességi ellenőrzés céljából a testületi ülést megelőző 15 nappal korábban kell leadni az önkormányzat jegyzőjéhez.

(6) Indokolt esetben az előterjesztés szóban is megtehető.

(7) A polgármester esetenként engedélyt adhat - a (2)-(5) bekezdésben foglalt - követelményektől való eltérésre.

(8) A határozatokról nyilvántartást kell vezetni, amelynek alapján figyelemmel kell kísérni a végrehajtást.

(9) A határozat végrehajtásáról a határidő lejártát követő ülésen kell beszámolni.

(10) A határozatban megjelölt felelős a végrehajtásról szóló jelentést az ülés előtt 10 nappal köteles leadni a polgármesternek. A jelentés tartalmazza a határozat további sorsára vonatkozó javaslatot.

(11) A munkaterv szerinti előterjesztés előadója az ülés előtt 15 nappal köteles bejelenteni a polgármesternek, ha az előterjesztést valamilyen okból nem tudja elkészíteni. A bejelentés tárgyában a polgármester dönt.

(12) A polgármester - különleges szakértelmet igénylő ügyekben - szakértőt is felkérhet az előterjesztések szakmai megalapozása, a lehető legoptimálisabb testületi döntéshozatal érdekében.

Az ülés összehívása

9. § (1) A Képviselő-testület 11 tagú, melynek ülését az önkormányzat polgármestere hívja össze. A polgármester és a képviselő-testületi tag alpolgármester egyidejű akadályoztatása esetén a Képviselő-testület ülését a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság elnöke hívja össze, és vezeti.

(2) A meghívó és az ülés anyagának elkészíttetése és kiküldése a jegyző feladata. E kötelezettségének az ülés előtt 5 nappal köteles eleget tenni.

(3) A meghívó tartalmazza az:

a) ülés helyét és időpontját

b) javasolt napirendeket és az előterjesztők nevét

c) mellékletként a napirendekre vonatkozó előterjesztéseket és a határozati javaslatokat

(4) A jegyző a lakosságot a helyben szokásos módon hangos bemondón, hirdetőtáblán, helyi lap útján tájékoztatja az ülés időpontjáról, helyéről és napirendjéről az ülést megelőző 5 nappal korábban.

10. § (1) A testület ülésére meg kell hívni:

a) képviselőket

b) országgyűlési képviselőket

c) jegyzőt

d) napirend tárgya szerint illetékes szervet

e) a hivatal belső egységeinek vezetőit

f) a bizottságok nem helyi képviselő tagjait

g) akinek a jelenléte a napirend alapos megtárgyalásához szükséges

h) Karcag Városi Cigány Nemzetiségi Önkormányzat tagjait

i) pártok, társadalmi szervek vezetőit

j) járásbíróság elnökét

k) járási vezető ügyészt

l) városi rendőrkapitányság kapitányság vezetőt

m) a napirenddel érintett ügy szerinti helyi társadalmi szervezet, egyesület, alapítvány vezetőit, képviselőit

A Képviselő-testület ülése

11. § (1) A képviselő-testület ülése nyilvános.

(2) Zárt ülést kell tartani a Mötv. 46. §(2) bekezdés a)-b) pontja által szabályozott esetben.

(3) Képviselő-testület zárt ülést rendelhet el a Mötv. 46. § (2) bekezdés c) pontja által szabályozott ügyek tárgyalása során.

(4) A (3) bekezdés szerinti zárt ülés tartását a polgármester és bármely képviselő kezdeményezheti, melyről a Képviselő-testület e rendelet szabályai szerint dönt.

(5) A zárt ülésen az Mötv. 46. § (3) bekezdése által szabályozottak vehetnek részt.

(6) Az ülés nyilvánossága az állampolgárnak az ülésen történő részvételi lehetőségét biztosítja, de a polgármester dönt arról, hogy az állampolgárnak hozzászólási jogot ad-e.

(7) A (6) bekezdés alapján biztosított hozzászólási jog állampolgáronként az 5 percet általában nem haladhatja meg.

(8) A Képviselő-testület ülésén tanácskozási jog illeti meg a helyi önszerveződő közösségek (társadalmi szervezet, egyesület, alapítvány, stb.) képviselőit, a tevékenységi körüket érintő ügyek tárgyalása során.

Az ülés vezetése

12. § (1) Az ülés megnyitásakor a polgármester számszerűen megállapítja a határozatképességet. Tájékoztatást ad az előző testületi ülést követően bekövetkezett fontosabb eseményekről, majd ezt követően javaslatot tesz az ülés napirendjére.

(2) A polgármester minden előterjesztés felett külön-külön nyit vitát. A képviselő az adott napirend tárgyalása előtt köteles bejelenteni az Mötv. 49. § (1) bekezdése által meghatározott személyes érintettségét, ha azt az ülést megelőzően nem tette meg.

(3) Az előadó a napirendhez a vita előtt szóbeli kiegészítést, pontosítást, módosító indítványt tehet. Az előadóhoz a testület tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak kérdést intézhetnek, melyre a vita előtt kell választ adni.

(4) A vita lezárására, a hozzászólások időtartamának a korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. A javaslatról a testület vita nélkül határoz. A napirend előadója részt vehet a vitában.

(5) A szavazás előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslat törvényességét érintően észrevételt kíván tenni.

(6) A szavazás megkezdéséig a napirend előadója, vagy bármelyik képviselő javasolhatja a téma napirendről történő levételét. A javaslatról a képviselő-testület vita nélkül, egyszerű többséggel határoz.

(7) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vitában elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra úgy, hogy előtte a vitában elhangzó módosító, kiegészítő indítványokról, majd az előterjesztésben szereplő határozati javaslatról döntsön a testület.

(8) A szavazás eredményét a polgármester számszerűen állapítja meg, és kihirdeti a határozatot.

(9) A Képviselő-testület utolsó napirendként tárgyalja a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentéseket. A jelentések címeinek ismertetését követően kerül sor a vitára. A jelentésekről a képviselő-testület a vita lezárása után dönt.

13. § (1) A polgármester feladata a tanácskozás rendjének a fenntartása.

(2) Figyelmeztetheti azt a hozzászólót, aki eltért a tárgyalt témától, ha a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő a fogalmazása.

(3) A nyilvános ülésen megjelent állampolgárok a kijelölt helyet foglalhatják el.

(4) A tanácskozás rendjének megzavarása esetén a polgármester rendre utasíthatja, ismétlődő rendzavarásnál kötelezheti az érintetteket a terem elhagyására.

Sürgősségi indítvány

14. § (1) Sürgősségi indítványt írásban a polgármester, a bizottság, a jegyző, legalább 3 képviselő fontos városérdekből terjeszthet elő.

(2) A sürgősségi indítvány a sürgősség tényének rövid indokolásával legkésőbb az ülés napján 12 óráig nyújtható be a polgármesternél.

(3) A sürgősség tárgyában a képviselő-testület dönt. Ha a polgármester vagy valamely képviselő ellenzi az azonnali megtárgyalást, akkor a sürgősség kérdését vitára kell bocsátani.

A Képviselő-testület döntése

15. § (1) A Mötv.49. §-a alapján a Képviselő-testület döntéshozatalából kizárható az, akit, vagy akinek a hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. Kizárási ok:

a) az olyan ügy, amelynek eldöntése az általa is képviselt természetes vagy jogi személyt előnyösen vagy hátrányosan érintené

b) aki az ügyben szakértői véleményt adott

c) aki tagja annak a szervezetnek, amelyet az ügy eldöntése előnyösen vagy hátrányosan érintene

(2) A személyes érintettséget az érdekelt köteles bejelenteni.

