A szöveg időállapota: | 2015.II.28. - |
Időállapot váltás: |
- 2014.II.28. 2014.III.1. - 2014.III.28. 2014.III.29. - 2014.VI.27. 2014.VI.28. - 2014.IX.26. 2014.IX.27. - 2014.XII.19. 2014.XII.20. - 2015.II.27. 2015.II.28. - |
Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2014. (II.28.) önkormányzati rendelete
Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről
a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2014. (III.28.) önkormányzati rendelettel, a 7/2014. (VI.27.) önkormányzati rendelettel, a 10/2014. (IX.26.) önkormányzati rendelettel, a 15/2014. (XII.19.) önkormányzati rendelettel és a 6/2015. (II.27.) önkormányzati rendelettel módosított szöveg
Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörben, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. tv. (továbbiakban: Áht.) 12.§, 23.-24.§, a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. év CXCIV. tv. és a helyi önkormányzatokról szóló, többszörösen módosított 2011. évi CLXXXIX. tv. 42. § (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva, figyelemmel a Magyarország 2014. évi központi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvényben, valamint az államháztartás működési rendjéről szóló 368/2011. (XII.31.) Kormányrendelet 24.-28.§-aiban, az adósságot keletkeztető ügyletekhez történő hozzájárulás részletes szabályairól szóló 353/2011. (XII.30.) Kormányrendelet 2 §-ában foglaltakra, továbbá az 2011. évi CLXXXIX. tv. 106-118. §-ainak rendelkezéseire és a Karcag Városi Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többszörösen módosított 3/2013.(I.31.) önkormányzati rendelet 46. §-ra tekintettel Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetéséről következőket rendeli el:
I. fejezet
A rendelet hatálya, címrend
1. § A rendelet hatálya Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületére és annak szerveire, az Önkormányzat irányítása alá tartozó gazdálkodási besorolása szerint önállóan működő és gazdálkodó, valamint önállóan működő költségvetési szerveire.
2. § (1) A Képviselő-testület a címrendet a (2)-(4) bekezdésekben foglaltak szerint határozza meg.
(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervek külön-külön címeket alkotnak.
(3)1 A rendelet 2.1.2. sz. mellékletében szereplő feladatok külön-külön alkotnak egy-egy címet.
(4)2 A Városi Önkormányzat - költségvetési szervek működési feladatain kívüli - az Önkormányzat feladatainak kiadásai a rendelet 2.2. sz. melléklete szerinti felsorolásban külön- külön címet alkotnak.
3. § A rendelet a 2. § (2)-(4) bekezdésében meghatározott címrend engedélyezett létszámát, valamint költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat csoportonként, kiemelt előirányzatok kötelező feladatok és önként vállalt feladatok szerinti bontásban tartalmazza.
II. fejezet
A költségvetés bevételei és kiadásai
4. § (1)3 A Képviselő Testület Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetése - a (2) bekezdésben meghatározott finanszírozási műveletek nélküli - bevételi főösszegét 3.962.059 ezer Ft-ban, a kiadási főösszegét pedig 4.525.760 ezer Ft-ban határozza meg a hiány összege 563.701 ezer Ft.
(2)4 A 2014. évi költségvetés egyensúlya az alábbi finanszírozási műveletekkel:
a) a költségvetés bevételi oldalán 2014. évre vonatkozóan a hiány működési belső finanszírozására szolgáló bevétel 452 512 ezer Ft, a fejlesztés belső finanszírozására szolgáló bevétel 114 612 ezer Ft
b) a költségvetés kiadási oldalon pedig 3.423 ezer Ft (fejlesztési célú hitelek és kötvény
tőketörlesztésével ) a költségvetési éven belül biztosított.
(3)5Az (1) bekezdésben megállapított bevételi főösszeg kiemelt előirányzatonkénti megbontását a rendelet 1. sz. melléklete tartalmazza.”
(4)6 Az (1) bekezdésben megállapított főösszegen belül az önkormányzat bevétele kiemelt előirányzatonkénti bontásban a rendelet 1.1. sz. melléklete tartalmazza.
(5)7 A (3) bekezdésben megállapított bevételek közül az önállóan működő és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek 2014. évi bevételeit költségvetési szervenkénti (címenkénti) és kiemelt előirányzatonkénti bontásban a rendelet 1.2. sz. melléklete tartalmazza.
(6)8 Az Önkormányzat és a Karcagi Polgármesteri Hivatal működési bevételeit feladatonként (forrásonként) a rendelet 1.3. sz. melléklete tartalmazza.
