KARCAGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI SZABÁLYZATA
A Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (továbbiakban: Mötv.) alapján szervezetére és működésére vonatkozó szabályokat (továbbiakban: SZMSZ) az alábbiak szerint állapítja meg:
I.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. A Társulás neve: Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás (továbbiakban: Társulás).
2. A Társulás székhelye: Karcag, 5300 Karcag, Kossuth tér 1.
A Társulás tagjai és azok székhelye: az SZMSZ 1. számú melléklete tartalmazza.
A Társulás tagnyilvántartását az SZMSZ 2. számú melléklete tartalmazza.
3. A Társulás működési területe: az 1. számú mellékletben szereplő települési önkormányzatok közigazgatási területe.
4.
5. A Társulás bélyegzője: kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, a kör szélén a „Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Karcag” körbefutó felirattal.
6. A Társulás önálló jogi személyként működik.
7. A Társulás képviseletét a Társulás elnöke, akadályoztatása esetén teljes jogkörrel az alelnökök valamelyike, mindkettőjük akadályoztatása esetén a Tanács által megbízott Polgármester látja el.
II.
A TÁRSULÁS CÉLJA ÉS FELADATA
1. A Társulásban résztvevő önkormányzatok képviselő-testületei a közös céloknak megfelelő hatékony és eredményes tevékenység érdekében jelen megállapodásban rögzített eljárásban és módon szervezik és oldják meg, hangolják össze a települési önkormányzatok alábbi feladatait, (hatásköreit):
- területfejlesztés minden település részvételével,
- egészségügyi feladatellátás,
- szociális alapszolgáltatás, gyermekjóléti alapellátások,
- környezetvédelem.
2. A Társulás a II.1 pontban meghatározott feladatellátása során
- szakmai és komplex program előkészítő,
- javaslattevő,
- programmenedzselő,
- koordináló,
- döntést hozó, a döntések végrehajtását figyelemmel kísérő és végrehajtó tevékenységet folytat.
3. A Társulás részletes feladatait a Társulási megállapodás tartalmazza.
III.
1. A Társulás szervei:
- Társulási Tanács
- A Társulási Tanács bizottságai: Pénzügyi Bizottság, Közbeszerzési Bíráló Bizottság
- a Társulási Tanács munkaszervezete: Karcagi Polgármesteri Hivatal Költségvetési, Gazdálkodási és Kistérségi Irodája (továbbiakban: munkaszervezet)
IV.
A TÁRSULÁSI SZERVEK MŰKÖDÉSE
A Társulási Tanács ülései
1. A Társulási Tanács a Társulás, vezetődöntéshozó szerve. Tagjainak száma 5 fő.
2. A Társulás feladatai és hatáskörei a Tanácsot illetik meg. A Tanács feladatai és hatáskörei törvény eltérő rendelkezése hiányában a társulás egyéb szerveire nem ruházhatók át.
3. A Tanács tagjai a társult települési önkormányzatok mindenkori hivatalban lévő polgármesterei. Akadályoztatása esetén, a képviseletére felhatalmazott képviselő helyettesítheti. A helyettesítéssel, képviseleti joggal felhatalmazott képviselő felhatalmazó irat (szabályzat, határozat, kijelölő irat, meghatalmazás) bemutatását, átadását követően járhat el.
4. A Társulási Tanács ülését a Társulási Tanács elnöke, akadályoztatása esetén az SZMSZ I.6 pontja szerinti alelnök valamelyike hívja össze és vezeti le.
5. A Társulási Tanács ülésére minden tagot meg kell hívni. A Társulási Tanács ülésén tanácskozási joggal a tag önkormányzatok jegyzői állandó meghívottként vesznek részt.
6. A Társulási Tanács üléseit szükség szerint, de évente legalább hat alkalommal, a Társulási Tanács által meghatározott időpontban tartja.
7. A Társulási Tanács ülését össze kell hívni 15 napon belül, ha bármely tag írásban kezdeményezi a napirend megjelölésével.
8. Az elnök köteles a Társulási Tanács ülését összehívni a területileg illetékes Kormányhivatal vezetője kezdeményezésére, annak kézhezvételétől számított 15 napon belül.
9. Halaszthatatlan vagy határidőhöz kötött döntéshozatalt igénylő ügyek tárgyalására soron kívüli ülést lehet összehívni.