(3) Amennyiben a képviselő a (2) bekezdésben foglalt kötelezettségét elmulasztja, és az így meghozott határozat érvénytelen, az ebből keletkezett kár után a képviselő kártérítési felelősséggel tartozik.

(4) A Képviselő-testület döntéseit - a (2) bekezdésben foglalt kivételekkel - egyszerű szótöbbséggel hozza, ami a jelenlevő képviselők több mint a felének azonos nemű szavazatát jelenti. A képviselő-testület döntése lehet:

a) rendelet

b) határozat

(5) Minősített többség szükséges:

a) a Mötv. 42. § 1., 2., 5., 6., 7., pontjában meghatározottak, valamint a Mötv. 46. § (2) c) pontja szerinti zárt ülés elrendeléséhez

b) a Képviselő-testület éves munkatervének elfogadásához

c) a Képviselő-testület hatáskörének átruházásához és visszavonásához

d) kitüntetések, díszpolgári cím Pro-Urbe díj adományozásához

e) a rendelet 16. § (4) bekezdése által szabályozott ügyekben

f) gazdasági program elfogadásához

g) helyi népszavazás kiírásához

(6) A minősített többséghez a megválasztott képviselők több mint felének a szavazata szükséges.

(7) Szavazategyenlőség esetén a Képviselő-testület a következő ülésén határoz.

(8) Nem születik döntés, ha az egynemű szavazatok száma nem éri el a döntéshozatalhoz szükséges mértéket. Ilyen esetben az előterjesztést a következő ülésen újra kell tárgyalni. Ha az újratárgyalás során sem születik döntés, a polgármester - a Mötv. 68. § (2) bekezdése alapján a Mötv. 42. §-ban meghatározott ügyek kivételével - döntést hozhat. A polgármester a döntésről a képviselő-testületet a következő ülésen tájékoztatja.

(9) A képviselő-testület (1) bekezdés szerinti döntéseit a következők szerint kell jelölni:

a) A rendeletet a naptári év elejétől folyamatos sorszámmal, évszámmal és a kihirdetésének napjával kell jelölni, melynek megnevezése Karcag Városi Önkormányzat Képviselő - testületének …./……..(….) önkormányzati rendelete

b) A határozatot a naptári év elejétől folyamatos sorszámmal, évszámmal, az ülés napjával, valamint „kt.” elnevezéssel kell jelölni

A szavazás módja

16. § (1) A Képviselő-testület döntéseit nyílt szavazással hozza, de a polgármester, vagy bármely képviselő kezdeményezésére titkos szavazást tarthat az Mötv. 46. § (2) bekezdése által szabályozott ügyek tárgyalása során.

(2) A szavazást követően a képviselő kérelmére különvéleményét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell a „különvélemény” szó feltüntetésével.

(3) A titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon, szavazófülke és urna igénybevételével történhet, melyet az önkormányzat Ügyrendi és Jogi Bizottsága bonyolít le. A szavazás eredményét tartalmazó jegyzőkönyv adatait a bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testülettel.

(4) Név szerinti szavazást kell elrendelni:

a) képviselők egynegyedének indítványára

b) egyéb törvényi kötelezés esetébe

c) az önkormányzat vagyona feletti rendelkezés esetén, ha a vagyon értéke meghaladja a 20 millió forintot

d) hitelfelvételnél, ha az a 20 millió forintot meghaladja

(5) Név szerinti szavazás esetenként is elrendelhető bármely képviselő javaslatára. Erről a testület vita nélkül dönt.

(6) A név szerinti szavazásnál a polgármester egyenként olvassa a képviselők nevét, akik nevük felolvasásakor szavaznak. A külön hitelesített névsort a jegyzőkönyvhöz kell csatolni.

(7) Ha a név szerinti szavazás összeszámlálásának eredményével kapcsolatban kétség merül fel, vagy ha azt bármelyik települési képviselő kéri, a név szerinti szavazást egy alkalommal meg kell ismételni.

Rendeletalkotás

17. § Az önkormányzat feladatkörében eljárva törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, illetve törvényben kapott felhatalmazása alapján önkormányzati rendeletet alkot.

18. § (1) Rendeletalkotást kezdeményezhet:

a) képviselő

b) bizottság

c) jegyző

d) azok a központi szervek, amelyeknek jogszabályból adódóan az önkormányzattal kapcsolatos feladatai és hatáskörei vannak

e) polgármester, alpolgármester,

f) a Karcag Városi Cigány Nemzetiségi Önkormányzat

(2) A rendeletalkotásra irányuló kezdeményezést a polgármesterhez kell benyújtani.

(3) A testület - különösen a lakosság szélesebb körét érintő rendeletek előkészítésénél - előzetes hatásvizsgálatot végez.

19. § (1) A rendelet-tervezetet a Polgármesteri Hivatal tárgy szerint érintett irodavezetője készíti el a jegyző közreműködésével. A testület megbízhatja az előkészítéssel a tárgy szerint illetékes bizottságot is. A jegyző akkor is köteles az előkészítésben részt venni, ha a tervezetet bizottság készíti elő.

(2) A tervezet elkészítéséhez szükség esetén szakértő közreműködése igényelhető.

(3) A rendelet-tervezetet meg kell vitatnia a tárgy szerint érintett bizottságnak, valamint az Ügyrendi és Jogi Bizottságnak.

(4) Az önkormányzati rendelet-tervezetet a jegyző terjeszti a Képviselő-testület elé.

20. § (1) A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik.

(2) A kihirdetés az önkormányzat hivatalos honlapján keresztül, valamint az önkormányzati hirdető táblán való elhelyezéssel történik.

(3)A megalkotott rendeletet a kihirdetést követően haladéktalanul meg kell küldeni a Kormányhivatalnak, mely a Mötv. 51. § (2) bekezdésében foglaltak szerint jár el.

(4) Az Ügyrendi és Jogi Bizottság feladata a rendeletek hatályosulásának folyamatos ellenőrzése. A hatályos rendeleteket szükség szerint, de legalább ciklusonként egyszer felül kell vizsgálni.

Kérdés - interpelláció

21. § (1) A Képviselő a testületi ülésen a polgármestertől, alpolgármesterektől, a jegyzőtől, a bizottság elnökétől önkormányzati ügyekben felvilágosítást kérhet, interpellálhat.

(2) A kérdést, az interpellációt szóban, vagy írásban lehet megtenni.

(3) A polgármester az ülés kezdetén ismerteti a képviselők által benyújtott kérdések, interpellációk tárgyát. Ezekre a napirendek megtárgyalását követően kell választ adni.

(4) A kérdésre adott válasz elfogadásáról a testület - vita nélkül - akkor határoz, ha a kérdező a választ nem fogadta el.

(5) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozik, és külön dönt erről a testület is.

(6) Az interpellációra akkor kell az ülésen érdemi választ adni, ha a képviselő az ülés előtt 5 nappal interpellált.

(7) A testület hozzájárulhat ahhoz is, hogy az interpellációra írásban adjanak választ az ülést követő 15 napon belül, melyet minden képviselőnek meg kell küldeni és ennek elfogadása tárgyában a következő ülés dönt.

(8) A testület az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot is elrendelhet. Ezzel megbízhatja a polgármestert, vagy bizottságot, de eseti bizottságot is létrehozhat. A vizsgálat időpontjáról értesíteni kell az interpelláló képviselőt és biztosítani számára a vizsgálatban való részvétel lehetőségét.

(9) Az interpellációkról a jegyző nyilvántartást vezet.

Jegyzőkönyv

22. § (1) A Képviselő-testület üléséről a Mötv. 52. § (1) bekezdése szerinti tartalommal jegyzőkönyvet kell készíteni.

(2) A Képviselő-testület üléséről kép-, és minden esetben hangfelvétel készül. A hangfelvétel alapján kell elkészíteni az írásbeli jegyzőkönyveket.

