A szöveg időállapota: 2018.II.24. -
Időállapot váltás: 2015.XI.28. - 2018.II.23.
2018.II.24. -


Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2015. (XI.27.) önkormányzati rendelete

az államháztartáson kívüli források átvételéről és átadásáról

a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018. (II.23.) önkormányzati rendeletével módosított szöveg

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva az alábbiakat rendeli el.

A rendelet hatálya

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed mindazon természetes személyekre és az államháztartás körébe nem tartozó jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezetekre, társadalmi és civil szervezetekre, akik részére a Karcag Városi Önkormányzat (a továbbiakban: Önkormányzat) pénzeszközt ad át (a továbbiakban: Támogatott), vagy akitől pénzeszközt vesz át (a továbbiakban: Támogató).

(2) A rendelet hatálya nem terjed ki a települési támogatás keretében juttatott pénzbeni és természetbeni juttatásokra, az ösztöndíjakra, valamint a közfeladat ellátására kötött megállapodás keretében átadott pénzeszközökre.

Az államháztartáson kívüli források átvételének szabályai

2. § (1) Államháztartáson kívüli forrás (a továbbiakban: támogatás) átvételénél minden esetben mérlegelni kell az átvétel következményeként az Önkormányzatnál esetlegesen felmerülő kiadásokat, mint kötelezettségeket. A gazdálkodás biztonságát a felmerülő kötelezettségek nem veszélyeztethetik.

(2) Az átvétellel párhuzamosan jelentkező többletkiadások fedezetét az Önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletének tartalmaznia kell, éven túl jelentkező kiadások esetén az adott évi költségvetési rendelet összeállításánál figyelembe kell venni.

(3) A támogatás átvételéről szóló döntés meghozatalára és az ezzel összefüggő jognyilatkozat megtételére a Karcag Városi Önkormányzat Polgármestere (a továbbiakban: polgármester) jogosult. Átvételről a soron következő költségvetés módosításakor a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületét (a továbbiakban: Képviselő-testület) tájékoztatni kell.

(4) Alapítványi forrás átvételéről szóló döntés meghozatalára a Képviselő-testület jogosult.

Az államháztartáson kívüli források átadásának szabályai

3. § (1) Az Önkormányzat minden évben költségvetési rendeletében határozza meg azon költségvetési előirányzatait, amelyek terhére vissza nem térítendő felhalmozási vagy működési célú támogatás (a továbbiakban: önkormányzati támogatás) adható.

(2) Az önkormányzati támogatás lehet:

eseti jellegű, amely meghatározott működési vagy fejlesztési feladat ellátásához, cél megvalósításához nyújt anyagi hozzájárulást, vagy

általános működési célú támogatás, ami a Támogatott (az önkormányzat tulajdoni részesedéssel rendelkező gazdasági társasága, civil szervezetek és egyéb szervezetek) működéséhez biztosít pénzbeli támogatást

(3) Önkormányzati támogatásban részesülhet:

akinek javára az Önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletének előirányzatában támogatás kerül megállapításra

aki az Önkormányzat által kiírt pályázaton a pályázati kiírásnak megfelelő pályázatot nyújt be

aki az Önkormányzathoz támogatás iránti kérelmet nyújt be

4. § (1) Pályázat alapján nyújtható önkormányzati támogatás esetében a pályázati kiírásnak tartalmaznia kell:

a pályázati feltételeket

a pályázók körét

a támogatandó célokat

az elszámolható költségtípusokat

a pályázati adatlapot, valamint

az adatlap kitöltési útmutatóját, amelyben rögzíteni kell az önkormányzati támogatás feltételeit és a pályázó teendőit

(2) Önkormányzati támogatásban csak az a pályázó részesülhet, aki a pályázati kiírásnak maradéktalanul megfelelő pályázatot nyújt be, és valamennyi szükséges mellékletet csatolja ahhoz.

5. § (1) Az Önkormányzati támogatás iránti kérelmet a polgármesternek címezve írásban kell benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia kell:

a kérelmező megnevezését, címét (székhelyét)

a támogatás céljának meghatározását, valamint

a kérelmezett összeget

(2) A kérelemhez csatolni kell a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló nyilatkozatot.