10. A Tanács ülése nyilvános. A nyilvános ülésen a hallgatóság az ülés rendjét nem zavarhatja.
A Többcélú Társulási Tanács
1. zárt ülést tart:
- választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízás adása, illetőleg visszavonása,
- fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást igénylő
személyi ügy tárgyalásakor, ha az érintett a nyilvános-tárgyalásba nem egyezik bele,
- önkormányzati hatósági ügy tárgyalásakor.
2. zárt ülést rendelhet el:
- a vagyonával való rendelkezés és
- az általa kiírt pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene.
A zárt ülésen a Társulási Tanács tagjai, továbbá meghívása esetén az érintett és a szakértő vesz részt. Törvény előírhatja, mely esetben kötelező az érintett meghívása.
11. A Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a társulási megállapodásban meghatározottak szerint minden tag település polgármestere, vagy a polgármester által meghatalmazott személy jelen van.
12. Ha a Tanács határozatképtelen, a Tanács ülését 30 napon belül ismét össze kell hívni.
V.
A munkaterv
1. A Társulási Tanács működésének alapja a munkaterv.
2. A Társulási Tanács az éves munkatervének tervezetét a Társulási Tanács elnöke terjeszti jóváhagyásra a Tanács elé.
3. A munkaterv első része tartalmazza:
- az ülések tervezett időpontját,
- a várható napi rendi pontok meghatározását.
4. Az éves munkatervet az előző év utolsó soros Tanács ülésén állapítja meg a Társulási Tanács.
5. A munkatervet meg kell küldeni:
- a Társulási Tanács tagjainak,
- a Társulási Tanács ülése állandó meghívottainak.
VI.
A Társulási Tanács ülésének napirendje, az ülés előkészítésének szabályai
1. A Társulási Tanács, ülésének napirendjére és a tárgyalás sorrendjére a levezető elnök tesz javaslatot, melynek alapján a napirendet a Társulási Tanács állapítja meg vita nélkül egyhangú igen szavazattal. A napirendi pontokat a Tanács az általa elfogadott sorrend szerint tárgyalja.
2. A napirend elfogadása után annak visszavonására csak a Tanács egyhangú igen szavazattal – legkésőbb a határozathozatalig – hozott döntése alapján van lehetőség.
3. A napirend elhalasztását bármely tag indítványozhatja, amelyről a Tanács - az elhalasztás indokolását követően – egyhangú igen szavazattal, egyidejűleg az elnök javaslatára meghatározza a napirend tárgyalásának új időpontját.
4. A Társulási Tanács üléseit általában a Karcagi Polgármesteri Hivatal 2. sz. tanácskozó termében tartja. Az ülésterem megfelelő előkészítéséről, berendezéséről (fűtés, világosítás, hangosítás) a tanácskozás hanganyagának rögzítéséről a Karcagi Polgármesteri Hivatal Költségvetési, Gazdálkodási és Kistérségi Iroda munkatársai gondoskodnak – kivéve, ha az ülés kihelyezett.
VII.
A Társulási Tanács ülésének vezetése, az ülés elnökének jogköre
1. A Társulási Tanács üléseit az elnök, távolléte és akadályoztatása esetén az SZMSZ. I.6. pontjában foglaltaknak megfelelően az őt helyettesítő alelnök vezeti le. A határozatképességet a tagnyilvántartásba bejegyzett szavazati jog és mértéke, valamint a jelenléti ív alapján kell megállapítani.
2. Az ülés elnökének feladatai:
a.) megnyitja az ülést,
b.) megállapítja az ülés határozatképességét,
c.) javaslatot tesz az ülés napirendjére,
d.) ismerteti az írásban benyújtott kérdések tárgyát,
e.) lehetőséget ad a tagoknak a kérdés ismertetésére,
f.) napirendi pontonként megnyitja, vezeti, lezárja és összefoglalja a vitát, folyamatosan figyelemmel kíséri a Társulási Tanács határozatképességét,
g.) a törvényességi felügyeletet ellátó személynek szót ad bármely előterjesztés, javaslat törvényességére vonatkozó észrevételének megtételére,
h.) egyeztetési szünetet rendel el a napirend előadója , a Társulási Tanács bármely tagjának vagy a törvényességi felügyeletet ellátó személy kérésére,
i.) szavazásra bocsátja a döntési javaslatokat,
j.) a szavazás eredményét számszerűen megállapítja, ezzel egyidejűleg ismerteti a döntést,
k.) tájékoztatást ad a lejárt határidejű döntések végrehajtásának állásáról,
l.) tájékoztatást ad az előző Társulási Tanács ülésen elhangzott bejelentések nyomán tett intézkedésekről,
m.) a napirendi pontok megtárgyalását követően lehetőséget ad bejelentések megtételére, majd az ülést bezárja.