5. § (1)9 A Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetése - 4. § (1) bekezdése és a 4. § (2) bekezdés b) pontjában meghatározott finanszírozási műveleteket együttesen tartalmazó - kiadási főösszege feladatonként elkülönített összegének előirányzat-csoportonként kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonkénti bontását a rendelet 2. sz. melléklete tartalmazza.
(2)10 Az (1) bekezdésben meghatározott kiadási előirányzatból az önállóan működő valamint önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek (címek) kiadásainak előirányzatait - címen belül előirányzat-csoportonként kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonként részletezve - a rendelet 2.1. sz. melléklete tartalmazza.
(3)11 A rendelet 2.1 sz. mellékletében meghatározott költségvetési szervenként kiadásokon belül a címeket megillető, felhasználási kötöttséggel járó kiadási előirányzatokat célonként, feladatonkénti csoportosításban, valamint előirányzat-csoportonként és kiemelt előirányzatonkénti bontásban a rendelet 2.1.1. sz. melléklete tartalmazza.
(4)12 A Képviselő-testület a Karcagi Polgármesteri Hivatal 2014. évi feladatonkénti kiadásait előirányzat-csoportonként kötelező és önként vállalt feladatonként és kiemelt előirányzatonként a rendelet 2.1.2. sz. melléklete szerint állapítja meg.
(5)13 A Képviselő-testület által alapított költségvetési szervek 2014. évi költségvetési létszámkeretét a rendelet 2.1.3. sz. melléklete tartalmazza.
A Karcagi Polgármesteri Hivatal 2014.06.30-2014.08.31-i időtartamra további 1 főt foglalkoztat.
A Városi Önkormányzat Városgondnoksága ,, A nyári diákmunka elősegítése 2014” elnevezésű munkaerő-piaci program keretében 2014. július hónapban 12 fő , augusztus hónapban 11 fő tanulót foglalkoztat.
(6) Az (5) bekezdésben meghatározott létszámkereten belül - a (7) bekezdésben foglalt kivétellel - a teljes- és részmunkaidőben foglalkoztatottakra megállapított létszámkerettől eltérni kizárólag a központilag támogatott, valamint a megbízásos jogviszonyú foglalkoztatás keretében ideiglenesen (éven belül) az adott költségvetési szerv részére meghatározott létszámkerethez tartozó személyi juttatás és járulékaira biztosított kiadási előirányzat felhasználásával történő foglalkoztatás esetén lehet.
(7) A Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi Startmunka-Program keretében a közfoglalkoztatás tervében szereplő foglalkoztatást a Városi Önkormányzat Városgondnoksága látja el, a foglalkoztatás keretében az Intézmény maximálisan, a megkötött hatósági szerződés szerinti létszámot foglalkoztathat. A Nemzeti Közfoglalkoztatási Program keretében, ha Önkormányzatunknak lehetősége lesz közfoglalkoztatásra, a Karcag Városi Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek a Polgármesterhez történt előzetes bejelentés alapján engedéllyel foglalkoztathatnak.
(8)14 Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetésén belül az önkormányzat kiadásai feladatonkénti (címenkénti), előirányzat-csoportonként, kötelező és önként vállalt feladatonkénti és kiemelt előirányzatonkénti bontásban a rendelet 2.2. sz. melléklete tartalmazza.
(9)15 Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetésében a tartalék (céltartalék) összegét a rendelet 2.3. sz. mellékletében foglaltak szerint határozza meg.
(10)16 A költségvetési szervek az (5) bekezdésben meghatározott létszámkereten felül, az Európai Szociális Alap által nyújtott foglakoztatási projekt lehetőségek 100 %-os támogatások igénybevételével határozott időre - a jogszabályi előírások figyelembe vételével - munkavállalókat teljes- és részmunkaidőben foglalkoztathatnak, a Polgármesterhez történt előzetes bejelentés és a meghozott polgármesteri engedély alapján.
6. § (1)17 Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetés költségvetési szervenkénti, valamint Önkormányzat feladatainak bevételi-és kiadási előirányzatait kötelező és önként vállalt feladatonként - tájékoztató jelleggel- mérlegszerű, közgazdasági tagolásban összevontan a rendelet 3. sz. melléklete tartalmazza.
(2) Karcag Városi Önkormányzat felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2014. évre vonatkozóan folyószámla-hitelkeret szerződést kössön maximum 100.000 ezer Ft összegben, és a rendelet alapján, átruházott hatáskörben eljárva folyószámlahitelt vegyen igénybe.