6. § (1)1 A kérelem alapján nyújtott önkormányzati támogatásokról:

400.000,- Ft támogatási összegig az Önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében meghatározott Polgármesteri keret terhére a polgármester dönt,

400.000,- Ft támogatási összeg felett a döntés meghozatalára a Képviselő-testület jogosult.

(2) Alapítványnak történő önkormányzati támogatás átadásáról szóló döntés meghozatalára a Képviselő-testület jogosult.

(3) Az önkormányzati támogatásra vonatkozó döntésnek tartalmaznia kell:

a támogatott nevét

a támogatás összegét

a támogatás célját

a kifizetés módját

(4) Az önkormányzati támogatás kifizetése történhet:

utólagos elszámolás mellett előfinanszírozás, vagy beszámolást követő utófinanszírozás formájában

egy összegben, vagy részletekben, időarányosan vagy teljesítésarányosan

7. § (1) Önkormányzati támogatás juttatása esetén - értékhatártól függetlenül - az Önkormányzat a támogatottal támogatási szerződést köt, melynek tartalmazni kell:

a felek megnevezését, címét, képviseletében eljáró személyeket

a támogatás nyújtásáról szóló döntés számát

a támogatás összegét

a támogatás felhasználásának célját

a támogatás felhasználásának feltételeit

a pénzügyi teljesítést

a támogatásból megvalósítani kívánt tevékenység, teljesítés ütemezését

a támogatással történő pénzügyi elszámolás módját, és határidejét, záradékolásra vonatkozó előírást

a szerződésben vállalt kötelezettségek nem teljesítésének következményeit

a nem cél szerinti felhasználás esetén a visszatérítési kötelezettséget, annak feltételeit

(2) A támogatási szerződést a polgármester írja alá.

(3) A támogatás célnak megfelelő felhasználását az Önkormányzat jogosult a helyszínen ellenőrizni.

(4) A Támogatott köteles a számára juttatott közpénzt hatékonyan, költségtakarékosan, közösségi célok megvalósításához felhasználni.

(5) A támogatási szerződés módosítása az elszámolási határidő vonatkozásában és a támogatás céljában egyszeri alkalommal lehetséges, a támogatott elszámolási határidő lejárta előtt leadott írásos kérelmére.

(6) A határidő módosítás engedélyezéséről a polgármester dönt.

(7) A támogatás céljának módosításáról polgármesteri hatáskörben nyújtott támogatások esetében a polgármester, Képviselő-testületi döntéssel nyújtott támogatás esetében a Képviselő-testület dönt.

8. § (1) Az elszámolás a megkötött támogatási szerződésben foglaltaknak megfelelően történik. Az elszámolásnak tartalmaznia kell:

a támogatási cél megvalósításáról szóló szakmai beszámolót, valamint

pénzügyi elszámolást, mely a felmerült kiadásokról szabályszerűen kiállított számlák, számviteli bizonylatok alapján készített elszámolási adatlapot (számlaösszesítőt) tartalmaz; azonban a támogatási szerződésben előírható, hogy az elszámoláshoz csatolni kell a számlák, számviteli bizonylatok hitelesített másolatát is

(2) A szakmai beszámolót és a pénzügyi elszámolást a polgármester a Karcagi Polgármesteri Hivatalon keresztül ellenőrzi.

(3) A támogatás felhasználása az éves belső ellenőrzési terv alapján is ellenőrzésre kerül.

Nyilvántartás és közzététel

9. § A támogatással kapcsolatos adatok közérdekű adatnak minősülnek, melynek értelmében az Önkormányzatot az irányadó jogszabályokban előírt nyilvántartási és közzétételi kötelezettség terheli.

Záró rendelkezések

10. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Karcag, 2015. november 27.

K. m. f.
Dobos László s. k. Rózsa Sándor s. k.
polgármester jegyző

Egységes szerkezetbe foglalás hiteléül:

K a r c a g, 2018. február 23.

(: Szabóné Bóka Réka :)

költségvetési csoportvezető


1
Módosította a Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2018. (II.23.) önkormányzati rendeletének 1. §-a