3. Az ülés elnöke az ülés vezetése körében a következő intézkedések megtételére jogosult:
a.) a szó megadására,
b.) a szó megtagadására,
c.) a tárgyra térésre való felszólításra,
d.) a szó megvonására,
e.) a tanácskozás rendjének fenntartására.
4. A napirendi pontok tárgyalása, a hozzászólások rendje:
a.) A napirendi pont tárgyalása előtt az előterjesztő az írásos előterjesztést részletesen kiegészítheti. A szóbeli előterjesztést részletesen ismerteti, figyelemmel az írásba foglalt határozati javaslatban foglaltakra.
b.) A Társulási Tanács tagjai és a tanácskozási joggal meghívottak az előterjesztőhöz és a törvényességi felügyeletet ellátó személyhez az előterjesztéssel kapcsolatban kérdéseket intézhetnek, melyekre a megkérdezettek, vagy az általuk válaszadásra kijelölt személyek kötelesek válaszolni.
c.) A kérdések és a válaszok elhangzása után az ülés elnöke megnyitja a napirendi pont vitáját.
d.) Ezt követően az ülés elnöke vagy a bizottságok elnökei ismertetik az illetékes bizottságnak az előterjesztésre vonatkozó álláspontját, határozatát (ajánlását, javaslatát).
e.) Ezt követően az ülés elnöke a jelentkezés sorrendjében adja meg a hozzászólás jogát. A tanács tagjai és a tanácskozási joggal rendelkezők ugyanazon napirendi ponthoz legfeljebb két alkalommal jelentkezhetnek hozzászólásra.
f.) A Tanács elé kerülő döntési javaslat módosítását (szövegszerű módosítás, szövegrész törlés, kiegészítés) a Tanács tagjai, a bizottságok írásban kezdeményezhetik. A módosító javaslatot szövegszerűen, döntési javaslatba illeszthető módon kell megfogalmazni és ismertetni. Ennek hiányában a módosító javaslat nem bocsátható vitára.
g.) A hozzászólások elhangzását követően az ülés elnöke a vitát lezárja.
h.) A vita lezárása után az elnök reagál a felvetésekre, és állást foglal arra vonatkozóan, hogy a módosító javaslatokat az előterjesztés részeként elfogadja-e.
i.) Ezt követően döntéshozatal következik.
5. Ügyrendi kérdés:
- vita lezárására vonatkozó javaslat,
- szavazás módjára vonatkozó javaslat.
Az ügyrendi javaslatok felett a Társulási Tanács vita nélkül, egyhangú igen szavazattal dönt.
VIII.
Sürgősségi indítvány, rendkívüli ülés összehívása
1. Soron kívüli ülés összehívását is kezdeményezhetik a Társulási Tanács tagjai. Az erre vonatkozó indítványt – a javasolt napirendi pont, valamint a rendkívüli ülés összehívásának indokaival – a társulás elnökének kell írásban előterjeszteni.
2. A soron kívüli ülés időpontját az elnök az indítvány benyújtásától számított 15 napon belül köteles kitűzni. A meghívót ebben az esetben is legalább 5 nappal előbb kézbesíteni kell.
3. Sürgős, halasztást nem tűrő esetben a meghívó az ülés előtt 24 órával is küldhető. Ehhez bármilyen értesítési mód igénybe vehető, el lehet tekinteni az írásbeliségtől, de a sürgősség okát közölni kell
IX.