(3) Nyilvános üléséről a jegyzőkönyvet négy példányban kell elkészíteni, a zárt üléséről két példányban külön jegyzőkönyvet kell készíteni.

(4) A Képviselő-testület nyilvános üléséről készült jegyzőkönyv:

a) 1. számú - eredeti - példányát a Polgármesteri Hivatal Jogi és Szervezési Irodája kezeli, melyet év végén lehetőség szerint be kell köttetni.

b) 2. számú példányát meg kell küldeni a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal vezetőjének.

c) 3. számú példányát meg kell küldeni a városi könyvtár részére.

d) 4. számú példányát az irattárban adathordozón kell őrizni.

(5) A zárt ülésről készült jegyzőkönyv 1. számú - eredeti - példányát a titkos ügykezelés szabálya szerint kell kezelni, a 2. számú példányát meg kell küldeni a (4) bekezdés b) pontja által meghatározott szerv részére.

(6) A jegyzőkönyv 1. számú - eredeti - példányához csatolni kell a meghívót és a mellékleteit, valamint a jelenléti ívet.

(7) A képviselő-testület nyilvános üléséről készült jegyzőkönyvekbe - beleértve az előterjesztéseket is - a választópolgárok a hivatal Jogi és Szervezési Irodáján a hivatali munkaidőben, a városi könyvtárban a nyitva tartás ideje alatt betekinthetnek.

(8) A választópolgár kérelmére az önkormányzat jegyzője a hivatal Jogi és Szervezeti Irodája által kezelt jegyzőkönyv adataiból - a kérelmezővel előre közölt költségtérítés ellenében - a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. tv. 19-20. §-nak betartása mellett másolatot biztosít.

Lakossági fórumok

23. § (1) A Képviselő-testület közmeghallgatást tart:

a) napirend nélkül, évente legalább egyszer

b) előre összeállított anyag alapján, a lakosság széles körét érintő döntés meghozatala előtt egy hónappal

c) a Képviselő-testület a Karcag Városi Önkormányzat éves költségvetéséről rendelet-tervezetével kapcsolatos napirendje során

(2) A közmeghallgatáson az érintettek 5 perces időkorlátozással kifejthetik álláspontjukat az előterjesztésről.

(3) A közmeghallgatás napirendjét a polgármester közhírelteti és biztosítja, hogy a döntési javaslatot megismerhessék.

(4) A Mötv 54. §-ban szabályozott kötelező közmeghallgatáson túl a képviselő-testület közmeghallgatást tart, ha előzetesen úgy dönt, vagy a képviselők 1/3-a, vagy a választópolgárok 10%-a kéri.

(5) Ha a lakosság kéri a közmeghallgatást, előzetesen jelezni kell a polgármesternek a közérdekű kérdést, javaslatot.

(6) A polgármester a soron következő ülésére a napirendek megtárgyalását megelőző időpontra hirdeti meg a közmeghallgatást.

(7) Ha több közérdekű ügyet jeleztek, akkor külön testületi ülést hív össze a polgármester, meghirdetve a közmeghallgatást.

(8) Ha a testület érdemben nem tud foglalkozni az üggyel, kiadja vizsgálatra a polgármesternek, bizottságának vagy külön bizottságot hoz létre.

(9) A vizsgálat eredményéről a polgármesternek a következő testületi ülésen be kell számolni.

24. § (1) Az egyéni választókerületben megválasztott képviselők évente legalább egyszer beszámolnak tevékenységükről a választókerület lakosságának.

(2) A Polgármesteri Hivatal a beszámoló megszervezését bármely képviselő kérésére magára vállalja.

A Képviselő-testület bizottságai

25. § (1) A Képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására állandó vagy ideiglenes bizottságokat választ.

(2) A bizottság előkészíti a Képviselő-testület döntéseit, szervezi és ellenőrzi a döntések végrehajtását.

(3) A bizottságok feladat- és hatáskörét a (4) bekezdésben foglalt kiegészítéssel - e rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.

(4) A polgármester, az alpolgármester, a települési képviselők és a vele közös háztartásban élő házas vagy élettársának, valamint gyermekének a vagyonnyilatkozatát az Ügyrendi és Jogi Bizottság tartja nyilván és ellenőrzi.

26. § (1) A Képviselő-testület bizottságai:

a) Ügyrendi és Jogi

b) Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági

c) Oktatási, Kulturális és Sport

d) Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati

e) Szociális és Egészségügyi

(2) Az esetenként felmerülő feladatok ellátására ideiglenes bizottság alakítható.

(3) A bizottság tagjaira, elnökére javaslatot tehet a polgármester és a települési képviselő. A bizottságok létszámát és összetételét a rendelet 2. számú függeléke tartalmazza.

(4) A bizottság határozatképességére és határozat hozatalára a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.

(5) A bizottság azokban az esetekben tart zárt ülést, amelyekben azt a Mötv. kötelezővé teszi vagy megengedi.

27. § (1) A Képviselő-testület döntési jogot adhat a bizottságainak.

(2) Amennyiben az adott ügynek az egész településre kiható jelentősége van, a bizottság az ügyet a testület elé terjesztheti. Ebben az esetben a testület foglal állást abban, hogy maga kíván-e dönteni az ügyben.

(3) A testület bármely bizottsági ügyet elbírálás végett magához vonhat, módosíthat, amíg az nem kerül végrehajtásra.

28. § (1) Meghatározott előterjesztéseket a bizottságok önállóan készítenek és terjesztenek elő, meghatározott előterjesztések esetében pedig ki kell kérni a bizottságok véleményét.

(2) Az (1) bekezdésben foglaltakról a képviselő-testület dönt:

a) munkatervében

b) szükség szerint esetenként

29. § A bizottsági tagok személyes érintettségére e rendelet 15. § (1)-(3) bekezdésében foglaltakat kell alkalmazni, azzal, hogy a kizárásról az elnök esetében a polgármester, bizottsági tag esetén a bizottság dönt.

30. § A Képviselő-testület külön rendeletben hatósági hatáskört állapíthat meg bizottságának.

31. § (1) A bizottság ülését az elnök hívja össze, lehetőleg úgy, hogy az érdekeltek a meghívót és az írásbeli előterjesztést az ülés előtt legalább 3 nappal korábban megkapják.

(2) A bizottságok tagjaik sorából alelnököt választanak, aki akadályoztatása esetén helyettesíti az elnököt.

(3) A bizottságok határozatképességéhez a bizottság tagjai legalább felének jelenléte szükséges, határozataikat szótöbbséggel hozzák.

(4) A bizottságok munkáját a bizottság elnöke vezeti, összefoglalja és szavazásra bocsátja a képviselők javaslatait és kimondja a bizottság határozatát.

(5) A bizottsági ülésről 3 példányban jegyzőkönyv készül, melyet a bizottság elnöke, a bizottság egy tagja, és a jegyzőkönyvvezető írja alá.

(6) Az (5) bekezdés szerinti jegyzőkönyv:

a) 1. és 2. számú példányát át kell adni a jegyzőnek, irattározás, és a Jász- Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal vezetőjéhez történő továbbítás érdekében

b) a 3. számú példánya a bizottság elnökénél marad.

(7) A bizottságok tevékenységük részletes szabályait a szabályzatban meghatározott keretek között maguk dolgozzák ki.

(8) A bizottságok ügyviteli teendőit a polgármesteri hivatal látja el kérésüknek megfelelően.

(9) A Képviselő-testület a bizottságok elnökeinek és tagjainak - külön rendeletben - tiszteletdíjat állapít meg.

Polgármester, alpolgármesterek, jegyző

Polgármester

32. § (1) A választópolgárok által megválasztott polgármester főállásban látja el feladatát.