(3) Karcag Városi Önkormányzat felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2014. évre vonatkozóan maximálisan 50.000 ezer Ft összegben a rendelet alapján, átruházott hatáskörben eljárva munkabérhitelt vegyen igénybe, az erre vonatkozóan szerződést kösse meg.
(4) Karcag Városi Önkormányzat kötelezettséget vállal a (2) bekezdésben meghatározott folyószámlahitel igénybevétele esetén, a hitel és járulékainak az igénybevételét éven belül történő visszafizetésére.
(5) Karcag Városi Önkormányzat kötelezettséget vállal a (3) bekezdésben meghatározott munkabérhitel igénybevétele esetén, a hitel és járulékainak az igénybevételt követő egy hónapon belül történő visszafizetésére.
III. fejezet
Többéves kihatással járó feladatok
7. § (1)18 A Képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok (kötelezettségek) kiadási előirányzatait éves bontásban - járulékok és inflációkövetés nélkül - a rendelet 4.sz. melléklete szerint határozza meg.
(2) Karcag Városi Önkormányzat az (1) bekezdésben meghatározott előirányzatok közül a 2013. évi CCXXX. tv. 69.§ értelmében az átvállalás után fennmaradó későbbi évekre már vállalt, valamint azok járulékainak fedezetét biztosító kiadási előirányzatait - a vonatkozó hitelszerződésekben foglaltaknak megfelelően - véglegesen az adott évi költségvetésébe minden évben betervezi és jóváhagyja.
IV. fejezet
Előirányzatok átcsoportosítása és felhasználása
8. § (1) Karcag Városi Önkormányzat 2014. évi költségvetésében szereplő bevételi- és kiadási előirányzatainak várható előirányzat-felhasználási ütemtervét, forrásonkénti és kiemelt előirányzatonkénti bontásban, havi részletezettséggel a rendelet 5. sz. melléklete tartalmazza.
(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek vezetői a dologi kiadásaik körében megtervezett részelőirányzatok között átcsoportosítást hajthatnak végre, kivéve a kommunikációs rendszer működtetése, karbantartása tételen tervezett távközlési díjak, hatósági díjak, adók altétel, az intézmény üzemeltetés szolgáltatási díjai tétel, valamint a különféle kiadások, befizetések alrovat előirányzatait.
(3) Az (2) bekezdésben szereplő jogcímeken megtervezett előirányzatok az egyéb dologi kiadások terhére növelhetők, de azokat más célra átcsoportosítani, illetőleg előirányzat-módosítást végrehajtani vagy anélkül felhasználni csak akkor szabad, ha a költségvetési szerv az ezen jogcímeken jelentkező éves fizetési kötelezettségének eleget tud tenni.
(4) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek tekintetében, a címek részére a rendelettel meghatározott működési bevételeket meghaladó többletbevételek felhasználásáról (azok köréről és mértékéről) a Képviselő-testület dönt. A céllal kapott támogatásértékű bevételek, valamint a véglegesen átvett pénzeszközök felhasználásáról, lebontásáról a költségvetési szerv tájékoztatásával a rendelet alapján, átruházott hatáskörében eljárva a Polgármester dönt.
(5) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó intézményi árubeszerzéseknél, szolgáltatások igénybevételénél, felújításoknál, karbantartási kiadásoknál stb. (együttesen: beszerzéseknél) azonos egységár, alapár, illetve vállalkozási díj esetén előnyben kell részesíteni a kedvezőbb (30, 60 napos) fizetési határidőt biztosító vállalkozót (beszállítót, szolgáltatót).
(6) A (5) bekezdésben meghatározott beszerzések megrendeléséhez, a vonatkozó szerződések megkötéséhez előzetes Polgármesteri engedély (ellenjegyzés) szükséges.
(7) Az év közben felhasználási kötöttséggel engedélyezett központi pótelőirányzatok költségvetési szervek részére a feladatok lebontásáról a rendelet alapján átruházott hatáskörében eljárva a Polgármester dönt.
V. fejezet
9. § A Képviselő-testület a közvetett támogatásokat, azok jellege, mértéke (érintettek száma), illetőleg összege szerinti részletezettséggel a rendelet 6. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.