A Társulási Tanács üléseinek meghívója, az előterjesztés és a jegyzőkönyv tartalmi követelményei
A meghívó
1. A Társulási Tanács ülésének meghívóját, minden esetben az ülés előtt legalább 5 nappal korábban meg kell küldeni a tagoknak és a tanácskozási joggal meghívottaknak. A meghívó formáját tekintve lehet: írásos, (levélben a tag hivatalos posta címére, vagy e-mail címére) és szóbeli. Szóbeli meghívásra csak szükséghelyzetben van lehetőség.
2. Az írásos meghívó tartalmazza:
- az ülés helyét, időpontját,
- a napirendi pontokat és az előterjesztő nevét,
- az írásos előterjesztéseket, kivéve, amelyek szolgálati-, vagy államtitoknak minősülnek,
- az ülést összehívó aláírását.
Az előterjesztés
1. Előterjesztésnek minősül az ülés napirendjei közé felvett határozat-tervezet, irányelv, ajánlás, beszámoló, tájékoztató, jelentés.
2. A Társulási Tanács ülésére az előterjesztés írásban vagy szóban nyújtható be. A határozati javaslatot, akkor is írásban kell benyújtani, ha az előterjesztésre szóban került sor. Halaszthatatlan esetben az elnök engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek és határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását.
3. A Társulási Tanács elé előterjesztési joggal rendelkezik:
a.) az elnök,
b.) alelnökök,
c.) a tanács tagjai,
d.) a társulás intézményeinek vezetője, az intézmény tevékenységéről szóló beszámoló
esetén,
f.) a beszámolásra, tájékoztatásra felkért szervezet, személy.
4. Az előterjesztés két részből: előterjesztési részből és határozati javaslatból áll.
a) az első rész tartalmazza:
- az előterjesztés tárgyát, előadóját,
- az előzményeket,
- a tárgykört érintő jogszabályokat,
- az előterjesztésben részvevők nevét, utalást a koordinációban végzett munkára, és az ennek során kialakult kisebbségi véleményekre is,
- azon körülmények összefoglalását, amelyek a döntést indokolják.
b) a második rész tartalmazza:
- a döntésre hatáskört biztosító jogszabályt,
- indokolás nélküli, egyértelműen megfogalmazott határozati javaslatot,
- az esetleges alternatív megoldási javaslatokat, egymástól világosan elkülönülő megfogalmazásban,
- a végrehajtásért felelős megnevezését,
- a végrehajtás határidejét,
- a határozatról értesítendőket, név és cím megjelöléssel,
- a határozat végrehajtásában közreműködők megnevezését,
- az előterjesztő aláírását,
- zárt ülésen tárgyalandó határozati javaslat a fentieken túl tartalmazza a nyilvánosságra hozatalra, közhírelésre vonatkozó rendelkezést.
Az egyszerűbb döntést igénylő ügyekben az előterjesztés első részének kidolgozása mellőzhető, illetve szóban is előadható.
A végrehajtás határidejét úgy kell megállapítani, hogy az reális legyen. A részfeladatokra részhatáridők is megállapíthatók.
5. Az előterjesztés elkészítéséről, az azzal kapcsolatos koordinációk elvégzéséről az előterjesztő gondoskodik.
6. Az előterjesztések alaki követelményei:
- Az írásbeli előterjesztéshez csatolhatók mellékletek és a határozati javaslat, vagy javaslati alternatívák. Az előterjesztéshez csak a legszükségesebb adatokat tartalmazó mellékletek csatolhatók.
- Az előterjesztés címe „Beszámoló” „Jelentés” „Tájékoztató” vagy „Előterjesztés” amely alatt szerepel a tárgy megjelölése.
- Egy adott területet, ágazatot, vagy annak részterületét érintő átfogó értékelés „Beszámoló”, vagy „Jelentés” címmel kerül előterjesztésre.
- Egyedi ügyekben – választás, kinevezés stb.- az előterjesztés címe „Előterjesztés”.
- Egy adott helyzetet, állapotot bemutató előterjesztés címe: „Tájékoztató”.
7. Kötelezően írásos előterjesztés készül az alábbi ügyekben:
- a szervezeti és működési rend kialakításában, megváltoztatásában,
- költségvetés meghatározásakor és a végrehajtásáról szóló beszámoló esetén,
- társaságok létrehozásakor, vásárlásakor (csatlakozás, kilépés és szerződésmódosítás),
- intézményalapítás, megszüntetés, átszervezés esetén,
- közfeladat önkéntes felvállalásakor, illetve megszüntetésekor,
- a tag önkormányzat képviselő-testületének kötelezettségvállalásával járó ügyekben,
- fejlesztési koncepciók tárgyában,
- a társulás hatáskörébe tartozó személyi ügyekben.