(2) A polgármester a képviselő-testület törvényes képviselője, aki a képviseleti jog esetenkénti ellátásával megbízhatja az alpolgármestereket, vagy a tárgy szerinti tanácsnokot.

(3) A polgármester önkormányzattal kapcsolatos feladatait a Mötv 65-68. §-ai., más törvények, valamint e rendelet (4) bekezdése tartalmazza.

(4) A polgármester feladata a (3) bekezdésben foglaltakon túlmenően a képviselő-testülettel és annak szerveivel kapcsolatban elsődlegesen:

a) biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széleskörű nyilvánosságát

b) képviselő-testületi üléseken biztosítja a tanácskozás rendjének fenntartását

c) tájékoztatja a képviselő-testületet a két ülés között tett intézkedéseiről

d) fogadja az önkormányzat külföldi testvérvárosainak képviselőit

e) irányítja az önkormányzat külügyi tevékenységét, ápolja az önkormányzat hazai és nemzetközi kapcsolatait

f) szervezi a településfejlesztést és a közszolgáltatásokat

g) segíti a települési képviselők munkáját

h) biztosítja a bizottságok jogainak és kötelezettségeinek érvényesülését

i) kapcsolatot tart a település társadalmi és lakossági önszerveződő szerveivel

(5) A polgármester foglalkoztatási viszonyával kapcsolatos szabályokat, valamint az összeférhetetlenségre vonatkozó rendelkezéseket a Mötv., valamint az 1994. évi LXIV. tv. határozza meg.

(6) A polgármester illetményének emelésére, jutalmazására a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság tesz javaslatot.

(7) A polgármester részére a saját gépjármű hivatalos célú használatáért üzemanyag költségátalány állapítható meg. A költségátalány mértékét a képviselő-testület állapítja meg a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság javaslata alapján.

(8) A polgármester vagyonnyilatkozatára a 35. § (13) bekezdés e) pontjában foglalt rendelkezést kell alkalmazni.

Alpolgármesterek

33 § (1) A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére saját tagjai közül legalább egy főállású vagy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ. Azon alpolgármester, akit nem a Képviselő-testület tagjai közül választottak, nem tagja a Képviselő-testületnek, a polgármestert a Képviselő-testület elnökeként nem helyettesítheti, de a Képviselő-testület ülésein tanácskozási joggal részt vehet.

(2) A polgármester önálló feladatkört adhat az alpolgármestereknek

(3) Az alpolgármesterek ügyfélfogadási rendjét a polgármester állapítja meg.

(4) Az alpolgármesterek vagyonnyilatkozatára a képviselők vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségére vonatkozó 35. § (13) bekezdés e) pontjában meghatározott szabályok érvényesek.

(5) Az alpolgármesterek az alábbi esetekben nem helyettesíthetik a polgármestert:

a) a képviselő-testület által a polgármester hatáskörébe utalt ügyekben,

b) törvény által a polgármester hatáskörébe utalt ügyekben,

c) a jegyző és az önkormányzati intézményvezetők felett gyakorolt egyéb munkáltatói jogkör gyakorlása tekintetében.

(6) A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény (továbbiakban: Ötv.) 33/A § polgármesterre vonatkozó összeférhetetlenségi szabályait az alpolgármesterekre is alkalmazni kell.

A települési képviselő

34 § (1) A települési képviselő az önkormányzati feladat- és hatáskörök megvalósításáért, valamint a település egészéért vállalt felelősséggel végzi képviselői munkáját.

(2) A települési képviselőt az Ötv. 19-20. §-ában, és e rendeletben szabályozott jogok illetik, és kötelességek terheli.

(3) A képviselő az önkormányzat alakuló ülésén, illetve megválasztását követő ülésen a polgármester előtt esküt tesz.

(4) A képviselők fogadó óráikat az általuk meghirdetett helyen és időben tartják.

(5) A képviselő-testület a települési képviselőnek külön rendelettel tiszteletdíjat, természetbeni juttatást és költségtérítést állapít meg.

(6) A képviselő kezdeményezheti, hogy a képviselő-testület az általa megjelölt ügyet tűzze napirendjére.

(7) A képviselő jogosult bármely bizottságba jelöltet ajánlani és a bizottság elnökére javaslatot tenni.

(8) Igényelheti a Polgármesteri Hivataltól a képviselői munkájához szükséges feltétel biztosítását, a megfelelő operatív segítségnyújtást.

(9) A képviselőt a közszolgálati tisztviselő munkanapon kötelesek soron kívül fogadni.

(10) A képviselő képviselői fórumot szervezhet.

(11) A képviselő főbb kötelezettségei:

a) felkérés alapján részvétel a testületi ülések előkészítésében, különböző vizsgálatok lefolytatásában

b) a tudomására jutott állami, szolgálati, üzleti és magántitok megőrzése

c) kapcsolattartás a választópolgárokkal és a lakossági önszerveződő szervezeteivel

d) személyes érintettség bejelentésére

e) A települési képviselő a megbízólevelének átvételétől, majd ezt követően minden év január 1-jétől számított 30 napon belül vagyonnyilatkozatot köteles tenni. A képviselő saját vagyonnyilatkozatához csatolni köteles a vele közös háztartásban élő házas- vagy élettársának, valamint gyermekének a vagyonnyilatkozatát

Tanácsnok

35. § (1) A Képviselő-testület tanácsnokokat választ. A tanácsnokok névsorát és tevékenységi körét e rendelet 3. sz. függeléke tartalmazza.

(2) A tanácsnokoknak előkészítő, véleményező szerepük van.

(3) A tanácsnokok a képviselő-testület, a polgármester, az alpolgármesterek, a bizottságok felkérése alapján, illetve saját kezdeményezésre járnak el.

(4) A tanácsnokok folyamatosan informálják a Képviselő-testületet tevékenységükről.

(5) A tanácsnokok tevékenységi köre kiterjed

a) egészségügyi

b) népjóléti, szociális

c) gazdasági, szolgáltatási

d) kommunális, városfejlesztési

e) környezetvédelmi, mezőgazdasági

f) oktatási

g) kulturális tevékenységgel összefüggő önkormányzati feladatkörök felügyeletére.

(6) A testület a tanácsnokok részére - külön rendeletben - tiszteletdíjat állapít meg.

Jegyző

36. § (1) A polgármester a Mötv. 82. § (1) bekezdése alapján nevezi ki a jegyzőt határozatlan időre.

(2) A pályázati kiírásról és annak tartalmáról a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény alapján a személyügyi szervező gondoskodik.

(3) A jegyző az Mötv. 81. § (1)-(4) bekezdésében foglaltakon túlmenően:

a) a polgármester útmutatásának megfelelően gondoskodik a képviselő-testület és a bizottság elé kerülő előterjesztések elkészítéséről, ill. az ágazatilag illetékes köztisztviselő által történő elkészítéséről

b) állást foglal az előterjesztések jogszerűségéről

c) gondoskodik arról, hogy a jegyzőkönyvek és határozatok a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal vezetőjének időben megküldésre kerüljenek.

d) állást foglal a polgármester, az alpolgármesterek által feltett jogértelmezési kérdésekben

e) javaslatot tesz a Képviselő-testület döntéseinek esetleges felülvizsgálatára

f) igény szerint tájékoztatja a Képviselő-testületet a hivatal munkájáról, az ügyintézés helyzetéről

g) szervezi a Képviselő-testület, a bizottságok működésével kapcsolatos ügyviteli feladatok végrehajtását, az ülésekről a jegyzőkönyvek elkészítését

h) koordinálja a közigazgatás egyszerűsítésével, korszerűsítésével kapcsolatos feladatokat

i) gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos aktualizálásáról.