VI. fejezet
Adatszolgáltatás a költségvetésről és annak végrehajtásáról
10. § (1) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője a saját és a hozzá tartozó önállóan működő költségvetési szerv(ek) költségvetésének végrehajtásához - a rendelet alapján - részletes, éves pénzforgalmi tervet köteles készíteni, melynek havi bontásban tartalmaznia kell a tárgyévben várható kiadásokat és bevételeket forrásonként és kiemelt előirányzatonként részletezve.
(2) Az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv vezetője 2014. évre vonatkozóan köteles éves létszám-gazdálkodási tervet készíteni, melynek feladatonkénti bontásban tartalmaznia kell a szükséges létszám előirányzatot.
(3) Az (1)-(2) bekezdésekben meghatározott éves pénzforgalmi tervet, valamint létszám-gazdálkodási tervet 2014. évre vonatkozóan, 2014. február 28-ig kell elkészíteni és Karcag Városi Önkormányzat Polgármestere részére megküldeni.
(4) A Városi Önkormányzat irányítása alá tartozó önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv vezetője:
a.) a tárgyhónapot követő hó 10. napjáig köteles a költségvetési szerv költségvetésének végrehajtásáról önállóan működő és önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervenként havi költségvetési jelentést készíteni, valamint
b.) a negyedévet követő hónap 20. napjáig időközi mérlegjelentést készíteni,
és ezen adatszolgáltatásokat a Karcagi Polgármesteri Hivatal Költségvetési, Gazdálkodási és Kistérségi Iroda Költségvetési Csoportja részére a jelzett határidőkig megküldeni.
(5) A (4) bekezdésben meghatározott jelentéseket a mindenkori jogszabályi előírásoknak megfelelő adattartalommal és formában kell elkészíteni.
Követelések leírásának engedélyezésére vonatkozó hatáskör
11. § (1) Az államháztartásról szóló többszörösen módosított 2011. évi CXCV. törvény 97. § (3) bekezdése, valamint a Magyar Köztársaság 2014. évi költségvetéséről szóló 2013. évi CCXXX. törvény 61. § alapján a kisösszegű követelés értékhatára 100.000,-Ft, melynek figyelembevételével a követelések leírásának engedélyezése - a (2) bekezdésben foglaltakra is tekintettel - a következők szerint történik:
a) 200.000.-Ft alatt a Polgármester hatásköre;
b)200.000 Ft-tól - 800.000 Ft-ig a Pénzügyi, Fejlesztési és Mezőgazdasági Bizottság hatásköre;
c) 800.000 Ft felett az Önkormányzat Képviselő-testületének hatásköre.
(2) Az (1) bekezdés a) pontjában meghatározott hatáskör, ugyanazon hátralékos (adós) tekintetében 5 éven belül csak egy alkalommal gyakorolható.
VII. fejezet
Vegyes és záró rendelkezések
12. § (1) A Képviselő-testület az önkormányzati költségvetési szervek által vezetett „Lakásépítési Alap” számlákra érkező bevételeknek (törlesztéseknek) a lakásépítésre, lakásfelújításokra vonatkozó szabályzatok szerinti felhasználását 2014. évre a kialakult gazdasági helyzet miatt nem engedélyezi.
(2) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az önkormányzat irányítási körébe tartozó költségvetési szerveknél dolgozók havi, rendszeres járandóságának fizetésére a tárgyhónapot követő hónap 3. naptári napját határozza meg. Amennyiben ez a nap nem munkanap, akkor az ezt követő első munkanap a járandóság folyósításának napja, melytől kivételes esetben a Polgármester előzetes írásbeli engedélyével el lehet térni.
(3) Karcag Városi Önkormányzat a köztisztviselői illetményalap összegét 2014. évre vonatkozóan 38.650.-Ft összegben határozza meg.
(4)19 Karcag Városi Önkormányzat EU alapból is finanszírozott 2014. évi működési - és felhalmozási jellegű fejlesztéseinek bevételi-és kiadási előirányzatait feladatonkénti bontásban a rendelet 7. sz. melléklete tartalmazza.
(5)20 E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit azonban az előirányzatok vonatkozásában 2014. január 1. napjától az 5. § (10) bekezdését pedig 2014. március 1-től kell alkalmazni. A rendelet kihirdetéséről és annak módjáról a többször módosított 3/2013. (I.31.) önkormányzati rendelet 20 § (1) bekezdése alapján a jegyző gondoskodik.
K a r c a g, 2014. február 28.
K. m. f.
Dobos László s. k. | Rózsa Sándor s. k. |
polgármester | jegyző |