A jegyzőkönyv
1. A Társulási Tanács üléséről jegyzőkönyvet kell készíteni. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
2. A Társulási Tanács üléséről hangfelvétel készül, melyet 1 évig meg kell őrizni.
3. A nyilvános ülésről készült jegyzőkönyv:
Eredeti példányát a Karcagi Polgármesteri Hivatal Költségvetési, Gazdálkodási és Kistérségi Iroda kezeli.
Másolati példányokat meg kell küldeni:
Kisújszállási Polgármesteri Hivatalnak
Kunmadarasi Polgármesteri Hivatalnak
Kenderesi Polgármesteri Hivatalnak
Berekfürdő Polgármesteri Hivatalnak
A Kormányhivatal részére az erre a célra kialakított internetes felületre fel kell tölteni.
4. A jegyzőkönyv valamennyi példányához csatolni kell a mellékleteket.
5. A Társulási Tanács üléséről készült jegyzőkönyv tartalmazza:
a) a jegyzőkönyv megnevezését,
b) az ülés helyét, időpontját,
c) a megjelent tagok nevét,
d) az ülésen tanácskozási joggal résztvevők nevét,
e) a határozatképesség számszerű megállapítását,
f) a napirend előtti felszólalók nevét, hozzászólásuk lényegét,
g) a javasolt és az elfogadott napirendet,
h) napirendenként az előterjesztés címét, az előadó és felszólalók nevét, a kérdések és hozzászólások lényegét,
i) a határozathozatal módját,
j) a szavazás eredményét,
k) a határozat szövegét,
l) az elhangzott kérdéseket, interpellációkat,- a kérdést feltevő, interpelláló nevét, a kérdés, interpelláció tárgyát, a válaszadó nevét, a válasz lényegét,
m) a tag kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, illetőleg kérésére a véleményét rögzíteni kell a jegyzőkönyvben (a tanács vita nélkül dönt abban a kérdésben, hogy a vélemény rögzítésére szó szerint kerüljön-e sor),
n) az ülésen történt fontosabb eseményeket,
o) az ülés berekesztésének idejét,
p) az elnök és a társulási ülésen jegyzőkönyv hitelesítésre, felkért tag aláírását,
q) a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás bélyegző lenyomatát.
6. Szóbeli előterjesztés esetén a jegyzőkönyvet az előterjesztővel ellen kell jegyeztetni.
7. A jegyzőkönyv eredeti példányaihoz mellékelni kell:
- a jelenléti íveket,
- az írásban megküldött kérdéseket, interpellációkat,
- a Társulási Tanács tagjának írásban benyújtott hozzászólását, kisebbségi véleményének fenntartását, amennyiben annak jegyzőkönyvhöz csatolását kéri,
- az ülésen jelenlévő (a Társulási Tanács ülésére meghívott) a törvényességi felügyeletet ellátó személy jogszabálysértésre vonatkozó észrevételét.
8. Az ülésen készült hangfelvételről a Társulási Tanács tagjai a munkaszervezet vezetőjétől másolatot kérhetnek.
X.
A Társulási Tanács döntése
1. A Társulási Tanács döntése: határozat.
2. A Tanács akkor határozatképes, ha ülésén a társulási megállapodásban meghatározottak szerint minden tag település polgármestere, vagy a polgármester által meghatalmazott személy jelen van.
3. A Társulási Tanács döntéseinek elfogadásához a tagok egyhangú szavazata szükséges. A Tanács a döntéseit általában nyílt szavazással hozza. A nyílt szavazás kézfelemeléssel történik.
4. Eredménytelen szavazás esetén ismételt tárgyalást kell folytatni, majd ha a szavazás ez után is eredménytelen marad, úgy az ügyben a soron következő ülésen kell dönteni.