(4) A polgármester a Mötv. 82. § (1) bekezdése által szabályozott feltételek fennállása esetén a jegyző helyettesítésére határozatlan időre aljegyzőt nevez ki.

(5) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetére - legfeljebb 6 hónap időtartamra - a jegyzői feladatok ellátását helyettes jegyző látja el.

A polgármesteri hivatal

37. § (1) A Képviselő- testület a Mötv. 84. § (1) bekezdése alapján polgármesteri hivatalt hoz létre. A Polgármesteri Hivatal helyi költségvetési szerv. A Képviselő-testület az önkormányzat éves költségvetésében határozza meg a Polgármesteri Hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési, fenntartási költségeket.

(2) A hivatal a Képviselő-testület által meghatározott önkormányzati ügyeket készíti elő, az önkormányzati döntéseket hajtja végre, végzi a testület működésével kapcsolatos adminisztratív feladatokat. Konkrét ügyben utasítást nem adhat a hivatalt irányító polgármesternek. A Képviselő-testület ellenőrzése alatt tartja a hivatal ügyintézői tevékenységét, az állampolgárok ügyeinek kulturált intézését.

(3) A Polgármesteri Hivatal közszolgálati tisztviselői - a Karcag Városi Cigány Nemzetiségi Önkormányzatnak az önkormányzásból eredő feladatai megvalósítása érdekében - kötelesek közreműködni:

a) jogértelmezési és jogalkalmazási kérdések eldöntéséhez a jegyző, vagy az általa kijelölt közszolgálati tisztviselő ad tájékoztatást

b) az előterjesztések, - tájékoztatások, beszámolók - elkészítéséhez az ügykör szerinti iroda vezetője, vagy az általa esetenként kijelölt közszolgálati tisztviselő működik közre

c) az előterjesztések, testületi meghívók, levelek, kiadványok legépelését, fénymásolatok készítését a Jogi és Szervezési Iroda végzi

d) a testületi ülés meghívójának - mellékleteivel együtt történő postázásához - az ülés forgatókönyvének elkészítéséhez a Jogi és Szervezési Iroda nyújt segítséget

e) a testületi ülésről a Jogi és Szervezési Iroda készíti a jegyzőkönyvet

38. § A hivatal irodákra és csoportokra tagozódik. Az irodákat irodavezetők, a csoportokat csoportvezetők vezetik.

39. § (1) A Képviselő-testület a polgármester előterjesztése alapján külön rendelettel állapítja meg a Polgármesteri Hivatal belső szervezeti tagozódásának részletes szabályait, a munka- és ügyfélfogadás rendjét.

(2) A hivatal a jegyző által elkészített ügyrend szerint működik, mely részletezi a hivatal feladatait, valamint a belső szervezeti egységek és közszolgálati tisztviselők közötti munkamegosztást.

40. § (1) A kiadmányozás rendjét a polgármester és a jegyző a hatáskörükbe tartozó ügyekben külön-külön szabályozza.

41. § A jegyző döntése szerint a belső szervezeti egységvezetők, valamint az érdemi ügyintézők kiadmányozási jogot kaphatnak.

42. § (1) A Képviselő-testület egy önkormányzati főtanácsadói munkakört hoz létre a Polgármesteri Hivatalban a polgármester tevékenységéhez közvetlenül kapcsolódó feladatok ellátására.

(2) Az önkormányzati főtanácsadó közszolgálati jogviszonyára a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényt kell alkalmazni.

Társulások

43. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzat feladatainak hatékonyabb, célszerűbb, gazdaságosabb és ésszerűbb megoldása érdekében társulásokban vehet részt.

(2) A Képviselő-testület társulási megállapodások megkötése során az Mötv. 87-94. §-aiban foglalt rendelkezések szerint jár el.

(3) A Képviselő-testület a többcélú kistérségi együttműködés hosszú távú biztosítására írásbeli megállapodással a jogszabályban megállapított statisztikai kistérségben többcélú kistérségi társulásban vehet részt

(4) A Képviselő-testület a rendelkezésre álló szellemi és anyagi eszközökkel támogatja a választópolgárok olyan öntevékeny együttműködéseit is, amelyek céljuk és rendeltetésük szerint a helyi önkormányzati feladatok megoldására irányulnak.

(5) A lakossági önszerveződő szervezetekkel való együttműködés célja és rendeltetése:

a) tervek, fejlesztési koncepciók, programok egyeztetése

b) a lakossági szükségletek kielégítésére szolgáló beruházási és település-fejlesztési tervek véleményeztetése

IV. fejezet

Az önkormányzat költségvetése, vagyona

Költségvetés

44. § (1) A Képviselő-testület költségvetését rendeletben állapítja meg.

(2) A költségvetés tárgyalása kétfordulós.

45. § (1) Az első tárgyaláshoz - a kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelvek a testület kötelezően előírt és szabadon vállalt feladatainak alapos elemzése, helyzetfelmérése alapján - gazdasági koncepciót kell összeállítani.

(2) A koncepció keretében:

a) számításba kell venni a bevételi forrásokat, azok felhasználásának gazdaságos, célszerű megoldásait

b) egyeztetni szükséges az igényeket, a célkitűzéseket a lehetőségekkel, megfogalmazható a szükségletek kielégítésének a sorrendje. Be kell mutatni a testületnek a felmerült igényeket, ezek kielégítésének alternatíváit, változatait

(3) Egyes döntéseknél jelezze az elemzés a döntés több évre szóló hatásait.

46. § (1) A második fordulóban - közmeghallgatás keretében - a költségvetési törvény által előírt részletezésben a költségvetési rendelet tervezetét tárgyalja a testület.

(2) A tervezet elsőként a törvényben előírt kötelező önkormányzati feladatok megvalósítását dolgozza ki, ezek után a további, még vállalható feladatokat.

(3) A tervezet tartalmazza a jogszabályi előírásoknak megfelelően a költségvetési év bevételeit és kiadásait, az előre látható hitel-felvételeket, az olyan kötelezettségek vállalására utaló felhatalmazásokat, amelyek a költségvetési évet terhelik, valamint az esetleges tartalékot.

47. § A költségvetési évet követően a polgármester zárszámadási rendeletet terjeszt a testület elé.

Az önkormányzat vagyona

48. § (1) Az önkormányzat vagyonát külön rendeletben állapítja meg.

(2) A rendelet rögzíti a forgalomképtelen vagyontárgyakat, valamint a törzsvagyon korlátozottan forgalomképes tárgyait, illetve azokat a feltételeket, amelyek szerint a vagyontárgyakról rendelkezni lehet.

(3) Az önkormányzat törzsvagyonát a vagyonrendelet mellékletében feltüntetett vagyontárgyak képezik.

(4) Az önkormányzat forgalomképes (ún. vállalkozói vagyona) vagyontárgyait a Polgármesteri Hivatal Gazdálkodási és Kistérségi Irodája által vezetett külön nyilvántartás tartalmazza.

Ellenőrzés

49 § (1) A Képviselő-testület gazdálkodásának belső ellenőrzését jogszabályban meghatározott képesítéssel rendelkező revizor útján biztosítja.

(2) Az önkormányzat intézményeinek pénzügyi ellenőrzését a Mötv. 119. § által szabályozottakon túlmenően a revizorok útján is ellenőrzi.

(3) Az önkormányzat az általa nyújtott pénzügyi támogatás felhasználását a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottsága valamint a polgármesteri hivatal útján ellenőrzi.

V. fejezet

Helyi népszavazás, népi kezdeményezés

50. § (1) A helyi népszavazásra, népi kezdeményezésre a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény.45-50. §-ban foglaltak az irányadók.

