A szöveg időállapota: 2016.I.1. - 2016.II.17.
Időállapot váltás: 2016.I.1. - 2016.II.17.


Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 25/2015. (XII.18) önkormányzati rendelete

a 2016. évi átmeneti gazdálkodásról

Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés l) pontjában meghatározott feladatkörében, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében biztosított jogkörében eljárva a következőket rendeli el:

I. fejezet

Bevételek és kiadások teljesítése

1. § (1) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy 2016. január 1-től a 2016. évi költségvetési rendelet hatályba lépéséig terjedő időszakban (a továbbiakban: átmeneti időszakban) az Önkormányzat bevételeit folytatólagosan beszedje.

(2) A Polgármester az (1) bekezdésben meghatározott időtartamban köteles feltárni az eseti bevételi lehetőségeket is és gondoskodni azok beszedéséről.

2. § (1) A Polgármester - a (2) bekezdésben foglalt eltéréssel - a havi, rendszeres járandóságok (munkabér, illetmény, költségtérítés, tiszteletdíj, segély) utalására a tárgyhónapot követő 3. naptári napon köteles intézkedni, amennyiben ez a nap nem munkanap, akkor az ezt követő első munkanap a járandóság folyósításának a napja.

(2) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az átmeneti időszakban az esetleges likviditási gondok megoldása érdekében az Önkormányzatnak az érvényben lévő bankszámlaszerződés alapján, a költségvetési elszámolási számlához kapcsolódó likvid hitelt igénybe vegye.

3. § (1) Karcag Városi Önkormányzat Képviselő-testülete felhatalmazza a Polgármestert, hogy az 1. §. (1) bekezdésében megjelölt átmeneti időszakban az Önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek működési kiadásaihoz szükséges fedezetet - a (2)-(4) bekezdésekben foglalt eltérésekkel, valamint a központi nettó finanszírozás és a vonatkozó felsőbb szintű jogszabályok változásának figyelembevételével - az Önkormányzat 2015. évi költségvetéséről szóló, többszörösen módosított 5/2015. (II.13.) rendeletében meghatározott önkormányzati támogatás összegén belül, időarányosan, a takarékos gazdálkodásra való tekintettel teljesítse.

(2) Az (1) bekezdés szerinti időarányos támogatáson belül, a dologi kiadások tekintetében - a (3) és (4) bekezdésben meghatározottak kivételével - maximálisan az időarányos támogatási összeg 85 %-a teljesíthető.

(3) Az e rendelettel meghatározott átmeneti gazdálkodási időszakban a Polgármester köteles gondoskodni az Önkormányzat folyamatban lévő beruházásainak, felújításainak, valamint kiemelt jelentőségű feladatainak pénzügyi teljesítéséről, és a teljesítéshez szükséges fedezet biztosításáról.

(4) Az (1) és (2) bekezdésekben meghatározott korlátozás nem terjed ki, a költségvetési szervek élelmezéssel, illetve közüzemi szolgáltatással kapcsolatos kiadásaira, az esedékes rendezvények költségeire, a közfoglalkoztatással, valamint a hó-, és síkosságmentesítéssel kapcsolatos teendők ellátásával összefüggő kiadásokra. Ezen feladatok költségét - a rendelkezésre álló bevétel függvényében - a Polgármester köteles biztosítani.

II. fejezet

Beszámolási kötelezettség

4. § Az átmeneti gazdálkodási időszak alatt beszedett bevételeket és teljesített kiadásokat az Önkormányzat 2016. évi költségvetési rendeletébe eredeti előirányzatként be kell építeni, és a teljesítési adatokról a 2016. I. féléves beszámoló keretén belül kell beszámolni.

III. fejezet

Záró rendelkezések

5. § (1) Ez a rendelet 2016. január 01. napján lép hatályba, és az Önkormányzat 2016. évi költségvetéséről szóló rendelete hatályba lépésekor hatályát veszti.

K a r c a g, 2015. december 9.

K. m. f.
Rózsa Sándor
jegyző helyett:
Dobos László s. k. Dr. Czap Enikő s. k.
polgármester aljegyző