5. a) A Társulási Tanács nyílt ülésen hozott határozatait, a naptári év elejétől kezdődően - folyamatos sorszámmal, majd tört jelölése után évszámmal kell ellátni, zárójelbe pedig a határozatot hozó rövidített nevének feltüntetésével történik
……../ év. (hónap. nap.) KTT sz. határozat
b) A Társulási Tanács zárt ülésen hozott határozatait az a.) pontban foglaltaknak megfelelően kell sorszámozni úgy, hogy a sorszámozás folyamatos legyen. A zárt ülésről külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
6. A határozatokat a Társulási Tanács ülését követő 15 napon belül meg kell küldeni a végrehajtásért felelős személyeknek, szerveknek, valamint a tag önkormányzatoknak.
XI.
A Társulás elnöke
1. A Többcélú Társulás elnökét a Társulási Tanács saját tagjai sorából, az önkormányzati ciklus idejére zárt ülésen titkos szavazással egyhangú igen szavazattal választja meg. A Többcélú Társulás elnöke szervezi a társulás munkáját.
2. Az elnök feladatai és hatásköre:
- előkészíti és összehívja a Társulási Tanács üléseit,
- vezeti az üléseket,
- érvényt szerez az SZMSZ szabályainak,
- gondoskodik a döntések és a Többcélú Társulás más feladatainak végrehajtásáról,
- ellátja a Többcélú Társulás képviseletét,
- kapcsolatot tart különböző szervekkel,
- megszervezi, biztosítja a Többcélú Társulás működésével kapcsolatos ügyviteli, adminisztratív feladatok ellátását.
3. Az elnök bélyegzője: kör alakú, középen a Magyar Köztársaság címere, a kör szélén a „Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Elnöke” körbefutó felirattal.
XII.
A Társulás alelnökei
1. A Társulási Tanács az önkormányzatok választási ciklusának idejére a saját tagjai sorából 2 fő alelnököt választ.
2. A Tanács határozza meg, hogy személy szerint melyik alelnök, mely feladatkörben helyettese az elnöknek.
XIII.
A Társulási Tanács tagjai
1. A Társulási Tanács tagja a kistérség egészéért vállalt felelősséggel képviseli a településének érdekeit. Részt vehet a Társulási Tanács döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében.
2. A tag joga:
- kérésére az írásban is benyújtott hozzászólását a jegyzőkönyvhöz kell mellékelni, illetőleg kérésére a véleményét szó szerint rögzíteni kell a jegyzőkönyvben,
- aktívan részt venni a Társulási Tanács munkájában,
- felkérés alapján részt venni a Társulási Tanács előkészítésében, valamint különböző vizsgálatokban.
3. A tag kötelezettsége:
- írásban vagy szóban bejelenteni, ha a Társulási Tanács ülésén való részvételben vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,
- a vele szemben felmerült kizárási okot a vita előtt, azt megelőzően bejelenteni.
4. A Társulási Tanács Bizottságai
A Többcélú Társulás Társulási Tanácsa kettő állandó bizottságot – Pénzügyi Bizottságot és Közbeszerzési Bíráló Bizottságot működtet.
A bizottság elnöke képviseli a bizottságot, összehívja és vezeti annak üléseit, megszervezi a bizottság munkáját. A bizottság elnöke a bizottság határozatképessége, döntéshozatala szempontjából bizottsági tagnak tekintendő.
A bizottság elnökének munkáját, az elnök akadályoztatása esetén a helyettes látja el.
A bizottság ülésére a meghívót és az írásos előterjesztéseket olyan időpontban kell eljuttatni, hogy a bizottság tagjai az ülés előtt legalább 5 nappal korábban megkapják.
Bizottsági ülésen előadó: a bizottság elnöke, a bizottság elnöke által felkért személy, vagy annak jogszerű helyettese.
A Társulási Tanács ülésére előkészítendő napirendi pont bizottsági ülésen jelenlévő előterjesztője jogosult az előterjesztés bizottsági ülésen történő módosítására, valamint a bizottság tagjai részéről megfogalmazott módosító javaslatok elfogadására.
5. A bizottsági ülések nyilvánosak;
Zárt ülést tart: választás, kinevezés, felmentés, vezetői megbízatás adása, illetőleg visszavonása, fegyelmi eljárás megindítása, fegyelmi büntetés kiszabása és állásfoglalást igénylő személyi ügy tárgyalásakor, ha az érintett a nyilvános tárgyalásba nem egyezik bele, továbbá önkormányzati hatósági ügy tárgyalásakor.
Zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés és az általa kiírt pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás üzleti érdeket sértene.
6. A bizottság zárt ülésének szabályai megegyeznek a Társulási Tanács zárt ülésének szabályaival.
7. A bizottság elnöke a bizottság javaslatairól, intézkedéséről a Társulási Tanács elnökét tájékoztatja.
XIV.
A Többcélú Társulás Társulási Tanácsának munkaszervezete: Karcagi Polgármesteri Hivatal Költségvetési, Gazdálkodási és Kistérségi Irodája
1. A munkaszervezet feladatai:
- a Társulási Tanács feladatainak végrehajtása és döntéseinek előkészítése,
- a bizottságok üléseinek előkészítése,
- a Társulási Tanács elé kerülő előterjesztések elkészítése,
- a Társulási Tanács és szervei működésével kapcsolatos ügyviteli feladatok ellátása,
- a Társulási Tanács működésével kapcsolatos nyilvántartások vezetése,
- az ülések jegyzőkönyveinek elkészítése,
- a meghozott határozatok nyilvántartása, a határozattal érintettek értesítése, tájékoztatása,
- gondoskodik a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás költségvetésének végrehajtásáról
- a társulási megállapodásban meghatározott feladatokhoz kapcsolódó szakmai tevékenységek koordinálása és végrehajtása.
XV.
A Társulási Tanács költségvetése
1. A munkaszervezet által elkészített költségvetés tervezetét a társulási tanács elnöke tárgyév február 15-ig nyújtja be a társulási tanácsnak. Ha a költségvetési törvény kihirdetésére a költségvetési évben kerül sor a benyújtási határidő a költségvetési törvény kihirdetését követő 45. nap.
2. A munkaszervezet által elkészített zárszámadás tervezetét, egyszerűsített tartalmú a Társulási Tanács és a Társulás intézményeinek adatait összevontan tartalmazó éves pénzforgalmi jelentést, könyvviteli mérleget, pénzmaradvány kimutatást és eredmény kimutatást az elnök költségvetési évet követően négy hónapon belül terjeszti a Társulási Tanács elé. A Társulási Tanács a zárszámadásról határozatot hoz.
3. A társult települési önkormányzatok képviselő-testületei a Társulás működési költségeihez, az általuk képviselt település lakosságszámának arányában járulnak hozzá. A hozzájárulás mértékét a Társulási Tanács állapítja meg.
XVI.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
1. A Többcélú Társulás törvényességi felügyeletét a Jász - Nagykun Szolnok Megyei Kormányhivatal látja el.
2. A szervezeti és működési szabályzat a Társulási Tanács által történt elfogadás napján lép hatályba.
3. A szabályzat mellékletei:
- 1. sz. A Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás tagjai és azok székhelye
- 2. sz. A Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanács tagnyilvántartása
- 3. sz. Pénzügyi Bizottság feladatköre
- 4. sz. Közbeszerzési Bíráló Bizottság feladatköre
Záradék:
A Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatát a Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Társulási Tanácsa a 37/2014. (XI.20.) KTT sz. határozatával hagyta jóvá.
Karcag,2014. november 20.
(: Dobos László :)
a Társulási Tanács elnöke
A Karcag Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának 1. számú melléklete
Berekfürdő Község Önkormányzatának Képviselő-testülete 5309 Berekfürdő, Berek tér 1.
Karcag Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 5300 Karcag, Kossuth tér 1.
Kenderes Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 5331 Kenderes Szent I. u. 56.
Kisújszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete 5310 Kisújszállás, Szabadság tér 1.
Kunmadaras Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete 5321 Kunmadaras Kossuth tér 1.
A Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának 2. számú melléklete
Település | Képviselő | Település Belépés időpontja | szavazati jog | mértéke |
Berekfürdő | Molnár János polgármester | 2004. Június 29. | teljes jogkör | egy szavazat |
Karcag | Dobos László polgármester | 2004. Június 29. | teljes jogkör | egy szavazat |
Kenderes | Pádár Lászlóné polgármester | 2004. Június 29. | teljes jogkör | egy szavazat |
Kisújszállás | Kecze István polgármester | 2004. Június 29. | teljes jogkör | egy szavazat |
Kunmadaras | Guba László Albert polgármester | 2004. Június 29. | teljes jogkör | egy szavazat |
A Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának 3. számú melléklete
Pénzügyi Bizottság feladatköre
A bizottság létszáma: 3 fő, amely 1 fő elnök és 2 fő tag.