(2) Helyi népszavazást - a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény. 47. § (1) bekezdés a)-c) pontjában felsoroltakon kívül - a választópolgárok 20%-a is kezdeményezheti a polgármesternél.

51. § Népi kezdeményezés útján a testület elé terjeszthető minden olyan ügy, amelynek eldöntése a testület hatáskörébe tartozik. Ezt a választópolgárok 10%-a kezdeményezheti.

52. § (1) A Képviselő-testület önálló rendeletben szabályozza a helyi népszavazás és népi kezdeményezés rendjét.

(2) A helyi népszavazás és népi kezdeményezés eljárási szabályai tekintetében a választási eljárásról szóló többszörösen módosított1997. évi C. tv. XV.-XVI. fejezetében foglaltak az irányadók.

VI. fejezet

Záró rendelkezések

53. § (1) A rendelet a kihirdetését követő nap lép hatályba.

(2) A rendelet mellékletei:

1. sz. Az önkormányzat szakágazati besorolása, valamint alaptevékenységének szakfeladatszáma, és megnevezése

2.sz. A bizottságok feladat- és hatásköre.

(3) A rendelet függelékei:

1. sz. Helyi képviselők

2. sz. A bizottságok létszámáról és összetételéről

3. sz. A tanácsnokok névsora és tevékenységi köre

(4) A szabályzat függelékeinek folyamatos vezetéséről, kiegészítéséről a jegyző gondoskodik.

K a r c a g, 2013. január 28.

K.m.f.
Dobos László s. k. Rózsa Sándor s. k.
polgármester jegyző

1. sz. melléklet a 3/2013. (I.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

Az önkormányzat szakágazati besorolása, valamint alaptevékenységének szakfeladatszáma, és megnevezése

1. A költségvetési szerv megnevezése: Karcag Városi Önkormányzat

2. Székhelye: 5300 Karcag, Kossuth tér 1.

3. Azonosító adatai:

Törzskönyvi azonosítószám: 732682

Adószám: 15732688-2-16

KSH statisztikai számjel: 15732688-8411-321-16

Törzskönyvi bejegyzés dátuma: 2010.01.01.

ÁHTI azonosító: 742267

4. Alaptevékenysége: Ellátja a jogszabályban, különösen a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egye centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvényben meghatározott kötelező és az általa önként vállalt feladat- és hatásköröket.

5. Államháztartási szakágazati besorolása: 841105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége

6. Az alaptevékenységek szakfeladatrend szerinti besorolása:

360000 Víztermelés, -kezelés, -ellátás

370000 Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése

412000 Lakó- és nem lakó épület építése

421100 Út, autópálya építése

522001 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása

522003 Parkoló, garázs üzemeltetése, fenntartása

581100 Könyvkiadás

581400 Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása

680001 Lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

680002 Nem lakóingatlan bérbeadása, üzemeltetése

711000 Építészmérnöki tevékenység, műszaki tanácsadás

811000 Építményüzemeltetés

813000 Zöldterület-kezelés

841112 Önkormányzati jogalkotás

841133 Adó, illeték kiszabása, beszedése, adóellenőrzés

841154 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodás

841191 Nemzeti ünnepek programjai

841192 Kiemelt állami és önkormányzati rendezvények

841212 Oktatás központi igazgatása és szabályozása

841402 Közvilágítás

841403 Város-, községgazdálkodási máshová nem sorolt szolgáltatások

841901 Önkormányzatok és társulások elszámolásai

841902 Központi költségvetési befizetések

841906 Finanszírozási műveletek

841907 Önkormányzatok elszámolásai a költségvetési szerveikkel

842155 Önkormányzatok máshová nem sorolt nemzetközi kapcsolatai

842421 Közterület rendjének fenntartása

856099 Egyéb oktatást kiegészítő tevékenység

869039 Egyéb, máshová nem sorolt kiegészítő egészségügyi szolgáltatás

882114 Helyi rendszeres lakásfenntartási támogatás

882116 Ápolási díj méltányossági alapon

882121 Helyi eseti lakásfenntartási támogatás

882122 Átmeneti segély

882123 Temetési segély

882124 Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás

882129 Egyéb önkormányzati eseti pénzbeli ellátások

882201 Adósságkezelési szolgáltatás

882203 Köztemetés

889942 Önkormányzatok által nyújtott lakástámogatás

890115 Speciális tehetséggondozó programok hátrányos helyzetű gyermekek, fiatalok részére

890216 Önkormányzati ifjúsági kezdeményezések és programok, valamint támogatásuk

890301 Civil szervezetek működési támogatása

890302 Civil szervezetek program- és egyéb támogatása

890441 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

890442 Foglalkoztatást helyettesítő támogatásra jogosultak hosszabb időtartamú közfoglalkoztatása

890443 Egyéb közfoglalkoztatás

890506 Egyházak közösségi és hitéleti tevékenységének támogatása

890603 Szakszervezeti tevékenység támogatása

900400 Kulturális műsorok, rendezvények, kiállítások szervezése

910302 Történelmi hely, építmény, egyéb látványosság megóvása

910122 Könyvtári állomány feltárása, megőrzése, védelme

931201 Versenysport-tevékenység és támogatása

931204 Iskolai diáksport-tevékenység és támogatása

931301 Szabadidősport- (rekreációs sport-) tevékenység és támogatása

931903 Máshová nem sorolható egyéb sporttámogatás

932911 Szabadidős park, fürdő és strandszolgáltatás

960302 Köztemető-fenntartás és működtetés

940000 Közösségi, társadalmi tevékenységek

Tevékenységek TEÁOR számai:

6820 Saját tulajdonú, bérelt ingatlan bérbeadása, üzemeltetése

5814 Folyóirat, időszaki kiadvány kiadása

7311 Reklámügynöki tevékenység

7312 Médiareklám

9319 Egyéb sporttevékenység

9329 Máshova nem sorolható, egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység

9609 Máshova nem sorolható, egyéb személyi szolgáltatás

7. Alakulással kapcsolatos adatok:

Alapítás módja: jogelőd nélküli alakulás

Alapítás dátuma: 1990.09.30.

Alapító okirat: 2010.10.15. alakuló ülés jegyzőkönyve

2. sz. melléklet a 3/2013. (I.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

A bizottságok feladat- és hatásköre

I. Ügyrendi és Jogi Bizottság

A Képviselő-testület döntése előtt megtárgyalja és véleményezi a helyi rendelet-tervezeteket

A rendeletek hatályosságát folyamatosan ellenőrzi

Véleményezi a hatályos helyi rendeletek felülvizsgálatáról szóló ütemtervet

Véleményezi a közszolgálati tisztviselők teljesítménykövetelményeinek alapját képező célok meghatározásáról szóló előterjesztéseket

Véleményezi a helyi népszavazás és népi kezdeményezés elrendeléséről és időpontjának kitűzéséről szóló előterjesztéseket

Véleményezi a Karcag Városi Önkormányzatnál végzett törvényességi ellenőrzésekről szóló előterjesztéseket

Nyilvántartja és ellenőrzi a helyi önkormányzati képviselők vagyonnyilatkozatait

Minden egyéb, a Képviselő-testület által az Ügyrendi és Jogi Bizottságra átruházott feladat-és hatáskör

II. Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság

Átruházott hatáskörben a mindenkori költségvetési rendelet alapján engedélyezi:

a) az adott évi költségvetési kiadási főelőirányzaton belül - az intézmények előzetes írásbeli kérelme alapján - a kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítást

b) az adott évben a többletbevételek és az átvett pénzeszközök felhasználását

Átruházott hatáskörben engedélyezi az önkormányzati alapítású intézmények részére bankszámla nyitását

A Képviselő-testület elé terjesztendő napirendek közül előzetesen véleményezi:

a) a költségvetési rendelet-tervezetet (javaslatokat tesz a költségvetés egyensúlyának megteremtésére, biztosítására)

b) a zárszámadási rendelet-tervezetet

c) a féléves és háromnegyed éves beszámolókat

d) a tárgyévet követő év költségvetési koncepcióját, valamint az átmeneti gazdálkodásról szóló rendelet-tervezetet

e) év közben a tárgyévi költségvetés módosításáról szóló rendelet-tervezeteket,

f) a pénzmaradvány és vállalkozási eredmény felhasználásáról szóló rendelet-tervezetet

g) az éves ellenőrzési ütemtervet és annak végrehajtásáról szóló beszámolót

h) az egyszemélyi önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok éves beszámolóit, ügyvezetőik, a felügyelő bizottságok tagjainak, a könyvvizsgálók díjazásáról szóló előterjesztéseket

i) a vagyonrendelet alapján az önkormányzati tulajdonú ingatlanok és ingók elidegenítésével, megterhelésével kapcsolatos előterjesztéseket

j) az önkormányzat hatáskörébe tartozó adók, díjak, díjtételek mértékéről, azok módosításáról (pl.: iparűzési adó, idegenforgalmi adó, helyi autóbusz-közlekedés, vízdíj, intézményi térítési díj, stb.) szóló rendelet-tervezeteket, előterjesztéseket

k) az önkormányzat által alapított intézmények pénzügyi helyzetét bemutató napirendeket

l) a hitelek, kölcsönök (fejlesztési-és működési célú idegen források) igénybevételéről szóló előterjesztéseket

m) továbbá minden egyéb (pl.: pályázatok, adósságot keletkeztető kötelezettségvállalások, stb.) pénzügyi tárgyú előterjesztést

Javaslatot tesz:

a) Polgármester munkájának elismeréseként jutalmazására

b) a 100 %-ban önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok ügyvezetői részére adott évben meghatározott prémiumfeladatok végrehajtása alapján a kifizetendő prémium, illetve prémiumelőleg összegére

c) a hitelállomány átkonvertálására

Folyamatosan figyelemmel kíséri a Pénzügyi és Költségvetési Irodán keresztül:

a) az önkormányzat és az általa alapított intézmények pénzügyi, likviditási helyzetét, a forint-és a deviza alapú hitelállomány esetleges átkonvertálásának szükségességét,

b) az önkormányzat által benyújtott sikeres pályázatok megvalósításához szükséges pénzügyi fedezet rendelkezésre állását

Szükség esetén ellenőrzési feladatokat lát el, illetve rendel el az önkormányzat által alapított intézményeknél, valamint ilyet kezdeményez az önkormányzat tulajdonában lévő gazdasági társaságoknál

Az egyösszegű kötvénykibocsátásból származó, az adott év(ek)ben felhasználásra nem kerülő összegek befektetésére, az árfolyamváltozásból adódó lehetőségek kihasználására vonatkozó javaslatok kidolgozása

A működési célra esetlegesen felhasználásra nem kerülő összegek fejlesztési célú felhasználására vonatkozó javaslat kidolgozása, tekintettel arra, hogy előzetes információink szerint a kötvénykibocsátásból származó forrás felhasználásában ez a fajta „átjárhatóság” megengedett

Szükség esetén a törlesztési feltételek módosítására vonatkozó javaslattétel

Véleményezi a mezőgazdasággal, állattartással, állatvédelemmel, környezetvédelemmel kapcsolatos helyi rendeleteket

A Képviselő-testület döntése előtt véleményezi az állattartással, környezetvédelemmel, vadászattal, halászattal kapcsolatos anyagokat

Véleményezi a bel-és külterületi földterületek haszonbérbe adására vonatkozó hatáskör gyakorlásáról szóló 3/1997. (I.29.) Ök. rendelet 1. § (2) bekezdésében meghatározott ingatlanok haszonbérbe adásának feltételeit, a haszonbérleti díj mértékét

Figyelemmel kíséri a helyi mezőgazdasági termelők munkáját, tevékenységét

Figyelemmel kíséri a helyi környezetvédelemben tevékenykedő szervezetek munkáját

Véleményezi a mezőgazdaságban tevékenykedő és környezetvédelemmel foglakozó civil szervezetek részére adható önkormányzati támogatások elosztását

Véleményezi a mezőgazdasággal és környezetvédelemmel kapcsolatos pályázatok előkészítését

Átruházott hatáskörben az önkormányzat tulajdonát képező ingatlanokon nem a tulajdonos által kezdeményezett építési munkákhoz a hatósági engedélyezési eljárásban szükséges tulajdonosi hozzájárulások gyakorlása

Véleményezi a táji-természeti védelem alá helyezésről vagy védelem megszüntetéséről értékvizsgálat alapján alkotott helyi rendelet-tervezetet

Véleményezi a jelentősebb, önkormányzat által kezdeményezett út, közmű és építési (felújítás, bővítés, új építés) beruházások, illetve a városfejlesztés és városszépítés terén elképzelt beruházásokat

Véleményezi a víz-, szennyvíz- és szemétszállítási díjak, VOLÁN tarifák, a strandfürdő és kemping szolgáltatási díjak megállapítására vonatkozó előterjesztéseket

Karcag Város Településrendezési Tervét és Építési Szabályzatát, valamint annak módosításait véleményezi

Minden egyéb, a Képviselő-testület által a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottságra átruházott feladat-és hatáskör

III. Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság

Átruházott hatáskörben meghatározza az óvoda működési körzetét és nyitvatartási rendjét, az óvodakötelesek beíratásának időpontját, gondoskodik ezeknek a helyben szokásos módon történő közzétételét.

Dönt az óvodába történő jelentkezés módjáról és a nagyobb létszámú gyermekek egy időszakon belüli felvétel időpontjáról

Jóváhagyja az intézmény házirendjét, a házirend módosítását és szervezeti és működési szabályzatát

Minden évben kiírja az ösztöndíj-rendszerek pályázatát (Bursa Hungarica, tehetséges és szociálisan hátrányos helyzetű tanulók ösztöndíjai)

Személyenként dönt az ösztöndíjak odaítéléséről

Testületi döntés előtt véleményezi az óvodai nevelést, közművelődést érintő napirendeket

Áttekinti az igazgatói pályázati kiírásokat, meghallgatja a pályázókat

Helyszíni látogatást tesz az óvodai, kulturális intézményekben és tájékozódik a szakmai munkáról

Véleményezi a különböző kitüntetési javaslatokat

Javaslatot tesz a Karcag Város Sportjáért Díj adományozására, véleményezi a kitüntetésre felterjesztett javaslatokat

Javaslatot tesz a Karcag Város Jó Tanulója, Jó Sportolója Díj adományozására, véleményezi a kitüntetésre felterjesztett javaslatokat

Tájékoztatást kér a városban működő sportegyesületek, sport-alapítványok tevékenységéről

Tájékoztatást kér a város sportlétesítményei állapotáról

Tájékoztatást kér a városi, illetve a várost érintő sportrendezvények előkészületeiről, azok eredményeiről

Köszönti a városban eredményesen szereplő versenyzőket, felkészítő nevelőket

A Képviselő-testület döntése előtt véleményezi a sportot érintő napirendeket

Helyszíni látogatást tesz, kihelyezett ülést tart a sport intézményekben

Megtárgyalja a város verseny-, diák- és szabadidő sportjának témakörében felmerülő előterjesztéseket

Minden egyéb, a Képviselő-testület által az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottságra átruházott feladat-és hatáskör

IV. Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati Bizottság

Véleményezi az idegenforgalommal és a külkapcsolatokkal foglalkozó koncepciókat, terveket