Feladatai:
Előkészíti a Társulási Tanács döntéseit, szervezi, ellenőrzi a döntések végrehajtását.
Ellenőrzi a Társulási Megállapodásban feladatellátással megbízott polgármesteri hivatalnak a Társulási Tanács döntéseinek az előkészítésére, illetőleg végrehajtására irányuló munkáját. Ha a bizottság a hivatal tevékenységében a Társulási Tanács álláspontjától, céljaitól való eltérést, az önkormányzati érdek sérelmét, vagy a szükséges intézkedés elmulasztását észleli, az elnök intézkedését kezdeményezheti.
A bizottság működéséhez szükséges ügyviteli feladatok ellátásáról a Karcagi Polgármesteri Hivatal gondoskodik.
A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettségét az érdekelt köteles bejelenteni. A kizárásról az elnök esetén a Társulási Tanács elnöke, a bizottsági tag esetén a bizottság dönt. A bizottság elnöke, tagja adott ügyben elfogultságát bejelentheti, a döntéshozatalban nem vehet részt, de határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
A bizottság maga állapítja meg működésének részletes szabályait. A határozatképességre és a határozathozatalra a Társulási Tanács működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik.
A Karcagi Többcélú Kistérségi Társulás Szervezeti és Működési Szabályzatának 4. számú melléklete
Közbeszerzési Bíráló Bizottság feladatköre:
A bizottság létszáma: 5 fő, amely 1 fő elnök és 4 fő tag.
Feladatai:
Felelősségvállalás a közbeszerzési eljárások szabályszerű és határidőre történő lefolytatásáért.
A közbeszerzési eljárás megindításának kezdeményezése.
Az ajánlati felhívás, a dokumentáció, valamint az előminősítési eljárás lefolytatása esetén a részvételi felhívás jóváhagyása.
A meghívásos és hirdetmény közzétételével indított tárgyalásos eljárás részvételi felhívásának jóváhagyása.
Intézkedés a hirdetmények közzétételére vonatkozóan.
Minden közbeszerzési eljárásban egyaránt érvényesíteni kívánt állandó pénzügyi, gazdasági és műszaki követelmények meghatározása.
Azoknak az elveknek és szempontoknak a meghatározása, amelyek alapján az ajánlatkérő az ajánlattevőknek, illetve a részvételre jelentkezőknek a szerződés teljesítéséhez szükséges pénzügyi, gazdasági és műszaki alkalmasságát minősíteni (elbírálni) kívánja.
Azoknak az elveknek és értékelési feltételeknek a meghatározása, amelyek alapján az ajánlatkérő az ajánlatokat elbírálni kívánja, az összességében legelőnyösebb ajánlat szempontja esetén, különös tekintettel a részszempontokra és a súlyszámokra, illetve az értékelés során adható pontszámokra vonatkozólag.
Esetenként az értékelemzés módszerének előírása.
Az ajánlatok elbírálására és az eredményhirdetésre vonatkozó határidők betartása.
A Kbt.-ben és a Közbeszerzési Szabályzatban meghatározott egyéb feladatok végrehajtása.
A bizottság működéséhez szükséges ügyviteli feladatok ellátásáról Karcagi Polgármesteri Hivatal Költségvetési, Gazdálkodási és Kistérségi Iroda gondoskodik.
A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, akit vagy akinek hozzátartozóját személyesen érinti az ügy. A személyes érintettségét az érdekelt köteles bejelenteni. A kizárásról az elnök esetén a Társulási Tanács elnöke, a bizottsági tag esetén a bizottság dönt. A bizottság elnöke, tagja adott ügyben elfogultságát bejelentheti, a döntéshozatalban nem vehet részt, de határozatképesség szempontjából jelenlévőnek kell tekinteni.
A bizottság maga állapítja meg működésének részletes szabályait. A határozatképességre és a határozathozatalra a Társulási Tanács működésére vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
A bizottság ülésének összehívásáról a bizottság elnöke gondoskodik.