Jóváhagyja a városi rendezvénynaptárt

Véleményezi a Karcag Városi Önkormányzat idegenforgalomhoz kötődő előterjesztéseit

Véleményezi a testvérvárosi megállapodás tervezeteit

Állást foglal a turisztikát érintő ügyekben (pl. logo, film, embléma készítése)

Évenként tájékoztatást kér a turizmus szereplőitől

Helyszíni szemléket tart

Ellenőrzi a város idegenforgalmi objektumainak működését

Kapcsolatot épít ki és tart fenn más települések turisztikai szerveivel

Véleményezi a közbiztonsági díjak adományozására vonatkozó kitüntetési javaslatokat

Megtárgyalja a közrend, közbiztonság témakörökben készült előterjesztéseket

Tájékoztatást kér a városban működő - nem önkormányzat által alapított - alapítványok, az egyesületek és a szövetségek tevékenységéről

Véleményezi az önkormányzat által alapított alapítványok, közalapítványok éves tájékoztatóit

Véleményezi a bűnmegelőzéssel kapcsolatos koncepciót

Javaslatot fogad el a városban működő civil szervezetek és az önkormányzat együttműködéséről

Minden egyéb, a Képviselő-testület által az Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati Bizottságra átruházott feladat-és hatáskör

V. Szociális és Egészségügyi Bizottság

Átruházott hatáskörben meghatározza az Egyesített Bölcsőde üzemeltetési szünetét és jóváhagyja a személyes gondoskodást nyújtó intézmények házirendjét

Átruházott hatáskörben a Karcag Város Önkormányzata tulajdonában álló lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadásáról szóló 1/1994. (I.12.) rendelet, valamint az első lakáshoz jutók támogatásáról szóló 27/1993. (VIII.25.) rendelet által biztosított hatáskörök

A Képviselő-testület döntése előtt véleményezi a személyes gondoskodást nyújtó intézményeket érintő napirendeket

Áttekinti és javaslatot tesz az intézményvezetői pályázatok kiírására

Kihelyezett ülés keretében tájékozódik a személyes gondoskodást nyújtó intézmények szakmai tevékenységéről, az intézmények beszámolóit véleményezi

Véleményezi a személyes gondoskodást nyújtó intézmények alapító okiratát, szervezeti és működési szabályzatát

Véleményezi a lakások bérleti jogának meghosszabbítására irányuló kérelmeket

Véleményezi a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 96. § (6) bekezdése alapján kötelező gyermekjóléti és gyermekvédelmi tevékenységről szóló jelentést

Véleményezi a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 92. § (3) bekezdése alapján készített szolgáltatás-tervezési koncepciót

Véleményezi a KTKT Szociális Szolgáltató Központ szakmai beszámolóját

Tájékoztatást kér a városban működő egészségügyi civil szervezetek tevékenységéről

Véleményezi az egészségügyi intézmény szakmai, pénzügyi beszámolóját

A képviselő-testület döntése előtt véleményezi az egészségügyet érintő napirendeket

Helyszíni látogatást tesz, kihelyezett ülést tart az egészségügyi intézményekben

Javaslatot tesz az egészségügyi intézményvezetői álláshelyek pályázati meghirdetésére

Megtárgyalja a város egészségügyi témakörében felmerülő előterjesztéseket

Minden egyéb, a Képviselő-testület által a Szociális és Egészségügyi Bizottságra átruházott feladat-és hatáskör

1. sz. függelék a 3/2013. (I.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

Helyi képviselők
(a 2010. október 3-i önkormányzati képviselő választás alapján)

I. Egyéni választókerületi képviselők
Evk.
száma
Képviselő neve Lakcíme:
1 Molnár Pál
Szegfű u. 8.
2 Kovács Sándor
Táncsics krt. 23. I. lh.I/5.
3 Kovácsné Kerekes Katalin
Kazinczy u. 10/a.
4 Gyurcsek János
Ady E. u. 64/b.
5 Dobos László
Kuthen u. 2.
6 Karcagi-Nagy Zoltán
Kuthen u. 7.
7 Csányi Sándor
Kisújszállási u. 137/c.
8 Pánti Ildikó
Erkel F. u. 3/a.

II. Kompenzációs listán mandátumot szerzett képviselők
Sorszám Képviselő neve Lakcíme
1
Andrási András
Széchenyi sgt. 60.
2
Dr. Lukács László György
Táncsics krt. 24.
3
Dr. Kapusi Lajos
Kántor Sándor. u. 14.

2. sz. függelék a 3/2013. (I.31) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

A bizottságok létszámáról és összetételéről

1. Az Ügyrendi és Jogi Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Csányi Sándor Kisújszállási u. 137/c.
alelnök: Molnár Pál Szegfű u. 8.
tagjai: Kovács Sándor Táncsics krt. 23. I. lh. I/5.
Dr. Lukács László György Táncsics krt. 24.
Gál András Kazinczy u. 13.
Ézsiás Antal Szentannai S. u. 5.
Pekár Éva Tőkés u. 11/a.

2. A Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Karcagi Nagy Zoltán Kuthen u. 7.
tagjai: Kovácsné Kerekes Katalin Kazinczy u. 10/a.
Molnár Pál Szegfű u. 8.
Andrási András Széchenyi sgt. 60.
Dr. Molnár Sándor Madarász I. u. 35.
Szentesi Lajos Kossuth tér 11-13. I/1.
Domján Sándor Szondi u. 11.

3. Az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Kovácsné Kerekes Katalin Kazinczy u. 10/a.
tagjai: Pánti Ildikó Anna Erkel F. u. 3/a.
Karcagi Nagy Zoltán Kuthen u. 7.
Csányi Sándor Kisújszállási u. 137/c.
Kurucz István Pap Béla u. 6/b.
Gyökeres Sándor Sarkantyús u. 4.
Perge Tiborné Sport u. 25.

4. Az Idegenforgalmi, Társadalmi és Külkapcsolati Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Pánti Ildikó Anna Erkel F. u. 3/a.
tagjai: Karcagi Nagy Zoltán Kuthen u. 7.
Csányi Sándor Kisújszállási u. 137/c.
Dr. Kapusi Lajos Kántor S. u. 14.
Kovács Sándor Táncsics krt. 23. I. lh. 1/5.
Spisák Dezső Forrás u. 4.
Gulyás Ferencné Liliom u. 22.
Walter Jánosné Tompa u. 4.
Somogyi Gabriella Kígyó u. 15.

5. A Szociális és Egészségügyi Bizottság tagjainak névsora
elnöke: Molnár Pál Szegfű u. 8.
tagjai: Kovácsné Kerekes Katalin Kazinczy u. 10/a.
Pánti Ildikó Anna Erkel F. u. 3/a.
Dr. Kapusi Lajos Kántor S. u. 14.
Fazekas Lajosné Kerekes I. u. 28.
Szilágyi Lajosné Kórház u. 8/D. II/9.
Dr. Szalay Annamária Széchenyi sgt. 5-7. I. lh. I/4.

3. sz. függelék a 3/2013.(I.31.) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének önkormányzati rendeletéhez

Tanácsnokok névsora és tevékenységi köre
Név
Tevékenységi kör Lakóhely
Dr. Kapusi Lajos
egészségügyi Kántor Sándor u. 14.
Csányi Sándor
népjóléti, szociális Kisújszállási út 137/c.
Karcagi Nagy Zoltán
gazdasági, szolgáltatási Kuthen u. 7.
Kovács Sándor
kommunális, városfejlesztési Táncsics krt. 23. I. lh. I/5.
Molnár Pál
Környezetvédelmi, mezőgazdasági Szegfű u. 8.
Kovácsné Kerekes Katalin
oktatási Kazinczy u. 10/a.
Pánti Ildikó
kulturális Erkel Ferenc u. 3/a.